
Νέα συνάντηση με τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου είχε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του, έως ότου να λειτουργήσει το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Στη συνάντηση, τη δεύτερη κατά σειρά, τέθηκε από πλευράς των εργαζόμενων το πακέτο προτάσεων για την άμεση ασφαλή επανεκκίνηση των δρομολογίων και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τόσο των εργαζόμενων όσο και του επιβατικού κοινού.
Τέμπη: Πώς θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των σιδηροδρομικών, το «πράσινο φως» αναμένεται να δοθεί πρώτα στην επανέναρξη δρομολογίων του προαστιακού της Αθήνας, στον οποίο υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση, όπως και στην επαναλειτουργία των εμπορευματικών τρένων και εν συνεχεία στα επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Πώς θα ξαναμπούν στις ράγες τα τρένα
Στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση των τρένων να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και έως τέλος Μαρτίου, εάν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες προϋποθέσεις. «Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας» είπε χαρακτηριστικά και ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τη συνάντησή του με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους.

Οι δικλείδες ασφαλείας για τη λειτουργία των τρένων είναι ίσως η βασικότερη προϋπόθεση για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου. Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βελτίωση των συνθηκών περιλαμβάνει τόσο βελτίωση της τεχνολογίας όσο και σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.
Η απειρία του σταθμάρχη αλλά και το γεγονός ότι το μοιραίο βράδυ που συγκρούστηκαν τα τρένα στα Τέμπη ήταν μόνος του, ανέδειξαν τα σοβαρά προβλήματα και στην υποστελέχωση του Οργανισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ΟΣΕ αριθμεί σήμερα 730 εργαζόμενους, όταν το οργανόγραμμα του 2011 προέβλεπε 2.800.
Έτσι, στόχος είναι να υπάρχουν υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.
Ένα ακόμα ζητούμενο αποτελεί η επαρκής συντήρηση των υποδομών του Σιδηροδρόμου. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, όπως αναφέρεται στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, μέχρι σήμερα βαριά συντήρηση δεν έχει γίνει ποτέ, παρά μόνο εμβαλωματικές εργολαβίες και επιδιόρθωση βλαβών. Εδώ και τρία χρόνια, ο ΟΣΕ έβαλε μπρος τον σχεδιασμό και την αναζήτηση κονδυλίων για την προώθηση της συντήρηση μέσω ΣΔΙΤ, το ύψος του οποίου προσδιορίζεται για όλο το δίκτυο σε 1,2 δισ. ευρώ. Παρά την επιτακτική ανάγκη, οι πόροι που προβλέφθηκαν για τον σιδηρόδρομο στο εθνικό σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης ήταν μόλις 130 εκατ. ευρώ, αφήνοντας ένα τεράστιο χρηματοδοτικό κενό.
Σε λειτουργικό επίπεδο, οι γραμμές στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος έχουν καθαριστεί ενώ μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο σημείο ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση.


Latest News

H «τελική πρόταση» Τραμπ για την ειρήνη στην Ουκρανία - Πού τραβά τη γραμμή των συνόρων
Η Ουκρανία αναμένεται να δώσει σήμερα την απάντησή της στην «πρόταση» των ΗΠΑ που ζητά από το Κίεβο να παραδώσει τις κατειλημμένες περιοχές στον ρωσικό έλεγχο

Παραμένουν τα 25άρια - Πού θα σημειωθούν καταιγίδες
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Ζελένσκι: Δηλώνει έτοιμος για απευθείας διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία εφόσον ισχύσει κατάπαυση του πυρός
Μετά την εκεχειρία, είμαστε έτοιμοι να καθίσουμε [στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων] υπό οποιοδήποτε σχήμα ώστε να μην υπάρχουν αδιέξοδα, είπε ο Ζελένσκι

Σύρος – Blue Star: Τι συνέβη με το χάος των υπεράριθμων από Ικαρία – Πώς έφτασαν στον Πειραιά
Από το αδιαχώρητο στη Σύρο, στην έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Paros - Τι λένε οι επιβάτες από την Ικαρία

Πάπας Φραγκίσκος: Πού θα γίνει η ταφή του
Ο πάπας Φραγκίσκος θα ταφεί στη Βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζόρε της Ρώμης και όχι στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό

O Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει το κονκλάβιο που θα εκλέξει τον διάδοχό του
Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει καρδινάλιους που μοιράζονταν την ίδια κοσμοθεωρία και άλλους με κριτήριο τη γεωγραφική ποικιλομορφία του κονκλάβιου

Επιστρέφει ο δακτύλιος: Μονά - ζυγά από σήμερα στην Αθήνα
Ο δακτύλιος είχε σταματήσει για τις ημέρες του Πάσχα - Για ποιους δρόμους ισχύουν οι απαγορεύσεις

Αφρικανική σκόνη και 25άρια - Σε ποιες περιοχές θα βρέξει
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

BofA για δασμούς Τραμπ: Τι μπορεί να διαλύσει την αβεβαιότητα στις αγορές
Οι ανησυχίες των επενδυτών έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα - Τι λένε οι διαχειριστές κεφαλαίων της BofA

Εγκεφαλικό η αιτία θανάτου του Πάπα Φραγκίσκου – Η ανακοίνωση από το Βατικανό
Ο Πάπας Φραγκίσκος πέθανε από εγκεφαλικό επεισόδιο οδήγησε σε κώμα και μη αναστρέψιμη καρδιακή ανεπάρκεια, σύμφωνα με το Βατικανό – Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση