
Διχασμένες εμφανίζονται οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. για τον προτεινόμενο κανονισμό Euro 7 για τα όρια εκπομπής ρύπων στα νέα οχήματα.
Την Δευτέρα, οι υπουργοί Μεταφορών οκτώ χωρών -Γερμανίας, Τσεχίας, Ιταλίας, Πολωνίας, Πορτογαλίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας- συζήτησαν για μια κοινή προσπάθεια αναφορικά με τη χαλάρωση των ορίων.
Η μεγάλη ανατροπή! Tέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel
Η πρόταση για το Euro 7, η οποία θα γίνει αντικείμενο διαπραγμάτευσης το 2023, αυστηροποιεί τα όρια ρύπων που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου.
Το στρατόπεδο που αντιδρά, αποτελούμενο κυρίως από χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρεί ότι τα προτεινόμενα όρια θέτουν εμπόδια στους κατασκευαστές.
Οι στόχοι θα πρέπει να είναι «ρεαλιστικοί» και «επιτεύξιμοι» δήλωσε στο Reuters ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για τη συνάντηση με τους ομολόγους του στο Στρασβούργο.
Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει ότι τα νέα όρια θα αρχίσουν να ισχύουν το 2025 για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, όμως η Τσεχία ζητά τετραετή περίοδο προσαρμογής.
«Αν θέλουμε πραγματικά να φέρουμε την Ευρώπη πιο κοντά στην ουδετερότητα άνθρακα, θα πρέπει να καταθέσουμε ρεαλιστικά μέτρα από τεχνολογική άποψη» υποστήριξε ο Κούπκα.
Κόντρα και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Οι υπουργοί που συναντήθηκαν στο Στρασβούργο εξέτασαν επίσης τη διαμάχη που έχει προκύψει για το σχέδιο μηδενισμού των εκπομπών άνθρακα από τα αυτοκίνητα το 2035, σχέδιο που πρακτικά θα σήμαινε το τέλος της βενζίνης και του ντίζελ.
Το νομοσχέδιο για τις εκπομπές άνθρακα, βασικό εργαλείο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μπήκε στον πάγο τον περασμένο μήνα λόγω ενστάσεων που διατύπωσε την τελευταία στιγμή η Γερμανία.
Αυτό προκάλεσε έκπληξη στις Βρυξέλλες και σε πολλές χώρες-μέλη, σχολιάζει το Reuters, δεδομένου ότι το σχέδιο είχε συμφωνηθεί πέρυσι από τις κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Γερμανία, την οποία στηρίζουν μεταξύ άλλων η Τσεχία και η Ιταλία, θέλει να εισαγάγει ρητή διαβεβαίωση ότι νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να πωλούνται και μετά το 2035 εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.
Οι Βρυξέλλες στο μεταξύ επιμένουν ότι το 2035 είναι κρίσιμη χρονιά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα το 2050, δεδομένου ότι τα νέα οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής γύρω στα 15 χρόνια.
Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των εκπομπών άνθρακα της Ε.Ε.
Πηγή: in.gr


Latest News

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Με βελτιωμένη επίδοση η ΔΕΗ στον δείκτη ATHEX ESG του ΧΑ
Νέα βαθμολογία 91% στο «ESG Transparency Score» για τη ΔΕΗ - Επιβεβαιώνει τη σημασία που αποδίδει ο Όμιλος σε ζητήματα ESG