«Καμπανάκι» με αφορμή την κρισιμότητα ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου χτυπούν τα μεγάλα λιμάνια, με πηγές της αγοράς να τονίζουν την ανάγκη εξεύρεσης λύσης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να μην χαθεί ο κομβικός τους ρόλος.
Ηδη, τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας αλλά και μικρότερα στρατηγικής σημασίας όπως της Αλεξανδρούπολης, είναι αποκομμένα όσο το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κλειστό τουλάχιστον για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Αποκομμένα και τα λιμάνια λόγω Τεμπών
Το restart
Βέβαια, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, «η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας».
Όπως ανακοινώθηκε, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των εμπορευματικών γραμμών, τονίστηκε πως την Τετάρτη 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη) και Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Επιπλέον, την Πέμπτη 6 Απριλίου αναμένεται η επανεκκίνηση της γραμμής Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Οι «αρρυθμίες»
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, απέστειλε σχετική επιστολή στον κ. Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας την «κρισιμότητα της ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου».
Οι πρώτες «αρρυθμίες» στην εφοδιαστική αλυσίδα από την ορθή -όπως χαρακτηρίζουν παράγοντες του εμπορίου- τη διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές, είναι ορατές και για αυτό τον λόγο υπογραμμίζουν την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων που θα διασφαλίζουν ότι τα εμπορικά δρομολόγια θα είναι ασφαλή.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΕΒΕΠ στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή. Αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρυσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs, εκ των οποίων 8.000 TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας.
Εναλλακτικές διαδρομές
Με φόντο αυτά τα προβλήματα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η COSCO έχει κινητοποιηθεί, αναδρομολογώντας πλοία που προορίζονταν για το λιμάνι του Πειραιά προς τη Ριέκα της Κροατίας, ενώ -σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- ορισμένα φορτία μεταφέρονται με μικρότερα containerships στο Κόπερ της Σλοβενίας.
Την ίδια ώρα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πρόβλημα καθώς έχει αποκοπεί η σύνδεσή του με τα δυο dry ports στη Σόφια της Βουλγαρίας και τη Νις της Σερβίας, με τον πρόεδρο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλη Καμπάκη, να υπογραμμίζει στο ραδιοφωνικό σταθμό 102fm, ότι υπάρχει πρόβλημα και με τα δεκάδες βαγόνια που έχουν προορισμό την Ελλάδα και είναι ακινητοποιημένα στις βαλκανικές χώρες ενώ η κατάσταση για να ομαλοποιηθεί θα χρειαστεί τουλάχιστον δέκα μέρες από την επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Τέλος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ επισημαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «με τα τρένα καθηλωμένα λόγω του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και με την κατάσταση στον λιμένα Αλεξανδρούπολης και στο οδικό δίκτυο να γίνεται ασφυκτική, είναι αδήριτη και επιτακτική η ανάγκη επαναλειτουργίας του – ανεξάρτητου από το λοιπό εθνικό δίκτυο – σιδηροδρόμου στον Ν. Εβρου και έναρξης των εμπορικών δρομολογίων προς/από την ανατολική και βόρεια Ευρώπη».
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος