Ο ρόλος της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ενίσχυση των antifraud τραπεζικών συστημάτων βρέθηκε στο επίκεντρο του διαλόγου, στο executive briefing event που διοργάνωσε η SAS, με τη συνεργασία και την υποστήριξη του ACFE Greece, την Πέμπτη 9 Μαρτίου, στο Μουσείο της Πόλης των Αθηνών.
Σύμφωνα με τις εισηγήσεις των fraud experts και των τραπεζικών στελεχών που μοιράστηκαν γνώση και απόψεις στην εκδήλωση, οι τρέχουσες εξελίξεις στο κανονιστικό πλαίσιο δημιουργούν προκλήσεις για τις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες καλούνται να εισάγουν πρόσθετα μέτρα προστασίας του πελάτη, χωρίς αυτά να δυσχεραίνουν την εμπειρία των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο.
Τελικά πόσο… χαζές είναι οι ψηφιακές βοηθοί – Το ChatGPT λέει πολύ
Ανεξαρτήτως των επιταγών του κανονιστικού πλαισίου για την προστασία του τραπεζικού πελάτη, η πρόληψη της απάτης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τις ελληνικές τράπεζες. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι Ιωάννα Καργιώτη, Head of Antifraud/ AML Unit της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και ο Χρήστος Μπαρκάς, Head of Fraud Detection Services της Eurobank, απαντώντας στις ερωτήσεις του Κωνσταντίνου Ελευθεριάδη, Partner της Deloitte, η αντιμετώπιση των κρουσμάτων απάτης έχει άμεση αντίκτυπο τόσο στην φήμη των τραπεζικών ιδρυμάτων, όσο και στην εμπειρία του τραπεζικού πελάτη, καθώς η θέσπιση επιπρόσθετων και συνεχών ταυτοποιήσεων ή όριων στις ψηφιακές συναλλαγές, μπορούν να επηρεάσουν τη ροή της συναλλαγής.
Σύμφωνα με τα τραπεζικά στελέχη, το Machine Learning και η Τεχνητή Νοημοσύνη δίνουν τη δυνατότητα στις fraud ομάδες των τραπεζών να εντοπίζουν γρηγορότερα τα anomalies που δεν εμπίπτουν στη συναλλακτική συμπεριφορά του κάθε πελάτη, έτσι ώστε να προλαμβάνονται τα κρούσματα απάτης, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τα false positives τα οποία επιβαρύνουν την εμπειρία πελάτη. Τόνισαν δε ότι απαιτείται μεγαλύτερη επένδυση στην πρόληψη και στο awareness των καταναλωτών, όσον αφορά και την «εκπαίδευσή» τους απέναντι στις μεθόδους των fraudsters.
Εκτενή αναφορά σε όλες τις ψηφιακές απειλές που αντιμετωπίζουν σήμερα οι τράπεζες, οι οποίες περιλαμβάνουν από επιθέσεις σε λογαριασμούς με υπεξαίρεση κωδικών (account takeover), προσποίηση (identity fraud), αυτοματοποιημένες πληρωμές από ψηφιακά bots (bot attacks), λογαριασμούς δικαιούχων που χρησιμοποιούνται ως βαποράκια για την διακίνηση χρημάτων από εγκληματική δραστηριότητα (mule accounts), αλλά και φαινόμενά εξαπάτησης του τραπεζικού πελάτη μέσω social engineering και εξουσιοδοτημένες πληρωμές Push Payments που ξεκινούν από τον πραγματικό πελάτη ο οποίος όμως εξαπατάται να πραγματοποιήσει μια πληρωμή προς ένα πρόσωπο που είναι στη ουσία fraudster πραγματοποίησε στην παρουσίασή του ο Marcin Nadolny, Head of EMEA Fraud, FinCrime & Data Science της SAS.
Ο Marcin Nadolny τόνισε ότι απαιτείται μια ολιστική θεώρηση των antifraud συστημάτων τεχνολογίας, ώστε αυτά να περιλαμβάνουν από τη θέσπιση δυναμικών κανόνων και την ανάπτυξη antifraud μοντέλων έως το monitoring, τα alerts και τη διερεύνηση των περιστατικών (investigation management), αλλά και το reporting προς τη Διοίκηση του οργανισμού τις εποπτικές αρχές, και εξήγησε το πώς η πλατφόρμα SAS Viya ενσωματώνει αυτές τις λειτουργικότητες.
Στη σημασία εισαγωγής αυτοματισμών στις διαδικασίες εντοπισμού και αντιμετώπισης κρουσμάτων απάτης σε ψηφιακές συναλλαγές εστίασε ο Wojciech Oświeciński, Antifraud Manager στην Πολωνική Velobank. Περιγράφοντας την εμπειρία του από τη χρήση των antifraud λύσεων της SAS, ο W. Oświeciński τόνισε ότι, μεταξύ άλλων, η ενιαία διαχείριση δεδομένων σε ένα σημείο επιτρέπει τη λήψη αυτοματοποιημένων αποφάσεων βάσει των δεδομένων και των επιπέδων κινδύνου ενώ η χρήση visual analytics για την αναπαράσταση των δεδομένων διευκολύνει τον εντοπισμό συσχετίσεων ανάμεσα σε συναλλασσόμενους και μοτίβων απάτης, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος για τα τραπεζικά ιδρύματα.
Latest News
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
Πώς η ΑΙ θα το προκαλέσει το επόμενο κοινωνικό πρόβλημα στις ΗΠΑ
Η ζήτηση τεχνητής νοημοσύνης θα υπερβεί τη παραγωγή των επιχειρήσεων ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2027, σύμφωνα με μελέτη
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»