Για εγχώρια κατανάλωση ενδέχεται να κρατήσει η Αυστραλία ποσότητες LNG που προορίζονταν για εξαγωγή, προκειμένου να αποφύγει ελλείψεις που θεωρείται πιθανό να παρουσιαστούν άμεσα στις νότιες επαρχίες της χώρας.
LNG: Φιλοδοξίες εξόρυξης φυσικού αερίου στη βόρεια Αλάσκα – Ανταγωνισμός με τη Ρωσία για την Ασία
Αν και οι παραγωγοί έχουν δεσμευτεί να αυξήσουν την παραγωγή, η προσφορά στη νότια Αυστραλία μειώνεται ραγδαία, αυξάνοντας τους κινδύνους βραχυπρόθεσμων ελλείψεων και μακροπρόθεσμων κενών εφοδιασμού, ανακοίνωσε ο διαχειριστής της αυστραλιανής αγοράς ενέργειας (AEMO).
«Για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι έλλειψης, τα έργα υποδομής και εφοδιασμού πρέπει να ολοκληρωθούν εγκαίρως. Η αποθήκευση μεγαλύτερων ποσοτήτων αερίου, η ανάπτυξη αγωγών και οι τερματικοί σταθμοί εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσαν ενδεχομένως (επίσης) να διαδραματίσουν ρόλο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του διαχειριστή, Daniel Westerman, σε δήλωσή του.
«Ο κίνδυνος έλλειψης φυσικού αερίου κάθε χρόνο από το χειμώνα του 2023 έως το 2026 σε όλες τις νότιες επαρχίες, υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, παραμένει, με τους κινδύνους αυτούς να επιδεινώνονται περαιτέρω εάν τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου είναι ανεπαρκή», δήλωσε ο Westerman.
Το ορόσημο του 2026
Από το 2026 η Αυστραλία πρέπει να απαιτήσει πρόσθετες δεσμεύσεις από τους παραγωγούς για επέκταση της προσφοράς φυσικού αερίου ή να έχει κατασκευάσει αρκετά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας τα οποία θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τη ζήτηση για φυσικό αέριο, ανέφερε η AEMO.
Οι παραγωγοί φυσικού αερίου όμως δηλώνουν απρόθυμοι να προχωρήσουν σε επενδύσεις για εξόρυξη μεγαλύτερων ποσοτήτων μετά τις κυβερνητικές παρεμβάσεις στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων των προτάσεων για την επιβολή ενός καθεστώτος «λογικής τιμολόγησης» στο φυσικό αέριο και την επέκταση της δυνατότητας της κυβέρνησης να εκτρέπει τις εξαγωγές φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά.
«Χρειαζόμαστε μια σαφή στρατηγική από τις κυβερνήσεις για την προώθηση της προσφοράς για την αποφυγή ελλείψεων,αντί για ad hoc παρεμβάσεις που κάνουν το αντίθετο και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών», δήλωσε την Πέμπτη η επικεφαλής της Australian Petroleum Production & Exploration Association, Samantha McCulloch.
«Δεν οφείλονται στο πλαφόν οι ελλείψεις»
Ο υπουργός Ενέργειας Κρις Μπόουεν απέρριψε την Πέμπτη τη σύνδεση μεταξύ της κυβερνητικής παρέμβασης, συμπεριλαμβανομένου του 12μηνου ανώτατου ορίου τιμών στο φυσικό αέριο, και της επενδυτικής αβεβαιότητας, λέγοντας ότι σχεδόν όλο το φυσικό αέριο πριν από το 2022 πωλήθηκε σε τιμές κάτω από το ανώτατο όριο.
Όπως πολλές χώρες, η Αυστραλία έχει πληγεί από την εκτίναξη των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και από προγραμματισμένες και μη προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας σε αρκετές μονάδες καύσης άνθρακα.
Αν και η Αυστραλία παράγει περισσότερο φυσικό αέριο από ό,τι χρειάζεται για να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες της, το μεγαλύτερο μέρος της προμήθειας δεσμεύεται από εξαγωγικά συμβόλαια.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;