Οι πωλήσεις των καταστημάτων του ομίλου Inditex κατέγραψαν άνοδο 23% το 2022 σε όλο το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει τα καταστήματα Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν παρά το γεγονός ότι ο κολοσσός της ένδυσης έκλεισε το 1 στα 10 καταστήματά του το 2022, με τους εμπορικούς χώρους να συρρικνώνονται κατά 6% σε σύγκριση με το 2021, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Óscar García Maceiras κατά τη διάρκεια του teleconference με αναλυτές και επενδυτές.
«Ένα βασικό χαρακτηριστικό της χρονιάς ήταν ότι η κίνηση και οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά», δήλωσε ο García Maceiras. «Οι πωλήσεις της Inditex ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σήμερα 16% υψηλότερες από ό,τι το 2019».
Η εταιρεία αποδίδει αυτή την αύξηση στη «συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση καταστημάτων» και στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης.
Η Inditex έχει κλείσει μικρότερα καταστήματα και πλέον εστιάζει στους μεγαλύτερους εμπορικούς χώρους σε προνομιακές τοποθεσίες.
«Έχουμε μείνει με ένα δίκτυο από μεγαλύτερα, καλύτερα και ομορφότερα καταστήματα στους καλύτερους προορισμούς λιανικής παγκοσμίως. Αυτά τα καταστήματα προορισμού, πλήρως ψηφιακά και βιώσιμα, παρέχουν στον πελάτη έναν καλό λόγο να μας επισκεφτεί», επεσήμανε ο CEO ερωτηθείς σχετικά.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων του ομίλου Inditex, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, εφαρμόζεται και στην ελληνική αγορά και ήδη κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στη νέα στρατηγική ανάπτυξης.
Στην έκθεση του ομίλου Inditex για την οικονομική χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023 αναφέρεται ότι στην Ελλάδα βρίσκονταν σε λειτουργία συνολικά 148 καταστήματα.
Συγκεκριμένα 40 καταστήματα Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 27 Bershka, 22 Stradivarious, 17 Oysho και 9 Zara Home.
Το δίκτυο καταστημάτων του ισπανικού κολοσσού στη χώρα μας στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 157 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020. Το 2019, όταν η πανδημία της Covid 19 ήταν άγνωστη, ο ισπανικός γίγαντας της μόδας διέθετε 166 καταστήματα στη χώρα μας και 3.956 εργαζόμενους. Πέρσι στο τέλος Ιανουαρίου, ο μέσος αριθμός του προσωπικού είχε μειωθεί σε 3.150 άτομα.
Σε επίπεδο τζίρου για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2022 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην ελληνική αγορά ήταν της τάξης των 457,5 εκατ. ευρώ όταν κατά τη χρήση 01.02.2020 – 31.01.2021 αθροιστικά ο τζίρος των 8 εταιρειών είχε διαμορφωθεί στα 328,7 εκατ. ευρώ. Το 2019, τελευταία χρονιά «κανονικότητας», οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 550,8 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2018 ήταν 517 εκατ. ευρώ.
«Άλμα» 29% στα κέρδη
Ο όμιλος Inditex κλείνοντας τα μη αποδοτικά καταστήματα με βάση τη νέα στρατηγική ανάπτυξης αποκόμισε σημαντικά οφέλη, καθώς τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29% σε 5,52 δισ. ευρώ τους 12 μήνες μέχρι τον Ιανουάριο εφέτος.
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα κατά το πρώτο πλήρες έτος από τότε που η Marta Ortega, η μικρότερη κόρη του ιδρυτή Amancio Ortega, ανέλαβε την προεδρία της εταιρείας.
Οι πωλήσεις στα φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα του μεγαλύτερου λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο έφτασαν τα 32,6 δισ. ευρώ, 18% υψηλότερα από τα 27,71 δισ. ευρώ πέρυσι και 15% πιο πάνω από ό,τι το 2019, πριν το χτύπημα της πανδημίας.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη το 2023, με τις πωλήσεις από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 13 Μαρτίου να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 13,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το γεμάτο ταμείο θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση του φιλόδοξου επενδυτικού σχεδίου του ομίλου ύψους 1,6 δισ. ευρώ για το 2023.
Στο αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνεται η επέκταση σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, η υιοθέτηση μιας νέας τεχνολογίας για την αντικατάσταση των σκληρών ετικετών τιμών και η επέκταση μιας πλατφόρμας για την πώληση μεταχειρισμένων ρούχων στη Γαλλία και τη Γερμανία.
Latest News
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5
Από τον χαλκό στην οπτική ίνα - Η νέα εποχή στο διαδίκτυο
Αν τα δεδομένα είναι η ζωογόνος δύναμη της AI απαιτείται και ένα «καρδιαγγειακό σύστημα» που θα τα μεταφέρει. Δηλαδή οι οπτικές ίνες
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023