Για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται μίλησε ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Να σημειώσουμε ότι στη συγκεκριμένη γέφυρα, η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους κατοίκους στην περιοχή εντοπίστηκαν σοβαρές φθορές, κάτι που οδήγησε στην απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και για να αποκατασταθούν τα προβλήματα.
Λεωφορεία: Μετακινήσεις με οχήματα 20ετίας, φθαρμένα ελαστικά και συχνές βλάβες
Αρχικά, ο κ. Βούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, τόνισε ότι πρόκειται για μια γέφυρα η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 50 χρόνια, βρίσκεται σε μια πολύ μεγάλη λίμνη και ο μεγαλύτερος εχθρός ενός τεχνικού έργου είναι το νερό. «Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια της λειτουργίας της», είπε χαρακτηριστικά.
Μοναδική αλλαγή αυτή του ασφαλτοτάπητα
«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας», διευκρίνισε ο Αθανάσιος Βούρας.
Επειδή κάθε έργο είναι διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ένας ενιαίος κανονισμός που ορίζει τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνεται έλεγχος, εξήγησε ο κ. Βούρας, τόνισε ωστόσο ότι έλεγχοι και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορεί να είναι και διετίες, τριετίες. «Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «50 χρόνια είναι πολλά».
Ποιος έχει την υποχρέωση συντήρησης
«Υπάρχουν τα εξής προβλήματα. Το εθνικό οδικό δίκτυο για το οποίο είναι υπεύθυνο το τμήμα μου, είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Μεταφορών. Οι Περιφέρειες έχουν με βάση τον νόμο την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου, το οποίο δίκτυο περιγράφεται από τον νόμο, ότι η στοιχειώδης συντήρηση που είναι υποχρεωμένες να κάνουν οι περιφέρειες είναι η διόρθωση του ασφαλτοτάπητα και τα στοιχεία ασφάλειας της οδού και περιγράφονται μέσα σε εισαγωγικά, στηθαία, πινακίδες και λοιπά», περιέγραψε ο κ. Βούρας.
«Πολύ πρόσφατα, μετά από έγγραφο που έγινε από τη διεύθυνση μας και με απόφαση, αν δεν απατώμαι του Συμβουλίου Επικρατείας πλέον και την ευθύνη για γέφυρες και τα τεχνικά θα την έχουν οι Περιφέρειες. Αυτό έγινε πολύ πρόσφατα. Δηλαδή έχουμε ένα νομικό πλαίσιο το οποίο είναι ολίγον φλου, με αποτέλεσμα κανένας να μην πιάνει την καυτή πατάτα για να κάνει ορισμένες επεμβάσεις», συμπλήρωσε.
Χρήζει συντήρησης λόγω πολυκαιρίας
Σχετικά με την συγκεκριμένη γέφυρα, ο κ. Βούρας διευκρίνισε ότι γενικώς χρήζει συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας.
«Αυτή η μελέτη αλλά και το έργο είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση, η οποία ήδη έχει δρομολογηθεί και περιμένουμε αυτή τη στιγμή χρηματοδότηση από το υπουργείο για να ξεκινήσει η μελέτη της συντήρησης» επισήμανε ο κ. Βούρας.
Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «μέχρι να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, προχωρήσαμε σε κάποιους μακροσκοπικούς ελέγχους, δηλαδή κοιτάξαμε με το μάτι αν βλέπουμε κάτι και διαπιστώθηκε πριν από δύο χρόνια ότι υπήρχε μια ρωγμή την οποία θεωρήσαμε καταρχήν ότι έχρηζε άμεσης αντιμετώπισης, πέρα από τη γενικότερη συντήρηση της γέφυρας. Κάναμε λοιπόν πέρυσι δύο μελέτες γρήγορες, fast track, για να εντοπίσουμε ακριβώς το πρόβλημα. Έγινε το σενάριο της επισκευής. Φέτος ξεκινήσαμε την επισκευή αυτού του τμήματος, στο οποίο διαπιστώθηκε η ρωγμή που κατά τη διαδικασία και με βάση αυτό που έπρεπε να κάνουμε, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πρόβλημα με δύο τένοντες από τη γέφυρα».
«Άρα αυτό σημαίνει αναθεωρούμε την αντιμετώπιση, δηλαδή θα τροποποιήσουμε τον τρόπο επιδιόρθωσης σε αυτό το σημείο πιστεύω γρήγορα, θα είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ένα 1-2 μήνες να τελειώσουμε, καιρού επιτρέποντος και μέχρι τότε, επειδή ακριβώς θέλουμε να είμαστε υπέρ της ασφαλείας, πήραμε την απόφαση να διώξουμε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από άλλες οδούς. Ξέρω ότι δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητα του κόσμου, αλλά είναι πιο ασφαλές», ανέφερε ο κ. Βούρας.
«Ρίσκο»
Ερωτηθείς κατά πόσο για τα επιβατικά θα είναι απρόσκοπτη η κυκλοφορία, ο κ. Βούρας δήλωσε «όλα τα πράγματα περιέχουν και ένα ρίσκο. Κάναμε κάποιες υποθέσεις, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά όσο περιμέναμε. Θεωρούμε ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι επαρκές για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα». «Έχουμε έναν οργανισμό που είναι μια κατασκευή η οποία έχει φθορές και βλάβες τις οποίες εντοπίσαμε. Τώρα ενδεχομένως να υπάρχει και κάτι άλλο το οποίο δεν το εντοπίσαμε. Δεν ξέρουμε. Το βέβαιον είναι το εξής. Ότι σχεδιάστηκε για να αντέχει πολύ μεγάλα φορτία αυτή η γέφυρα. Άρα τα μικρότερα φορτία, αυτά που έχουν απομείνει, δεν θεωρούμε ότι επιβαρύνουν ιδιαιτέρως τη γέφυρα, άρα θεωρούμε ότι θα υπάρχει ασφάλεια» συμπλήρωσε.
Για τα μητρώα γεφυρών
Αναφερόμενος στην συνολική εικόνα για τη συντήρηση και τους ελέγχους σε τεχνικά έργα, ο κ. Βούρας, σημείωσε ότι «υπάρχει έγγραφο του υπουργείου εδώ και αρκετό καιρό, το οποίο αναφέρει ρητώς ότι θα πρέπει να γίνουν μητρώα γεφυρών και τεχνικών, δεν είναι μόνο οι γέφυρες, είναι και κάποια άλλα τεχνικά, στα οποία θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι και να υπάρχει και ένας συστηματικός έλεγχος. Δυστυχώς στην κατάσταση που είναι το Δημόσιο είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν αυτά τα πράγματα».
Όπως περιέγραψε στη συνέχεια, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει προσωπικό. «Να το περιγράψω λίγο διαφορετικά, έτσι να ελαφρύνουμε και λίγο το κλίμα. Το βαρύγδουπο τμήμα της εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είναι τέσσερις άνθρωποι στην κυριολεξία. Εγώ και άλλοι τρεις. Το δίκτυο αυτό είναι 560 χιλιόμετρα και έχει μερικές δεκάδες γέφυρες οι οποίες είναι οι περισσότερες είναι 60, 70, 80 ετών. Το δίκτυό μας στο μεγαλύτερο κομμάτι του κατασκευάστηκε λίγο μετά τον πόλεμο», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Η Αλβανία «κλείνει» το TikTok για τουλάχιστον έναν χρόνο
«Θα το κλείσουμε για όλους τους χρήστες. Δεν θα υπάρχει TikTok», ανακοίνωσε ο Ράμα – Προηγήθηκε δολοφονία ενός 14χρονου από συμμαθητή του
«Πιο κοντά από ποτέ» η συμφωνία εκεχειρίας στη Γάζα - Χαραμάδα ελπίδας από Χαμάς
Αναπτερώθηκαν οι ελπίδες επίτευξηςσυμφωνία για εκεχειρία και απελευθέρωση ομήρων στη Γάζα, όπως αναφέρουν τρεις παλαιστινιακές οργανώσεις
Σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό στη Βραζιλία - Τουλάχιστον 22 νεκροί
Ο αριθμός των νεκρών αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Αρχών στη Βραζιλία – Στο δυστύχημα ενεπλάκη και ΙΧ αυτοκίνητο
Πέντε νεκροί και τουλάχιστον 200 τραυματίες από το μακελειό στο Μαγδεμβούργο
Το κίνητρο της επίθεσης στο Μαγδεμβούργο παραμένει ασαφές και η αστυνομία δεν έχει κατονομάσει ακόμη τον ύποπτο
«Σφραγίστηκε» το Allou Fun Park με απόφαση του Δήμου Νίκαιας – Ρέντη
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πρόκειται για ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Νίκαιας – Ρέντη, καθώς το Allou Fun Park λειτουργούσε ενώ είχε λήξει η άδειά του.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Χωρίς εισιτήριο σήμερα και αύριο οι μετακινήσεις
Η ελεύθερη μετακίνηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης γίνεται με αφορμή τις εκδηλώσεις που διοργανώνονται από τον δήμο για τις γιορτές
Μητσοτάκης: Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την άνευ όρων υποστήριξη στην Ουκρανία, τονίζοντας πως πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα είναι σε θέση ισχύος όταν αποφασίσει να εισέλθει σε διαπραγμάτευση με τη Ρωσία.
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Οι μνηστήρες της μεσαίας τάξης
Το πεδίο διεκδίκησης για κυβέρνηση και ΠαΣοΚ – Τρεις συναρπαστικές προσφορές αυτή την Κυριακή με το ΒΗΜΑ & ΒΗΜΑgazino
Μασκ: Ανησυχία σε Βρετανία και Γερμανία μετά τις παρεμβάσεις υπέρ ακροδεξιών κομμάτων
Αρκετά μεγάλη είναι η ανησυχία που έχουν φέρει σε παγκόσμιο επίπεδο οι πρόσφατες δηλώσεις του Έλον Μασκ υπέρ ακροδεξιών κομμάτων
Με το αυτοκίνητο οι Έλληνες και μέχρι τον... φούρνο - Τι δείχνει έρευνα
Η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για κοντινές αποστάσεις