Μόλις προχθές η ευρωπαϊκή στατιστική αρχή (Eurostat) ανακοίνωσε ότι περισσότερο από τα δύο τρίτα (68%, 5.135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη.
Οι οδικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο (25%, 1.863 δισεκατομμύρια tkm), ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές (5%, 410 δισεκατομμύρια tkm), οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές (2%, 136 δισεκατομμύρια tkm) και οι αεροπορικές (0,2%, 15 δισεκατομμύρια tkm).
ΕΕ: Κυριαρχούν οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων
Όμως δυστυχώς από τις αναφορές για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας και της μετάβασης της στις μηδενικές εκπομπές η Κομισιόν ξέχασε… οποιαδήποτε αναφορά στα καύσιμα και τις τεχνολογίες μηδενικών ρύπων που συνδέονται με τη ναυτιλία.
Δεν είναι συνεπώς τυχαίο που η Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, η Ecsa, με ανακοίνωση της εκφράζει μεν την στήριξη της στο σχέδιο αυτό ωστόσο υπογραμμίζει ότι δεν αναγνωρίζει την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Την ίδια στιγμή που όπως έδειξαν τα στατιστικά της Eurostat αλλά και η διεθνής πραγματικότητα των τελευταίων δυο χρόνων η ναυτιλία ήταν ο «ακρογωνιαίος λίθος» μιας «τριπλής» ευρωπαϊκής ασφάλειας: της ενεργειακής ασφάλειας, της επισιτιστικής ασφάλειας, της ασφάλειας εφοδιασμού αγαθών, όπως υπογραμμίζει και δικαίως η Ecsa.
Τι ακριβώς συμβαίνει; Ο νέος κανονισμός «Net-Zero Industry Act» στοχεύει στην επιτάχυνση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ευρωπαϊκής οικονομίας. Καθώς η ναυτιλία είναι ένας από τους κλάδους που είναι πιο δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, η αναβάθμιση των προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών που συνδέονται με την ναυτιλία είναι καίριας σημασίας. Για το λόγο αυτό, τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (τα συνθετικά καύσιμα) θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις «net-zero technologies» που περιγράφει ο κανονισμός, έτσι ώστε να ενισχυθεί η παραγωγή τους σε ευρωπαϊκό έδαφος, όπως προβλέπεται και για άλλες τεχνολογίες (ανανεώσιμες πηγές, μπαταρίες, υδρογόνο κ.λ.π.)
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι ο νόμος Net-Zero Industry Act μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, επιταχύνοντας παράλληλα την ενεργειακή μετάβαση. Ο στρατηγικός ρόλος της ναυτιλίας για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, την επισιτιστική ασφάλεια και την ασφάλεια του εφοδιασμού αγαθών πρέπει να αναγνωριστεί δεόντως. Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε την υποστήριξη για την ταχύτερη υιοθέτηση των υπεράκτιων τεχνολογιών, για τις οποίες η ναυτιλία παίζει ήδη κρίσιμο ρόλο. Ωστόσο, εξακολουθεί να απουσιάζει ένα σαφές σχέδιο για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης.
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για την ΕΕ, εφόσον πιστεύει ότι τα «ξύλινα τείχη» προσφέρουν στην ασφαλή αναπτυξιακή πορεία της «Γηραιάς Ηπείρου».
Latest News
Η συνταγή για την ανάπτυξη της βιομηχανίας
Το παράδοξο που συμβαίνει
Ρευστό τοπίο
Ποιο παράγοντες κάνουν ρευστό το πολιτικό τοπίο;
Η Αμερική αντιμέτωπη με την επιστροφή του Τραμπ
Πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι ο Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να επιστρέψει στον Λευκό Οίκο
Ακριβά σπίτια, δύσκολες δανειοδοτήσεις
Το σκηνικό αυτό, των ακριβών σπιτιών και των δύσκολων δανειοδοτήσεων, που διαμορφώνεται δεν αφορά τίποτα αμέριμνους επενδυτές, αλλά ανθρώπους που ψάχνουν σπίτι για να στεγάσουν την οικογένειά τους
Ο πόλεμος των φιλελεύθερων
Σοβαρές ιδεολογικές και πολιτικές διαστάσεις προσλαμβάνει πλέον η αντιπαράθεση μεταξύ φιλελευθέρων σοσιαλιστών και ελευθεριαζόντων ακτιβιστών, που σήμερα παίζουν το παιχνίδι Πούτιν και λοιπών αυταρχικών ηγετών.
Το σασπένς των επιδοτήσεων
Στην ελληνική περιφέρεια αυτές τις μέρες κυριαρχεί ένα θέμα στις συζητήσεις, ο χρόνος καταβολής των αγροτικών επιδοτήσεων
Αυξήσεις αυτοί, μειώσεις εμείς…
Γάλλοι, Ιταλοί, ακόμα και οι Γερμανοί και σχεδόν όλη η Βόρεια Ευρώπη ετοιμάζονται να ανακοινώσουν αυξήσεις φόρων για να μειώσουν τα ελλείμματά τους
Μισθωτοί... επιχειρηματίες
Χιλιάδες υψηλά αμειβόμενοι εργαζόμενοι στην Ελλάδα είναι μέσω εταιρειών τους, κάθε μορφής, «προμηθευτές» των εταιρειών όπου εργάζονται
Πλούτος, φτώχεια και επιχειρηματικό πνεύμα
Στη Δύση έχουμε αλλαγή οικονομικού παραδείγματος και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε
Ουραγοί στις κατασκευές (;)
Υπάρχουν κίνδυνοι να μην τρέξουν πιο γρήγορα οι κατασκευές;