Με δύο ταχύτητες κινείται η ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τη μια χώρες όπως είναι η Ολλανδία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία βρίσκονται πολύ μπροστά στην εγκατάσταση τέτοιων φορτιστών, την ώρα που άλλες όπως η Λετονία, η Λιθουανία, η Εσθονία, η Κύπρος και η Μάλτα βρίσκονται πολύ πίσω, σε αναλογία πάντα και με την έκταση που καταλαμβάνουν. Είναι ενδεικτικό ότι σχεδόν το 42% όλων των φορτιστών της ΕΕ βρίσκονται σε Ολλανδία και Γερμανία.
Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στη δεύτερη αυτή κατηγορία με τις χώρες που υπολείπονται σε τέτοιες υποδομές, καθώς σε όλη τη χώρα υπάρχουν μόνο 1.021 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πριν από λίγες μόνο ημέρες και αφορούν ολόκληρο το 2022. Η Ελλάδα το 2021 είχε ελάχιστους φορτιστές (0,4) ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου, σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία της ACEA.
Παρόλα αυτά στη χώρα μας γίνονται προσπάθειες για ενίσχυση των υποδομών αυτών μήπως και υπάρξει μεγαλύτερη πρόοδος.
Ηλεκτροκίνηση: Έως τέλος του έτους διαγωνισμοί 500 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση φορτιστών
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί σε όλη την ΕΕ όσον αφορά την εγκατάσταση υποδομών φορτιστών αποτυπώνεται στο χάρτη που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προκαλούν αίσθηση.
Όπως αναφέρεται:
• Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ: την Ολλανδία (με 111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (με 87.674 φορτιστές).
• Αυτές οι δύο χώρες μαζί αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.
• Οι υπόλοιποι φορτιστές είναι διάσπαρτοι στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της ηπείρου.
• Η Ολλανδία –η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο υποδομής– έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία (1.658), παρά το γεγονός ότι η τελευταία είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη σε έκταση.
Σε χωριστά της στοιχεία, τον Οκτώβριο του 2022 η ACEA είχε προειδοποιήσει ότι «Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά η συντριπτική πλειονότητά τους δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα».
Λίγοι και αργοί
Η ACEA χτυπά καμπανάκι στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα, το οποίο όπως λέει κινδυνεύει να καθυστερήσει την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ενιαία αγορά. Όπως σημειώνεται, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.
Επίσης 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων. Υπάρχει επίσης τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους.
Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία – η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση– έχει μόνο έναν φορτιστή κάθε 150 χλμ. Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν μόνο κλάσμα του συνόλου.
Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ είναι γρήγορο. Όλοι οι υπόλοιποι φορτιστές (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή σε οικίες) έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα, αναφέρεται.
Latest News
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα