Οι πωλήσεις των καταστημάτων του ομίλου Inditex κατέγραψαν άνοδο 23% το 2022 σε όλο το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει τα καταστήματα Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν παρά το γεγονός ότι ο κολοσσός της ένδυσης έκλεισε το 1 στα 10 καταστήματά του το 2022, με τους εμπορικούς χώρους να συρρικνώνονται κατά 6% σε σύγκριση με το 2021, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Óscar García Maceiras κατά τη διάρκεια του teleconference με αναλυτές και επενδυτές.
«Ένα βασικό χαρακτηριστικό της χρονιάς ήταν ότι η κίνηση και οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά», δήλωσε ο García Maceiras. «Οι πωλήσεις της Inditex ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σήμερα 16% υψηλότερες από ό,τι το 2019».
Η εταιρεία αποδίδει αυτή την αύξηση στη «συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση καταστημάτων» και στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης.
Η Inditex έχει κλείσει μικρότερα καταστήματα και πλέον εστιάζει στους μεγαλύτερους εμπορικούς χώρους σε προνομιακές τοποθεσίες.
«Έχουμε μείνει με ένα δίκτυο από μεγαλύτερα, καλύτερα και ομορφότερα καταστήματα στους καλύτερους προορισμούς λιανικής παγκοσμίως. Αυτά τα καταστήματα προορισμού, πλήρως ψηφιακά και βιώσιμα, παρέχουν στον πελάτη έναν καλό λόγο να μας επισκεφτεί», επεσήμανε ο CEO ερωτηθείς σχετικά.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων του ομίλου Inditex, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, εφαρμόζεται και στην ελληνική αγορά και ήδη κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στη νέα στρατηγική ανάπτυξης.
Στην έκθεση του ομίλου Inditex για την οικονομική χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023 αναφέρεται ότι στην Ελλάδα βρίσκονταν σε λειτουργία συνολικά 148 καταστήματα.
Συγκεκριμένα 40 καταστήματα Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 27 Bershka, 22 Stradivarious, 17 Oysho και 9 Zara Home.
Το δίκτυο καταστημάτων του ισπανικού κολοσσού στη χώρα μας στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 157 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020. Το 2019, όταν η πανδημία της Covid 19 ήταν άγνωστη, ο ισπανικός γίγαντας της μόδας διέθετε 166 καταστήματα στη χώρα μας και 3.956 εργαζόμενους. Πέρσι στο τέλος Ιανουαρίου, ο μέσος αριθμός του προσωπικού είχε μειωθεί σε 3.150 άτομα.
Σε επίπεδο τζίρου για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2022 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην ελληνική αγορά ήταν της τάξης των 457,5 εκατ. ευρώ όταν κατά τη χρήση 01.02.2020 – 31.01.2021 αθροιστικά ο τζίρος των 8 εταιρειών είχε διαμορφωθεί στα 328,7 εκατ. ευρώ. Το 2019, τελευταία χρονιά «κανονικότητας», οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 550,8 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2018 ήταν 517 εκατ. ευρώ.
«Άλμα» 29% στα κέρδη
Ο όμιλος Inditex κλείνοντας τα μη αποδοτικά καταστήματα με βάση τη νέα στρατηγική ανάπτυξης αποκόμισε σημαντικά οφέλη, καθώς τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29% σε 5,52 δισ. ευρώ τους 12 μήνες μέχρι τον Ιανουάριο εφέτος.
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα κατά το πρώτο πλήρες έτος από τότε που η Marta Ortega, η μικρότερη κόρη του ιδρυτή Amancio Ortega, ανέλαβε την προεδρία της εταιρείας.
Οι πωλήσεις στα φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα του μεγαλύτερου λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο έφτασαν τα 32,6 δισ. ευρώ, 18% υψηλότερα από τα 27,71 δισ. ευρώ πέρυσι και 15% πιο πάνω από ό,τι το 2019, πριν το χτύπημα της πανδημίας.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη το 2023, με τις πωλήσεις από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 13 Μαρτίου να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 13,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το γεμάτο ταμείο θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση του φιλόδοξου επενδυτικού σχεδίου του ομίλου ύψους 1,6 δισ. ευρώ για το 2023.
Στο αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνεται η επέκταση σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, η υιοθέτηση μιας νέας τεχνολογίας για την αντικατάσταση των σκληρών ετικετών τιμών και η επέκταση μιας πλατφόρμας για την πώληση μεταχειρισμένων ρούχων στη Γαλλία και τη Γερμανία.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα