Για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται μίλησε ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Να σημειώσουμε ότι στη συγκεκριμένη γέφυρα, η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους κατοίκους στην περιοχή εντοπίστηκαν σοβαρές φθορές, κάτι που οδήγησε στην απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και για να αποκατασταθούν τα προβλήματα.
Λεωφορεία: Μετακινήσεις με οχήματα 20ετίας, φθαρμένα ελαστικά και συχνές βλάβες
Αρχικά, ο κ. Βούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, τόνισε ότι πρόκειται για μια γέφυρα η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 50 χρόνια, βρίσκεται σε μια πολύ μεγάλη λίμνη και ο μεγαλύτερος εχθρός ενός τεχνικού έργου είναι το νερό. «Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια της λειτουργίας της», είπε χαρακτηριστικά.
Μοναδική αλλαγή αυτή του ασφαλτοτάπητα
«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας», διευκρίνισε ο Αθανάσιος Βούρας.
Επειδή κάθε έργο είναι διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ένας ενιαίος κανονισμός που ορίζει τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνεται έλεγχος, εξήγησε ο κ. Βούρας, τόνισε ωστόσο ότι έλεγχοι και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορεί να είναι και διετίες, τριετίες. «Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «50 χρόνια είναι πολλά».
Ποιος έχει την υποχρέωση συντήρησης
«Υπάρχουν τα εξής προβλήματα. Το εθνικό οδικό δίκτυο για το οποίο είναι υπεύθυνο το τμήμα μου, είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Μεταφορών. Οι Περιφέρειες έχουν με βάση τον νόμο την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου, το οποίο δίκτυο περιγράφεται από τον νόμο, ότι η στοιχειώδης συντήρηση που είναι υποχρεωμένες να κάνουν οι περιφέρειες είναι η διόρθωση του ασφαλτοτάπητα και τα στοιχεία ασφάλειας της οδού και περιγράφονται μέσα σε εισαγωγικά, στηθαία, πινακίδες και λοιπά», περιέγραψε ο κ. Βούρας.
«Πολύ πρόσφατα, μετά από έγγραφο που έγινε από τη διεύθυνση μας και με απόφαση, αν δεν απατώμαι του Συμβουλίου Επικρατείας πλέον και την ευθύνη για γέφυρες και τα τεχνικά θα την έχουν οι Περιφέρειες. Αυτό έγινε πολύ πρόσφατα. Δηλαδή έχουμε ένα νομικό πλαίσιο το οποίο είναι ολίγον φλου, με αποτέλεσμα κανένας να μην πιάνει την καυτή πατάτα για να κάνει ορισμένες επεμβάσεις», συμπλήρωσε.
Χρήζει συντήρησης λόγω πολυκαιρίας
Σχετικά με την συγκεκριμένη γέφυρα, ο κ. Βούρας διευκρίνισε ότι γενικώς χρήζει συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας.
«Αυτή η μελέτη αλλά και το έργο είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση, η οποία ήδη έχει δρομολογηθεί και περιμένουμε αυτή τη στιγμή χρηματοδότηση από το υπουργείο για να ξεκινήσει η μελέτη της συντήρησης» επισήμανε ο κ. Βούρας.
Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «μέχρι να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, προχωρήσαμε σε κάποιους μακροσκοπικούς ελέγχους, δηλαδή κοιτάξαμε με το μάτι αν βλέπουμε κάτι και διαπιστώθηκε πριν από δύο χρόνια ότι υπήρχε μια ρωγμή την οποία θεωρήσαμε καταρχήν ότι έχρηζε άμεσης αντιμετώπισης, πέρα από τη γενικότερη συντήρηση της γέφυρας. Κάναμε λοιπόν πέρυσι δύο μελέτες γρήγορες, fast track, για να εντοπίσουμε ακριβώς το πρόβλημα. Έγινε το σενάριο της επισκευής. Φέτος ξεκινήσαμε την επισκευή αυτού του τμήματος, στο οποίο διαπιστώθηκε η ρωγμή που κατά τη διαδικασία και με βάση αυτό που έπρεπε να κάνουμε, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πρόβλημα με δύο τένοντες από τη γέφυρα».
«Άρα αυτό σημαίνει αναθεωρούμε την αντιμετώπιση, δηλαδή θα τροποποιήσουμε τον τρόπο επιδιόρθωσης σε αυτό το σημείο πιστεύω γρήγορα, θα είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ένα 1-2 μήνες να τελειώσουμε, καιρού επιτρέποντος και μέχρι τότε, επειδή ακριβώς θέλουμε να είμαστε υπέρ της ασφαλείας, πήραμε την απόφαση να διώξουμε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από άλλες οδούς. Ξέρω ότι δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητα του κόσμου, αλλά είναι πιο ασφαλές», ανέφερε ο κ. Βούρας.
«Ρίσκο»
Ερωτηθείς κατά πόσο για τα επιβατικά θα είναι απρόσκοπτη η κυκλοφορία, ο κ. Βούρας δήλωσε «όλα τα πράγματα περιέχουν και ένα ρίσκο. Κάναμε κάποιες υποθέσεις, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά όσο περιμέναμε. Θεωρούμε ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι επαρκές για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα». «Έχουμε έναν οργανισμό που είναι μια κατασκευή η οποία έχει φθορές και βλάβες τις οποίες εντοπίσαμε. Τώρα ενδεχομένως να υπάρχει και κάτι άλλο το οποίο δεν το εντοπίσαμε. Δεν ξέρουμε. Το βέβαιον είναι το εξής. Ότι σχεδιάστηκε για να αντέχει πολύ μεγάλα φορτία αυτή η γέφυρα. Άρα τα μικρότερα φορτία, αυτά που έχουν απομείνει, δεν θεωρούμε ότι επιβαρύνουν ιδιαιτέρως τη γέφυρα, άρα θεωρούμε ότι θα υπάρχει ασφάλεια» συμπλήρωσε.
Για τα μητρώα γεφυρών
Αναφερόμενος στην συνολική εικόνα για τη συντήρηση και τους ελέγχους σε τεχνικά έργα, ο κ. Βούρας, σημείωσε ότι «υπάρχει έγγραφο του υπουργείου εδώ και αρκετό καιρό, το οποίο αναφέρει ρητώς ότι θα πρέπει να γίνουν μητρώα γεφυρών και τεχνικών, δεν είναι μόνο οι γέφυρες, είναι και κάποια άλλα τεχνικά, στα οποία θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι και να υπάρχει και ένας συστηματικός έλεγχος. Δυστυχώς στην κατάσταση που είναι το Δημόσιο είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν αυτά τα πράγματα».
Όπως περιέγραψε στη συνέχεια, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει προσωπικό. «Να το περιγράψω λίγο διαφορετικά, έτσι να ελαφρύνουμε και λίγο το κλίμα. Το βαρύγδουπο τμήμα της εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είναι τέσσερις άνθρωποι στην κυριολεξία. Εγώ και άλλοι τρεις. Το δίκτυο αυτό είναι 560 χιλιόμετρα και έχει μερικές δεκάδες γέφυρες οι οποίες είναι οι περισσότερες είναι 60, 70, 80 ετών. Το δίκτυό μας στο μεγαλύτερο κομμάτι του κατασκευάστηκε λίγο μετά τον πόλεμο», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ο νέος πολιτικός «χάρτης» στη Βουλή - Ο νέος «δικομματισμός» αι η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Τι φέρνει το σημερινό διαζύγιο της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου με τον ΣΥΡΙΖΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Εντάλματα σύλληψης για εγκλήματα πολέμου για Νετανιάχου και Γκάλαντ από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για τον Μοχάμεντ Ντέιφ της Χαμάς - Η απόφαση
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους
Η Ουκρανία εκτόξευσε βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow στη Ρωσία
Το περιστατικό σημειώνεται ώρες μετά από την εκτόξευση από την Ουκρανία αμερικανικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς σε ρωσικό έδαφος
Η Ελλάδα παραμένει στο top 10 των προορισμών των φοιτητών από τις ΗΠΑ για σπουδές στο εξωτερικό
Γ. Τσούνης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Εξαιρετικά τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής συνεργασίας των δύο χωρών
SOS από ΕΦΕΤ - Ανακαλείται ζάχαρη, βρέθηκαν κομμάτια πλαστικού [εικόνα]
Ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα να μην τα καταναλώσουν