Η ζήτηση για κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων για οχήματα αλλά και για άλλες εφαρμογές, ξεπερνά για το 2023 τα 8,2 δισ δολάρια, από 5,64 δισ δολάρια το 2022, καταγράφοντας άνοδο που αγγίζει το 46%. Μάλιστα, η αξία της ζήτησης αναμένεται να φτάσει στα 32,65 δισ δολάρια έως το 2027 καθώς, ειδικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αναμένεται να πατήσουν ακόμη πιο βαθιά το γκάζι για τέτοια τεχνολογία.
Mπιλ Γκέιτς: «Ο υγιής αντίκτυπος του πράσινου υδρογόνου»
Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη για τη στροφή που γίνεται αυτό το διάστημα σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, την ώρα που ο πλανήτης προσπαθεί να βρει τρόπους να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των υψηλών τιμών των ορυκτών καυσίμων. Στις εναλλακτικές αυτές μορφές, το υδρογόνο γίνεται –όπως όλα δείχνουν- ο νέος «χρυσός» που ψάχνουν οι επενδυτές.
Τα στοιχεία για την αύξηση της ζήτησης για κυψέλες καυσίμου υδρογόνου προκύπτουν από τη νέα έκθεση «Hydrogen Fuel Cells Global Market Report 2023» που είδε χθες το φως της δημοσιότητας.
Κλειδί η ζήτηση σε οχήματα
Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου σε όλο τον κόσμο συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αναφέρεται στην έκθεση. Οι κυψέλες καυσίμου είναι τα κέντρα συστήματος το οποίο χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο και ουσιαστικά αναλαμβάνουν τη μετατροπή του καυσίμου σε ηλεκτρική ενέργεια.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με στοιχεία από την έκθεση «Passenger Hydrogen Fuel Cell Vehicles», οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου έφτασαν τις 27.500 το 2020. Επιπλέον, οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων κυψελών καυσίμου έφτασαν τις 8.500 το 2020, που είναι οι υψηλότερες ετήσιες πωλήσεις σε σύγκριση με οποιοδήποτε από τα προηγούμενα έτη. Οι αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με κυψέλες καυσίμου καταδεικνύουν την αυξανόμενη ζήτηση για τέτοια οχήματα, συμβάλλοντας έτσι δραστικά στην ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν στο παιχνίδι αυτό.
Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψε τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 2022. Η Βόρειος Αμερική ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ψάχνουν τεχνολογική πρόοδο
Πλέον, οι εταιρείες στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες για να μειώσουν το βάρος, το κόστος κατασκευής και τις απαιτήσεις εξαρτημάτων των κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Τον Ιούλιο του 2021, η Hyzon Motors Inc., που κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα που τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μηδενικών εκπομπών κι έχει έδρα τις ΗΠΑ, ανακοίνωσε νέα τεχνολογία που θα μπορούσε να μειώσει το βάρος και το κόστος κατασκευής τέτοιων οχημάτων.
Το ενδιαφέρον ήταν τέτοιο που τον Απρίλιο του 2021 η γαλλική Alstom απέκτησε την Helion Hydrogen Power. Μέσω αυτής της εξαγοράς η Alstom επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με προϊόντα καινοτόμων και ανταγωνιστικών λύσεων και ενισχύει την τεχνογνωσία της στη βιώσιμη έξυπνη κινητικότητα. Πλέον η θυγατρική Η Helion Hydrogen Power είναι μια εταιρεία με έδρα τη Γαλλία που δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό και την κατασκευή μονάδων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για σιδηροδρομικές και θαλάσσιες εφαρμογές, αναφέρεται στην έκθεση.
Η ζήτηση από βιομηχανίες
Σε αντίστοιχη έκθεση για την αγορά υδρογόνου με τίτλο «Hydrogen Global Market Report 2023» που επίσης είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, αναφέρεται ότι η αγορά υδρογόνου θα φτάσει φέτος τα σχεδόν 16 δισεκατομμύρια δολάρια, από 13,57 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, παρουσιάζοντας το λεγόμενο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 17,7%.
Συνολικά, οι κλάδοι που ζητούν περισσότερο υδρογόνο είναι βιομηχανίες χημικών, διυλιστήρια, επεξεργασίας μετάλλων και άλλες εφαρμογές. Στους τελικούς χρήστες συγκαταλέγονται επίσης, οι αεροδιαστημικές εταιρείες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εταιρείες ενέργειας, διύλισης, κατασκευής γυαλιού, ο κλάδος συγκόλλησης και κατασκευής μετάλλων.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας