Η Βόρεια Θάλασσα έχει τη δυνατότητα να γίνει ο τόπος μαζικής υπεράκτιας παραγωγής υδρογόνου από υπεράκτια αιολική ενέργεια και ένα δίκτυο αγωγών υδρογόνου που θα συνδέει τις χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων DNV, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη.
Η μελέτη, που ανατέθηκε στην DNV από τους διαχειριστές συστημάτων υποδομής GASCADE και Fluxys, «τονίζει τα σημαντικά πλεονεκτήματα μιας υπεράκτιας ραχοκοκαλιάς υδρογόνου στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα», ανέφερε η βελγική Fluxys σε ανακοίνωσή της.
«Η ΕΕ αναμένει ότι η ζήτηση για κλιματικά ουδέτερο υδρογόνο θα φτάσει τις 2.000 τεραβατώρες (TWh) έως το 2050 και η DNV βλέπει τη δυνατότητα να παράγει 300 TWh/a υδρογόνο με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από υπεράκτια αιολικά πάρκα στη Βόρεια Θάλασσα έως το 2050», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής GASCADE, Ούλριχ Μπέντερμπους και πρόσθεσε: «Αυτό θα συνέβαλε σημαντικά στη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές ενέργειας. Αυτή η θετική πτυχή για την αύξηση της ασφάλειας του εφοδιασμού δύσκολα μπορεί να μην εκτιμηθεί μετά τις εμπειρίες του πρόσφατου παρελθόντος».
Ξεχάστε το γκρι, το μπλε και το πράσινο, έρχεται το ροζ υδρογόνο
Επένδυση άνω των 20 δισ. δολ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, μια επένδυση 15,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων -23,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (15–22 δισεκατομμύρια ευρώ) θα μπορούσε να χτίσει τη ραχοκοκαλιά υδρογόνου της Βόρειας Θάλασσας με αγωγούς συνολικού μήκους 4.200 χιλιομέτρων (2.610 μίλια).
«Μια υπεράκτια ραχοκοκαλιά υδρογόνου, λόγω των υψηλών οικονομιών κλίμακας, θα επέτρεπε τη μεταφορά υδρογόνου από τις υπεράκτιες περιοχές στους τελικούς χρήστες πολύ αποτελεσματικά. Η τεχνική υλοποίηση είναι νέα, αλλά δυνατή με τις σημερινές τεχνολογίες, και πιθανότατα θα αντιστοιχεί στο 10% ή λιγότερο από το συνολικό ισοπεδωμένο κόστος του υδρογόνου που παράγεται στις υπεράκτιες περιοχές», ανέφερε η DNV στη μελέτη.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο από την έκθεση αναφέρει ότι «Η εγκατάσταση μιας υπεράκτιας ραχοκοκαλιάς υδρογόνου στη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική Θάλασσα είναι εφικτή, οικονομικά εφικτή και βοηθά στη διευκόλυνση της ευρωπαϊκής ενεργειακής μετάβασης».
Η GASCADE και η Fluxys αναπτύσσουν το έργο AquaDuctus για έναν αγωγό υδρογόνου μήκους 400 χιλιομέτρων (250 μίλια) στη Γερμανία. Οι εταιρείες νωρίτερα φέτος υπέβαλαν αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το καθεστώς Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) σε ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στα σχέδιά τους για έναν υπεράκτιο αγωγό πράσινου υδρογόνου στη Βόρεια Θάλασσα.
Latest News
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Ξεπέρασε τη Γερμανία
Στα 381.970 ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη Βρετανία μέσα στο 2024
Μεγάλη η αστάθεια στον κύκλο του νερού – Πλημμύρες και ξηρασία απειλούν τον πλανήτη
Σταθερά αυξανόμενη είναι η ανισορροπία που παρατηρείται στον κύκλο του νερού, με τα ακραία καιρικά φαινόμενα να επικρατούν σε όλο τον πλανήτη
Η τελευταία συμβολική απόφαση του Μπάιντεν ως προέδρου για το περιβάλλον
«Ήρθε η στιγμή να προστατεύσουμε αυτές τις ακτές για τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας», υπογράμμισε ο Τζο Μπάιντεν
Μήνυμα Τίμερμανς: Οι πλούσιοι πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για την ενεργειακή μετάβαση
Τη σημασία που έχει το να πληρώσουν περισσότερα οι πλούσιοι προκειμένου να προωθηθεί η υπόθεση της ενεργειακής μετάβσης σημείωσε ο αρχιτέκτοντας του Green Deal της ΕΕ
Αυξάνονται οι θερμοκασίες - Συναγερμός στη Μεσόγειο
H μέση θερμοκρασία στην Ελλάδα για το 2024 κυμάνθηκε πάνω από την μέση τιμή της περιόδου 1991-2020 στο 77% των ημερών
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla