Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλη τη χώρα, ενώ από την αποφράδα ημέρα της 28ης Φεβρουαρίου και μετά νέα συγκλονιστικά στοιχεία έρχονται στο φως σε σχέση με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τέμπη: Ένας σιδηρόδρομος που δεν αντιστοιχεί στον 21ο αιώνα – Κόλαφος από το BBC
Αυτά, ωστόσο, δεν ήταν άγνωστα, καθώς τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και ειδικοί.
Αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης
Το MEGA έκανε αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης από την οποία πέρασαν οι δύο αμαξοστοιχίες και για λίγα μέτρα δεν συγκρούστηκαν εντός του τούνελ.
Οι εικόνες που έρχονται από τη σήραγγα «φωτογραφίζουν» το μέγεθος της τραγωδίας που θα είχαμε σε περίπτωση που τα δύο τρένα είχαν συγκρουστεί μέσα στο τούνελ.
Μηδενικός φωτισμός, ανύπαρκτα μέτρα πυρασφάλειας και ανύπαρκτη συντήρηση, αυτά ήταν όσα κατέγραψε η κάμερα του MEGA.
Σε ένα τούνελ χιλιομέτρων, υπάρχει μία μόνο πόρτα για την έξοδο των επιβατών σε περίπτωση κινδύνου, η οποία είναι κλειδωμένη.
Τα φώτα, δεξιά και αριστερά, στους τοίχους του τούνελ είναι όλα σβηστά καθώς δεν λειτουργούν, ενώ οι πυροσβεστικοί κρουνοί που υπάρχουν, δεν έχουν σωλήνες για να μεταφέρουν το νερό.
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA
Πυροσβεστική: Ακατάλληλα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων
Ακατάλληλα είναι τα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων όπως «δείχνει» αυτοψία της Πυροσβεστικής που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ, η Πυροσβεστική, μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ, εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αναλυτικά οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα – Θεσσαλονίκη:
- Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)
- Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι – Δομοκός)
- Σήραγγα Τεμπών
- Σήραγγα Πλαταμώνα
- Σήραγγα Αλίαρτου
- Σήραγγες Στίρφακα (3)
- Σήραγγα Μακρυράχης
- Σήραγγες Εκκάρας (4)
Σοκάρουν τα ευρήματα
Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά:
- Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας
- Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικού υλικού και την πρόσβαση σωστικών συνεργείων
- Είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)
- Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης
- Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)
- Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Το ατύχημα του 2015 στο τούνελ των Τεμπών
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής που είχαν πάρει μέρος στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων ότι όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.
Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατά την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό, εδώ και 13 ολόκληρα χρόνια.
Παράλληλα, από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.
Latest News
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»