
Θησαυρός παραμένει… ο άνθρακας για τη Ρωσία καθώς παρά τις κυρώσεις των Ευρωπαίων και της G7, οι εξαγωγές της μειώθηκαν ελάχιστα, ενώ συνολικά το εμπόριο με πλοία χύδην ξηρού φορτίου καλά κρατεί.
Οι εξαγωγές χύδην ξηρού φορτίου (άνθρακας, σιτηρά, λιπάσματα κ.λπ.) διατηρούνται επιταχυνόμενες σε πολλά εμπορεύματα, παρά τις κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αναφέρει η Lloyds List Intelligence. Από τον Μάρτιο του 2022, έως τον Δεκέμβριο, 4.342 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου όλων των μεγεθών με σύνολο 241,1 εκατ. dwt αναχώρησαν από ρωσικά λιμάνια μεταφοράς χύδην φορτίου με κατεύθυνση διεθνείς αγορές, σε σύγκριση με 4.580 για 243,7 εκατ. dwt την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Αναπάντεχο ράλι στις ναυλαγορές
Αν και πρόκειται για μείωση 5,2% όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, ουσιαστικά η περίοδος από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 αντιπροσωπεύει μία μείωση 1,1% σε όρους dwt. Τον Ιανουάριο φέτος, 456 πλοία αναχώρησαν από τα ρωσικά λιμάνια με συνολικά φορτία 26 εκατ. dwt, σύμφωνα με τα στοιχεία, σε σύγκριση με 417 πλοία με 22,9 εκατ. dwt την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, και 386 πλοία με 19,5 εκατ. dwt τον Ιανουάριο του 2021.
Το εμπάργκο
Υπενθυμίζεται ότι οι διεθνές δυνάμεις (ΕΕ, G7) μετά την εισβολή στην Ουκρανία επέβαλαν μία σειρά κυρώσεων στη Ρωσία, συμπεριλαμβάνοντας και το εμπάργκο στις εισαγωγές πολλών εμπορευμάτων χύδην ξηρού φορτίου, όπως τον άνθρακα και άλλα στερεά ορυκτά καύσιμα, τον χάλυβα και προϊόντα χάλυβα, τον σίδηρο, το τσιμέντο, την άσφαλτο και το ξύλο, μαζί με τις απαγορεύσεις στο εμπόριο αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων. Αλλά τα σιτηρά και άλλα είδη διατροφής όπως και τα λιπάσματα εξαιρέθηκαν από τις κυρώσεις. Με τις «θαλάσσιες γραμμές» προς την ΕΕ κλειστές, η Ρωσία χρειάστηκε να βρει εναλλακτικούς αγοραστές και πιο συγκεκριμένα στην Ασία.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence, ο αριθμός των πλοίων που αναχωρούν από τη Ρωσία για την Ινδία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αξιοσημείωτη αύξηση, καθώς υπερδιπλασιάστηκε στα 297, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τον πόλεμο, ενώ κατά 67% αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων που έφτασαν στην Αίγυπτο, στα 115 πλοία και 44% αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων με ρότα προς Τουρκία. Πολύ περισσότερα (+35%, στα 1.142) ήταν και τα πλοία με κατεύθυνση τα κινεζικά λιμάνια. Σχεδόν όλες οι κατηγορίες πλοίων συμμετείχαν στο εμπόριο αυτό, αλλά γενικότερα παρατηρείται μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των πλοίων handymax και capesizes.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων εμπορευμάτων OceanBolt, οι συνολικές εξαγωγές χύδην ξηρού φορτίου από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά 3,4% σε 280,5 εκατ. τόνους την περίοδο από τις 20 Φεβρουαρίου 2022 έως τις 19 Φεβρουαρίου φέτος, σε σύγκριση με 290,3 εκατ. τόνους την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα λιπάσματα επλήγησαν περισσότερο από τον άνθρακα, ενώ το εμπόριο σιτηρών αυξήθηκε, δήλωσε σύμφωνα με τους Lloyds List ο εκπρόσωπος της εταιρείας Niclas Daehli Priess, προσθέτοντας ότι οι εξαγωγές άνθρακα, το μεγαλύτερο προϊόν εξαγωγής χύδην ξηρού φορτίου, της Ρωσίας, μειώθηκαν κατά 1,8% σε 192,8 εκατομμύρια τόνους, ενώ ταυτόχρονα παγκοσμίως οι ροές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 6%.
Οι εξαγωγές λιπασμάτων μειώθηκαν κατά 16,9% σε 16,4 εκατομμύρια τόνους, ενώ των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 13,7% σε 20,8 εκατομμύρια τόνους. Οι όγκοι των πλοίων capesizes και panamax αυξήθηκαν κατά 15% και 2% αντίστοιχα, ενώ οι όγκοι supramax και handysize μειώθηκαν κατά 5% και 18%. Από τον Μάρτιο του 2022 έως τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, οι αποστολές φαίνεται να παρέμειναν σταθερές στους 262,1 εκατ. τόνους, ή 0,2% υψηλότερα από την προηγούμενη περίοδο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Braemar, σε αντίθεση με ορισμένες προσδοκίες ότι οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία ενδέχεται να επιβράδυναν τις ρωσικές εξαγωγές χύδην ξηρού φορτίου. Η Ινδία και η Κίνα έχουν αυξήσει τις εισαγωγές επειδή τα ρωσικά προϊόντα, δηλαδή ο άνθρακας, έχουν έκπτωση, αντικαθιστώντας πιο ακριβές εναλλακτικές, όπως από την Αυστραλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.