![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιες χώρες μπήκαν στην πρίζα με φορτιστές παντού [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/electric-car-g19538637e_1920-1024x683-1.jpg)
Με δύο ταχύτητες κινείται η ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τη μια χώρες όπως είναι η Ολλανδία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία βρίσκονται πολύ μπροστά στην εγκατάσταση τέτοιων φορτιστών, την ώρα που άλλες όπως η Λετονία, η Λιθουανία, η Εσθονία, η Κύπρος και η Μάλτα βρίσκονται πολύ πίσω, σε αναλογία πάντα και με την έκταση που καταλαμβάνουν. Είναι ενδεικτικό ότι σχεδόν το 42% όλων των φορτιστών της ΕΕ βρίσκονται σε Ολλανδία και Γερμανία.
Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στη δεύτερη αυτή κατηγορία με τις χώρες που υπολείπονται σε τέτοιες υποδομές, καθώς σε όλη τη χώρα υπάρχουν μόνο 1.021 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πριν από λίγες μόνο ημέρες και αφορούν ολόκληρο το 2022. Η Ελλάδα το 2021 είχε ελάχιστους φορτιστές (0,4) ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου, σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία της ACEA.
Παρόλα αυτά στη χώρα μας γίνονται προσπάθειες για ενίσχυση των υποδομών αυτών μήπως και υπάρξει μεγαλύτερη πρόοδος.
Ηλεκτροκίνηση: Έως τέλος του έτους διαγωνισμοί 500 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση φορτιστών
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί σε όλη την ΕΕ όσον αφορά την εγκατάσταση υποδομών φορτιστών αποτυπώνεται στο χάρτη που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προκαλούν αίσθηση.
Όπως αναφέρεται:
• Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ: την Ολλανδία (με 111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (με 87.674 φορτιστές).
• Αυτές οι δύο χώρες μαζί αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.
• Οι υπόλοιποι φορτιστές είναι διάσπαρτοι στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της ηπείρου.
• Η Ολλανδία –η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο υποδομής– έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία (1.658), παρά το γεγονός ότι η τελευταία είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη σε έκταση.
Σε χωριστά της στοιχεία, τον Οκτώβριο του 2022 η ACEA είχε προειδοποιήσει ότι «Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά η συντριπτική πλειονότητά τους δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα».
Λίγοι και αργοί
Η ACEA χτυπά καμπανάκι στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα, το οποίο όπως λέει κινδυνεύει να καθυστερήσει την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ενιαία αγορά. Όπως σημειώνεται, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.
Επίσης 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων. Υπάρχει επίσης τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους.
Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία – η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση– έχει μόνο έναν φορτιστή κάθε 150 χλμ. Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν μόνο κλάσμα του συνόλου.
Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ είναι γρήγορο. Όλοι οι υπόλοιποι φορτιστές (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή σε οικίες) έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα, αναφέρεται.


Latest News

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Με βελτιωμένη επίδοση η ΔΕΗ στον δείκτη ATHEX ESG του ΧΑ
Νέα βαθμολογία 91% στο «ESG Transparency Score» για τη ΔΕΗ - Επιβεβαιώνει τη σημασία που αποδίδει ο Όμιλος σε ζητήματα ESG

«Εξοικονομώ» - «Αλλάζω θερμοσίφωνα»: Μέχρι πότε οι αιτήσεις στο gov.gr
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν κατατεθεί συνολικά 196.587 αιτήσεις

«Πακέτο» 3 δισ. για την απανθρακοποίηση των νησιών - Τα έργα που επιδοτούνται
Εντός του μήνα θα αποσταλεί προς έγκριση στην Κομισιόν ο τελικός πίνακας με την εξειδίκευση των έργων στα ελληνικά νησιά

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;