![Euro 7: Σχίσμα στην Ε.Ε. για τα όρια εκπομπών στα νέα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/2020-10-26T075401Z_1657675477_RC27QJ9FJ5RJ_RTRMADP_5_CLIMATE-CHANGE-GERMANY-PROTEST-1-scaled.jpg)
Διχασμένες εμφανίζονται οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. για τον προτεινόμενο κανονισμό Euro 7 για τα όρια εκπομπής ρύπων στα νέα οχήματα.
Την Δευτέρα, οι υπουργοί Μεταφορών οκτώ χωρών -Γερμανίας, Τσεχίας, Ιταλίας, Πολωνίας, Πορτογαλίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας- συζήτησαν για μια κοινή προσπάθεια αναφορικά με τη χαλάρωση των ορίων.
Η μεγάλη ανατροπή! Tέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel
Η πρόταση για το Euro 7, η οποία θα γίνει αντικείμενο διαπραγμάτευσης το 2023, αυστηροποιεί τα όρια ρύπων που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου.
Το στρατόπεδο που αντιδρά, αποτελούμενο κυρίως από χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρεί ότι τα προτεινόμενα όρια θέτουν εμπόδια στους κατασκευαστές.
Οι στόχοι θα πρέπει να είναι «ρεαλιστικοί» και «επιτεύξιμοι» δήλωσε στο Reuters ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για τη συνάντηση με τους ομολόγους του στο Στρασβούργο.
Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει ότι τα νέα όρια θα αρχίσουν να ισχύουν το 2025 για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, όμως η Τσεχία ζητά τετραετή περίοδο προσαρμογής.
«Αν θέλουμε πραγματικά να φέρουμε την Ευρώπη πιο κοντά στην ουδετερότητα άνθρακα, θα πρέπει να καταθέσουμε ρεαλιστικά μέτρα από τεχνολογική άποψη» υποστήριξε ο Κούπκα.
Κόντρα και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Οι υπουργοί που συναντήθηκαν στο Στρασβούργο εξέτασαν επίσης τη διαμάχη που έχει προκύψει για το σχέδιο μηδενισμού των εκπομπών άνθρακα από τα αυτοκίνητα το 2035, σχέδιο που πρακτικά θα σήμαινε το τέλος της βενζίνης και του ντίζελ.
Το νομοσχέδιο για τις εκπομπές άνθρακα, βασικό εργαλείο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μπήκε στον πάγο τον περασμένο μήνα λόγω ενστάσεων που διατύπωσε την τελευταία στιγμή η Γερμανία.
Αυτό προκάλεσε έκπληξη στις Βρυξέλλες και σε πολλές χώρες-μέλη, σχολιάζει το Reuters, δεδομένου ότι το σχέδιο είχε συμφωνηθεί πέρυσι από τις κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Γερμανία, την οποία στηρίζουν μεταξύ άλλων η Τσεχία και η Ιταλία, θέλει να εισαγάγει ρητή διαβεβαίωση ότι νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να πωλούνται και μετά το 2035 εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.
Οι Βρυξέλλες στο μεταξύ επιμένουν ότι το 2035 είναι κρίσιμη χρονιά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα το 2050, δεδομένου ότι τα νέα οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής γύρω στα 15 χρόνια.
Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των εκπομπών άνθρακα της Ε.Ε.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard