Διχασμένες εμφανίζονται οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. για τον προτεινόμενο κανονισμό Euro 7 για τα όρια εκπομπής ρύπων στα νέα οχήματα.
Την Δευτέρα, οι υπουργοί Μεταφορών οκτώ χωρών -Γερμανίας, Τσεχίας, Ιταλίας, Πολωνίας, Πορτογαλίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας- συζήτησαν για μια κοινή προσπάθεια αναφορικά με τη χαλάρωση των ορίων.
Η μεγάλη ανατροπή! Tέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel
Η πρόταση για το Euro 7, η οποία θα γίνει αντικείμενο διαπραγμάτευσης το 2023, αυστηροποιεί τα όρια ρύπων που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου.
Το στρατόπεδο που αντιδρά, αποτελούμενο κυρίως από χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρεί ότι τα προτεινόμενα όρια θέτουν εμπόδια στους κατασκευαστές.
Οι στόχοι θα πρέπει να είναι «ρεαλιστικοί» και «επιτεύξιμοι» δήλωσε στο Reuters ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για τη συνάντηση με τους ομολόγους του στο Στρασβούργο.
Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει ότι τα νέα όρια θα αρχίσουν να ισχύουν το 2025 για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, όμως η Τσεχία ζητά τετραετή περίοδο προσαρμογής.
«Αν θέλουμε πραγματικά να φέρουμε την Ευρώπη πιο κοντά στην ουδετερότητα άνθρακα, θα πρέπει να καταθέσουμε ρεαλιστικά μέτρα από τεχνολογική άποψη» υποστήριξε ο Κούπκα.
Κόντρα και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Οι υπουργοί που συναντήθηκαν στο Στρασβούργο εξέτασαν επίσης τη διαμάχη που έχει προκύψει για το σχέδιο μηδενισμού των εκπομπών άνθρακα από τα αυτοκίνητα το 2035, σχέδιο που πρακτικά θα σήμαινε το τέλος της βενζίνης και του ντίζελ.
Το νομοσχέδιο για τις εκπομπές άνθρακα, βασικό εργαλείο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μπήκε στον πάγο τον περασμένο μήνα λόγω ενστάσεων που διατύπωσε την τελευταία στιγμή η Γερμανία.
Αυτό προκάλεσε έκπληξη στις Βρυξέλλες και σε πολλές χώρες-μέλη, σχολιάζει το Reuters, δεδομένου ότι το σχέδιο είχε συμφωνηθεί πέρυσι από τις κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Γερμανία, την οποία στηρίζουν μεταξύ άλλων η Τσεχία και η Ιταλία, θέλει να εισαγάγει ρητή διαβεβαίωση ότι νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να πωλούνται και μετά το 2035 εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.
Οι Βρυξέλλες στο μεταξύ επιμένουν ότι το 2035 είναι κρίσιμη χρονιά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα το 2050, δεδομένου ότι τα νέα οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής γύρω στα 15 χρόνια.
Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των εκπομπών άνθρακα της Ε.Ε.
Πηγή: in.gr
Latest News
Επενδύσεις 850 εκατ. στην αποθήκευση ενέργειας – Τι προβλέπει ο νέος διαγωνισμός
Για την αποθήκευση ενέργειας με αυτόνομα συστήματα μπαταριών 2 GW ετοιμάζεται η σχετική υπουργική απόφαση – Τέλος οι επιδοτήσεις
Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά από το ZAP Taxi Club
Στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της FREENOW, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing
Κλιματική αλλαγή: Στις 10 πιο ευάλωτες πόλεις η Αθήνα
Σε πρόσφατη έρευνα για την κλιματική αλλαγή μελετήθηκαν περιοχές της Ευρώπης υπό διαφορετικά σενάρια για την περίοδο 2015-2099
Φωτοβολταϊκά στα μπαλκόνια: Το νέο trend στις ΑΠΕ [πίνακας]
Με επένδυση 1.000 ευρώ, τα φωτοβολταϊκά μπαλκονιού μειώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος τουλάχιστον κατά 25% τον μήνα
Τα ψυγεία μπορούν να γίνουν ακόμη φθηνότερα - Ποια είναι η «μαγική» τεχνολογία
Η χρήση θερμογαλβανικής τεχνολογίας ως μηχανισμού ψύξης μπορεί να μειώσει σημαντικά τη χρήση ενέργειας από ψυγεία, ισχυρίζεται νέα έρευνα
SOS στην Ευρώπη - Περιοχές κινδυνεύουν να παγώσουν παρά την αύξηση της θερμοκρασίας
Με την κλιματική αλλαγή είναι σαν να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα, επισημαίνουν επιστήμονες και προειδοποιούν ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα
Μαύρος: Ο όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 6,3 GW ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ είναι το φθηνότερο μέσο που έχουμε για παραγωγή ενέργειας, τόνισε ο Κ. Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία