Οι πωλήσεις των καταστημάτων του ομίλου Inditex κατέγραψαν άνοδο 23% το 2022 σε όλο το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει τα καταστήματα Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν παρά το γεγονός ότι ο κολοσσός της ένδυσης έκλεισε το 1 στα 10 καταστήματά του το 2022, με τους εμπορικούς χώρους να συρρικνώνονται κατά 6% σε σύγκριση με το 2021, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Óscar García Maceiras κατά τη διάρκεια του teleconference με αναλυτές και επενδυτές.
«Ένα βασικό χαρακτηριστικό της χρονιάς ήταν ότι η κίνηση και οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά», δήλωσε ο García Maceiras. «Οι πωλήσεις της Inditex ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σήμερα 16% υψηλότερες από ό,τι το 2019».
Η εταιρεία αποδίδει αυτή την αύξηση στη «συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση καταστημάτων» και στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης.
Η Inditex έχει κλείσει μικρότερα καταστήματα και πλέον εστιάζει στους μεγαλύτερους εμπορικούς χώρους σε προνομιακές τοποθεσίες.
«Έχουμε μείνει με ένα δίκτυο από μεγαλύτερα, καλύτερα και ομορφότερα καταστήματα στους καλύτερους προορισμούς λιανικής παγκοσμίως. Αυτά τα καταστήματα προορισμού, πλήρως ψηφιακά και βιώσιμα, παρέχουν στον πελάτη έναν καλό λόγο να μας επισκεφτεί», επεσήμανε ο CEO ερωτηθείς σχετικά.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων του ομίλου Inditex, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, εφαρμόζεται και στην ελληνική αγορά και ήδη κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στη νέα στρατηγική ανάπτυξης.
Στην έκθεση του ομίλου Inditex για την οικονομική χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023 αναφέρεται ότι στην Ελλάδα βρίσκονταν σε λειτουργία συνολικά 148 καταστήματα.
Συγκεκριμένα 40 καταστήματα Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 27 Bershka, 22 Stradivarious, 17 Oysho και 9 Zara Home.
Το δίκτυο καταστημάτων του ισπανικού κολοσσού στη χώρα μας στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 157 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020. Το 2019, όταν η πανδημία της Covid 19 ήταν άγνωστη, ο ισπανικός γίγαντας της μόδας διέθετε 166 καταστήματα στη χώρα μας και 3.956 εργαζόμενους. Πέρσι στο τέλος Ιανουαρίου, ο μέσος αριθμός του προσωπικού είχε μειωθεί σε 3.150 άτομα.
Σε επίπεδο τζίρου για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2022 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην ελληνική αγορά ήταν της τάξης των 457,5 εκατ. ευρώ όταν κατά τη χρήση 01.02.2020 – 31.01.2021 αθροιστικά ο τζίρος των 8 εταιρειών είχε διαμορφωθεί στα 328,7 εκατ. ευρώ. Το 2019, τελευταία χρονιά «κανονικότητας», οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 550,8 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2018 ήταν 517 εκατ. ευρώ.
«Άλμα» 29% στα κέρδη
Ο όμιλος Inditex κλείνοντας τα μη αποδοτικά καταστήματα με βάση τη νέα στρατηγική ανάπτυξης αποκόμισε σημαντικά οφέλη, καθώς τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29% σε 5,52 δισ. ευρώ τους 12 μήνες μέχρι τον Ιανουάριο εφέτος.
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα κατά το πρώτο πλήρες έτος από τότε που η Marta Ortega, η μικρότερη κόρη του ιδρυτή Amancio Ortega, ανέλαβε την προεδρία της εταιρείας.
Οι πωλήσεις στα φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα του μεγαλύτερου λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο έφτασαν τα 32,6 δισ. ευρώ, 18% υψηλότερα από τα 27,71 δισ. ευρώ πέρυσι και 15% πιο πάνω από ό,τι το 2019, πριν το χτύπημα της πανδημίας.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη το 2023, με τις πωλήσεις από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 13 Μαρτίου να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 13,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το γεμάτο ταμείο θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση του φιλόδοξου επενδυτικού σχεδίου του ομίλου ύψους 1,6 δισ. ευρώ για το 2023.
Στο αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνεται η επέκταση σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, η υιοθέτηση μιας νέας τεχνολογίας για την αντικατάσταση των σκληρών ετικετών τιμών και η επέκταση μιας πλατφόρμας για την πώληση μεταχειρισμένων ρούχων στη Γαλλία και τη Γερμανία.
Latest News
Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται την επιστροφή Τραμπ
Τι λένε στον ΟΤ κορυφαίοι εκπρόσωποι του επιχειρείν για τη δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο – Πώς αξιολογούν την πιθανή επιβολή δασμών, τον αντίκτυπο στην Ευρώπη και τη θέση της Ελλάδας
Κοντά σε συμφωνία Μασούτης με Κρητικό – Η διαφορά που χωρίζει το deal
Ένα βήμα πριν τη συμφωνία φέρεται να βρίσκονται Μασούτης και Κρητικός – Γιατί θεωρείται κλεισμένο deal
Στο κυνήγι νέων ευκαιριών σε data centers και οπτικές ίνες - Τι είπε στον ΟΤ ο CEO της Sparkle
Ο CEO της Sparkle Greece, Daniele Mancuso, μίλησε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο για την προοπτική νέων επενδύσεων ενώ τόνισε ότι προσέγγιση της εταιρείας είναι να ενισχύσει και να επεκτείνει το φάσμα των υπηρεσιών της
Ποιος είναι ο νέος «Μπάρμπα Στάθης» της Vivartia και γιατί (ακόμη) δεν θα πωληθεί
Το νέο «διαμάντι» της Vivartia και όλα τα ντεσού για την εξαγορά της Mπάρμπα Στάθης από την Ideal Holdings – Τα σχέδια για το εργοστάσιο στη Λάρισα
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών
Συνολικά 770.000 ευρώ η αποζημίωση της Επ. Ανταγωνισμού στα Βιβλιοπωλεία Φλωράς - Οι δικαστικές αποφάσεις
Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2024 η πολυετής διαμάχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τα Βιβλιοπωλεία Φλωράς
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται