Με δύο ταχύτητες κινείται η ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τη μια χώρες όπως είναι η Ολλανδία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία βρίσκονται πολύ μπροστά στην εγκατάσταση τέτοιων φορτιστών, την ώρα που άλλες όπως η Λετονία, η Λιθουανία, η Εσθονία, η Κύπρος και η Μάλτα βρίσκονται πολύ πίσω, σε αναλογία πάντα και με την έκταση που καταλαμβάνουν. Είναι ενδεικτικό ότι σχεδόν το 42% όλων των φορτιστών της ΕΕ βρίσκονται σε Ολλανδία και Γερμανία.
Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στη δεύτερη αυτή κατηγορία με τις χώρες που υπολείπονται σε τέτοιες υποδομές, καθώς σε όλη τη χώρα υπάρχουν μόνο 1.021 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πριν από λίγες μόνο ημέρες και αφορούν ολόκληρο το 2022. Η Ελλάδα το 2021 είχε ελάχιστους φορτιστές (0,4) ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου, σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία της ACEA.
Παρόλα αυτά στη χώρα μας γίνονται προσπάθειες για ενίσχυση των υποδομών αυτών μήπως και υπάρξει μεγαλύτερη πρόοδος.
Ηλεκτροκίνηση: Έως τέλος του έτους διαγωνισμοί 500 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση φορτιστών
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί σε όλη την ΕΕ όσον αφορά την εγκατάσταση υποδομών φορτιστών αποτυπώνεται στο χάρτη που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προκαλούν αίσθηση.
Όπως αναφέρεται:
• Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ: την Ολλανδία (με 111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (με 87.674 φορτιστές).
• Αυτές οι δύο χώρες μαζί αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.
• Οι υπόλοιποι φορτιστές είναι διάσπαρτοι στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της ηπείρου.
• Η Ολλανδία –η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο υποδομής– έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία (1.658), παρά το γεγονός ότι η τελευταία είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη σε έκταση.
Σε χωριστά της στοιχεία, τον Οκτώβριο του 2022 η ACEA είχε προειδοποιήσει ότι «Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά η συντριπτική πλειονότητά τους δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα».
Λίγοι και αργοί
Η ACEA χτυπά καμπανάκι στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα, το οποίο όπως λέει κινδυνεύει να καθυστερήσει την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ενιαία αγορά. Όπως σημειώνεται, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.
Επίσης 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων. Υπάρχει επίσης τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους.
Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία – η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση– έχει μόνο έναν φορτιστή κάθε 150 χλμ. Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν μόνο κλάσμα του συνόλου.
Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ είναι γρήγορο. Όλοι οι υπόλοιποι φορτιστές (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή σε οικίες) έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα, αναφέρεται.
Latest News
Τι θα συμβεί εάν δεν ασφαλιστούμε έναντι φυσικών καταστροφών - Οι «ποινές»
Ποιοι απειλούνται με πρόστιμο 10.000-20.000 ευρώ - Οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται από την 1η Ιουνίου 2025 φέρνουν ανατροπές
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»
Mega lifting της ΔΕΗ σε μονάδες ρεύματος στα νησιά - Οι πρώτες στη Σαντορίνη
Οι νέες μονάδες θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου.
Δυναμικό το αποτύπωμα της ηλεκτρικίνησης στο 2024 - Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις
Το 2024 χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται