Περισσότερο από τα δύο τρία (68%, 5 135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη, καταγράφοντας το χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας.
Όπως αναφέρει σε μελέτη της η Eurostat, οι οδικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο (25%, 1 863 δισεκατομμύρια tkm), ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές (5%, 410 δισεκατομμύρια tkm), οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές (2%, 136 δισεκατομμύρια tkm) και οι αεροπορικές (0,2%, 15 δισεκατομμύρια tkm).
Το «τιμόνι» του παγκόσμιου στόλου κρατά η Ελλάδα – Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία
Το μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (-1 ποσοστιαία μονάδα, π.μ. ). Μειώθηκε πιο σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (-2 π.μ.).
Οι οδικές μεταφορές
Εν τω μεταξύ, το μερίδιο των οδικών μεταφορών το 2021 έφτασε στο υψηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε την τελευταία δεκαετία. Αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (+1 π.μ.) και αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που καταγράφει το χαμηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (+3 π.μ.).
Το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών επίσης αυξήθηκε ελαφρώς το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+0,2 π.μ.), αλλά παρέμεινε χαμηλότερο σε σύγκριση με το έτος που καταγράφηκε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2011 (-1 π.μ.).
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές παρέμειναν σταθερές από το 2018, αλλά ελαφρώς χαμηλότερα από το μέγιστο που καταγράφηκε το 2013 (-1 π.μ.).
Οι αεροπορικές εταιρείες κατείχαν το μικρότερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο παρέμεινε στο 0,2% την τελευταία δεκαετία.
Θαλάσσιες και οδικές μεταφορές
Οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 15 μέλη της ΕΕ (από τα 22 με ακτογραμμή) το 2021 και αντιπροσώπευε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών σε 10 χώρες.
Εν τω μεταξύ, οι οδικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 10 μέλη της ΕΕ και αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 70% σε τρεις χώρες: Λουξεμβούργο (84%), Τσεχία (77%) και Πολωνία (70%).
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος για μία μόνο χώρα: τη Λιθουανία (53%).
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη