
«Καμπανάκι» με αφορμή την κρισιμότητα ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου χτυπούν τα μεγάλα λιμάνια, με πηγές της αγοράς να τονίζουν την ανάγκη εξεύρεσης λύσης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να μην χαθεί ο κομβικός τους ρόλος.
Ηδη, τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας αλλά και μικρότερα στρατηγικής σημασίας όπως της Αλεξανδρούπολης, είναι αποκομμένα όσο το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κλειστό τουλάχιστον για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Αποκομμένα και τα λιμάνια λόγω Τεμπών
Το restart
Βέβαια, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, «η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας».
Όπως ανακοινώθηκε, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των εμπορευματικών γραμμών, τονίστηκε πως την Τετάρτη 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη) και Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Επιπλέον, την Πέμπτη 6 Απριλίου αναμένεται η επανεκκίνηση της γραμμής Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Οι «αρρυθμίες»
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, απέστειλε σχετική επιστολή στον κ. Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας την «κρισιμότητα της ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου».
Οι πρώτες «αρρυθμίες» στην εφοδιαστική αλυσίδα από την ορθή -όπως χαρακτηρίζουν παράγοντες του εμπορίου- τη διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές, είναι ορατές και για αυτό τον λόγο υπογραμμίζουν την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων που θα διασφαλίζουν ότι τα εμπορικά δρομολόγια θα είναι ασφαλή.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΕΒΕΠ στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή. Αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρυσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs, εκ των οποίων 8.000 TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας.
Εναλλακτικές διαδρομές
Με φόντο αυτά τα προβλήματα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η COSCO έχει κινητοποιηθεί, αναδρομολογώντας πλοία που προορίζονταν για το λιμάνι του Πειραιά προς τη Ριέκα της Κροατίας, ενώ -σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- ορισμένα φορτία μεταφέρονται με μικρότερα containerships στο Κόπερ της Σλοβενίας.
Την ίδια ώρα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πρόβλημα καθώς έχει αποκοπεί η σύνδεσή του με τα δυο dry ports στη Σόφια της Βουλγαρίας και τη Νις της Σερβίας, με τον πρόεδρο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλη Καμπάκη, να υπογραμμίζει στο ραδιοφωνικό σταθμό 102fm, ότι υπάρχει πρόβλημα και με τα δεκάδες βαγόνια που έχουν προορισμό την Ελλάδα και είναι ακινητοποιημένα στις βαλκανικές χώρες ενώ η κατάσταση για να ομαλοποιηθεί θα χρειαστεί τουλάχιστον δέκα μέρες από την επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Τέλος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ επισημαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «με τα τρένα καθηλωμένα λόγω του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και με την κατάσταση στον λιμένα Αλεξανδρούπολης και στο οδικό δίκτυο να γίνεται ασφυκτική, είναι αδήριτη και επιτακτική η ανάγκη επαναλειτουργίας του – ανεξάρτητου από το λοιπό εθνικό δίκτυο – σιδηροδρόμου στον Ν. Εβρου και έναρξης των εμπορικών δρομολογίων προς/από την ανατολική και βόρεια Ευρώπη».


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων