«Καμπανάκι» με αφορμή την κρισιμότητα ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου χτυπούν τα μεγάλα λιμάνια, με πηγές της αγοράς να τονίζουν την ανάγκη εξεύρεσης λύσης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να μην χαθεί ο κομβικός τους ρόλος.
Ηδη, τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας αλλά και μικρότερα στρατηγικής σημασίας όπως της Αλεξανδρούπολης, είναι αποκομμένα όσο το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κλειστό τουλάχιστον για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Αποκομμένα και τα λιμάνια λόγω Τεμπών
Το restart
Βέβαια, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, «η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας».
Όπως ανακοινώθηκε, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των εμπορευματικών γραμμών, τονίστηκε πως την Τετάρτη 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη) και Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Επιπλέον, την Πέμπτη 6 Απριλίου αναμένεται η επανεκκίνηση της γραμμής Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
Οι «αρρυθμίες»
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, απέστειλε σχετική επιστολή στον κ. Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας την «κρισιμότητα της ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου».
Οι πρώτες «αρρυθμίες» στην εφοδιαστική αλυσίδα από την ορθή -όπως χαρακτηρίζουν παράγοντες του εμπορίου- τη διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές, είναι ορατές και για αυτό τον λόγο υπογραμμίζουν την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων που θα διασφαλίζουν ότι τα εμπορικά δρομολόγια θα είναι ασφαλή.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΕΒΕΠ στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή. Αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρυσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs, εκ των οποίων 8.000 TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας.
Εναλλακτικές διαδρομές
Με φόντο αυτά τα προβλήματα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η COSCO έχει κινητοποιηθεί, αναδρομολογώντας πλοία που προορίζονταν για το λιμάνι του Πειραιά προς τη Ριέκα της Κροατίας, ενώ -σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- ορισμένα φορτία μεταφέρονται με μικρότερα containerships στο Κόπερ της Σλοβενίας.
Την ίδια ώρα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πρόβλημα καθώς έχει αποκοπεί η σύνδεσή του με τα δυο dry ports στη Σόφια της Βουλγαρίας και τη Νις της Σερβίας, με τον πρόεδρο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλη Καμπάκη, να υπογραμμίζει στο ραδιοφωνικό σταθμό 102fm, ότι υπάρχει πρόβλημα και με τα δεκάδες βαγόνια που έχουν προορισμό την Ελλάδα και είναι ακινητοποιημένα στις βαλκανικές χώρες ενώ η κατάσταση για να ομαλοποιηθεί θα χρειαστεί τουλάχιστον δέκα μέρες από την επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Τέλος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ επισημαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι «με τα τρένα καθηλωμένα λόγω του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και με την κατάσταση στον λιμένα Αλεξανδρούπολης και στο οδικό δίκτυο να γίνεται ασφυκτική, είναι αδήριτη και επιτακτική η ανάγκη επαναλειτουργίας του – ανεξάρτητου από το λοιπό εθνικό δίκτυο – σιδηροδρόμου στον Ν. Εβρου και έναρξης των εμπορικών δρομολογίων προς/από την ανατολική και βόρεια Ευρώπη».
Latest News
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση