Η ταχεία και συνεχής ανάπτυξη της βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού 270 δισεκατομμυρίων δολαρίων υπονομεύει τους διεθνείς αναπτυξιακούς στόχους για την παροχή καθολικής πρόσβασης σε ασφαλές πόσιμο νερό, σύμφωνα με μια έκθεση του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου των Ηνωμένων Εθνών για το νερό, το περιβάλλον και την υγεία.
Η βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού «είδε» τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 73% μεταξύ 2010 και 2020 και πρόκειται να διπλασιαστεί ξανά στα 500 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, η οποία βασίζεται σε ανάλυση βιβλιογραφίας και δεδομένων από 109 χώρες. Κυκλοφορεί την εβδομάδα πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Νερού (22 Μαρτίου) και τη σύγκληση ενός συνεδρίου για το νερό στη Νέα Υόρκη, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Εμφιαλωμένο νερό: Deals και «πλημμύρα» επενδύσεων σε μία αγορά που… ρέουν τα εκατομμύρια
Ο ΟΗΕ το 2015 υιοθέτησε ένα σύνολο Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ένας από τους οποίους είναι η παροχή καθολικής πρόσβασης σε ασφαλές πόσιμο νερό. Το 2020, υπολογίστηκε ότι 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εξακολουθούσαν να στερούνται πόσιμου νερού με ασφαλή διαχείριση.
Οι συγγραφείς διαπιστώνουν ότι η ανάπτυξη της βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού επιβραδύνει την πρόοδο προς τους στόχους «αποσπώντας την προσοχή από τις αναπτυξιακές προσπάθειες και ανακατευθύνοντας την προσοχή σε μια λιγότερο αξιόπιστη και λιγότερο προσιτή επιλογή». Μέρος αυτού είναι η εσφαλμένη κατανομή των πόρων. Η παροχή ασφαλούς νερού σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους θα απαιτούσε ετήσια επένδυση 114 δισεκατομμυρίων δολαρίων, λέει η έκθεση, ή λιγότερο από το μισό από αυτό που δαπανάται τώρα κάθε χρόνο για εμφιαλωμένο νερό.
Ο Zeineb Bouhlel, ο κύριος συγγραφέας, ανέφερε ότι οι εταιρείες πωλούν νερό χρησιμοποιούν επίσης το μάρκετινγκ για να υπονομεύσουν την πίστη στα ηβικά συστήματα. «Ακόμη και αν σε ορισμένες χώρες το νερό με σωλήνες είναι ή μπορεί να είναι καλής ποιότητας, η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στο νερό της βρύσης είναι πιθανό να απαιτήσει σημαντικές βελτιώσεις στο μάρκετινγκ».
Αν και είναι αλήθεια ότι το νερό ορισμένων δημοτικών συστημάτων δεν είναι ασφαλές – σε μεγάλο βαθμό λόγω της ανεπαρκούς επένδυσης σε υποδομές – η ποιότητα του εμφιαλωμένου νερού ποικίλλει σημαντικά ως προς το περιεχόμενο μεταξύ των εμπορικών σημάτων και ακόμη και εντός της ίδιας μάρκας σε διαφορετικές χώρες. Το εμφιαλωμένο νερό υπόκειται επίσης σε λιγότερο αυστηρές ποιοτικές δοκιμές από το δημόσιο νερό και επομένως δεν είναι τόσο ασφαλές όσο το αντιλαμβάνεται το κοινό ότι είναι, αναφέρει η έκθεση. Ακόμη χειρότερα, η βιομηχανία δεν είναι διαφανής σε πολλά σημεία σχετικά με το πόσο νερό παίρνει από τα δημόσια ή τα τοπικά συστήματα ύδρευσης.
Για παράδειγμα, η Nestle Waters, τμήμα της Nestle SA, εξάγει 3 εκατομμύρια λίτρα την ημέρα από τις πηγές της Φλόριντα, λαμβάνοντας 4,1 λίτρα για να παράγει ένα μπουκάλι νερού 1 λίτρου προς πώληση, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Πλαστικά απορρίμματα
Επιπλέον, τα πλαστικά μπουκάλια για το νερό συσκευασίας έχουν μετατραπεί σε μεγάλο πρόβλημα απορριμμάτων. Η βιομηχανία παρήγαγε περίπου 600 δισεκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια μόνο το 2021 ή περίπου 25 εκατομμύρια τόνους πλαστικών απορριμμάτων, πολλά από τα οποία καταλήγουν σε ποτάμια και ωκεανούς και συμβάλλουν στην εξαφάνιση σπάνιων ειδών χλωρίδας και πανίδας, καθώς και στην εξάπλωση των μικροπλαστικών.
Μια ξεχωριστή μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Sustainability αυτή την εβδομάδα διαπίστωσε ότι με τη μηχανική μάθηση, οι οπτικοί διαλογείς στα κέντρα ανακύκλωσης θα μπορούσαν να μάθουν να διαχωρίζουν βιοδιασπώμενα πλαστικά από κανονικά πλαστικά, ένα σημαντικό πρώτο βήμα εάν τελικά τα πλαστικά μπουκάλια αντικατασταθούν με μια πιο βιώσιμη επιλογή.
Latest News
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται
Η Apple αναδείχθηκε ως η καλύτερη διοικούμενη εταιρεία των ΗΠΑ και «εκθρόνισε» τη Microsoft
Πήρε τη μοναδική διάκριση All Star στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 - Πώς «εκθρόνισε» τη Microsoft
Οι κεντρικοί τραπεζίτες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον Τραμπ [γράφημα]
Από την αμερικανική Fed μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητείται δείγμα γραφής για τις πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Γιατί τα φάρμακα για απώλεια βάρους στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
Αποκλειστική ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών αρχείων ασθενών από την εταιρεία δεδομένων υγείας Truveta