Στο 95% φτάνουν πλέον οι οnline Έλληνες, αποτελώντας ένα πλήθος 7.811.000 εν δυνάμει καταναλωτών προϊόντων και υπηρεσιών.
Κάνοντας καθημερνά τις αγορές τους από ηλεκτρονικά καταστήματα, τις συναλλαγές τους με τράπεζες αλλά και το με το Δημόσιο, επηρεάζονται σημαντικά, με την προσέγγιση μέσω ηλεκτρονικής διαφήμισης να οδηγεί τους τέσσερις στους δέκα καταναλωτές, σύμφωνα με στοιχεία της τελευταίας έρευνας της Focus Bari, να δίνουν ιδιαίτερη σημασία όταν τους ενδιαφέρει ένα προϊόν.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο ηλεκτρονικός τρόπος συναλλαγών ενισχύεται χρόνο με τον χρόνο ανοίγοντας τη βεντάλια σε όλο το φάσμα των ηλικιών. Αν και τα φυσικά καταστήματα συγκεντρώνουν το 95% των καταναλωτών, ήδη σχεδόν οι οκτώ στους δέκα (78%) είναι και on line αγοραστές, ενώ το 66% των Ελλήνων κάνουν χρήση του e-banking, το 51% συναλλαγές με το Δημόσιο και το 73% αξιοποιεί τις δυνατότητες του Διαδικτύου ως μέσου επικοινωνίας.
Aπογειώθηκε η χρήση του διαδικτύου στους Έλληνες άνω των 55 ετών
Η ψηφιακή αυτή επέκταση στην Ελλάδα, η οποία στις ηλικίες από 13 έως και 44 ετών έφτασε το 2022 στο 100% και σε μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 65 ετών στο 80% παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το 2021 46%, μεταμορφώνει το Διαδίκτυο σε σημαντική πηγή πληροφόρησης σε θέματα που αφορούν τους καταναλωτές, διαμορφώνοντας παράλληλα και τις καταναλωτικές τάσεις και δημιουργώντας καταναλωτές που είναι ανυπόμονοι και συχνά απαιτητικοί. Το 74% των χρηστών – καταναλωτών το αξιοποιεί ως πηγή πληροφοριών με το ποσοστό αυτό να φτάσει στο 79% για τις ηλικίες μεταξύ 25-34 ετών.
Η διαφήμιση
Με δεδομένο ότι οι εννέα στους δέκα θεωρούν ότι οι διαφημίσεις είναι χρήσιμες, το 62% εκτιμά ότι δίνουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες, με σχεδόν τέσσερις στους δέκα να δηλώνουν ότι λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν.
Στα σύγχρονα κανάλια, δεδομένης της εκτεταμένης χρήσης του Ιντερνετ, τα social media, οι ιστοσελίδες, τα newsletters αλλά και οι influencer καμπάνιες αποτελούν οχήματα για την ενημέρωση των καταναλωτών σε σχέση με τις καταναλωτικές τάσεις και τα νέα προϊόντα. Μάλιστα στην ιεράρχηση της επιρροής τα social media είναι πρώτα με 47% ενώ οι καμπάνιες των influencers στην τελευταία με 39%.
Πάντως οι έλληνες καταναλωτές φαίνεται να εκτιμούν την ποιότητα αλλά όχι την ποσότητα των διαφημίσεων, ειδικά στο digital περιβάλλον, δηλώνοντας πως είναι ενοχλητικές σε ποσοστό έως και 40%.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Η Αλβανία «κλείνει» το TikTok για τουλάχιστον έναν χρόνο
«Θα το κλείσουμε για όλους τους χρήστες. Δεν θα υπάρχει TikTok», ανακοίνωσε ο Ράμα – Προηγήθηκε δολοφονία ενός 14χρονου από συμμαθητή του
Ιταλία: Το ChatGPT παραβιάζει τους κανόνες απορρήτου
Η ιταλική αρχή προστασίας δεδομένων έκρινε ότι η OpenAI δεν ενημέρωσε τους χρήστες για τη χρήση των δεδομένων τους στην εκπαίδευση του ChatGPT
Γιατί ο Άλτμαν κατηγορεί τον Μασκ για bullying
Ο Σαμ Άλτμαν και ο Ίλον Μασκ κάποτε ξεκίνησαν μαζί την OpenAI, αλλά τώρα η σχέση τους είναι πολύ πιο περίπλοκη
Ουκρανία: Εκπαιδεύει μοντέλα ΑΙ με 228 χρόνια βίντεο πεδίου μάχης από drones
Σύστημα που έχει αναπτύξει η Ουκρανία τροφοδοτείται από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από τα φονικά πεδία μάχης στα 3 χρόνια του πολέμου
Ένας δισεκατομμυριούχος με σχέδιο διάσωσης για το TikTok
Το TikTok ελπίζει ότι το Ανώτατο Δικαστήριο θα σταματήσει την απαγόρευση την τελευταία στιγμή - Ωστόσο ο δισεκατομμυριούχος Φρανκ ΜακΚορτ έχει σχέδιο
Τα έξυπνα κινητά κερδίζουν μια θέση στη σχολική εκπαίδευση
Παρά το ανάθεμα, σε μια 15ετία το 50% των χρήσεων ανάγνωσης ίσως γίνεται μέσω smartphone
Qualcomm και Arm συγκρούονται δικαστικά για τις άδειες χρήσης ημιαγωγών
Εάν η Arm κερδίσει την υπόθεση, η βρετανική εταιρεία θα μπορούσε να αναγκάσει την Qualcomm να μην χρησιμοποιήσει την τεχνολογία που αγόρασε από τη Nuvia
Χρήση υποβρυχίων καλωδίων για την ανίχνευση σεισμικών δονήσεων
Μετά το MoU μεταξύ του Εθνικού Ινστιτούτου Γεωφυσικής και Ηφαιστειολογίας της Ιταλίας και της Sparkle, τα υποβρύχια καλώδια της TIM θα χρησιμοποιηθούν για παρακολούθηση σεισμών και παλιρροϊκών κυμάτων στη Μεσόγειο
Kaspersky: Αυξήθηκε κατά 135% το ενδιαφέρον για λογισμικό κλοπής κρυπτονομισμάτων στο dark web
Ο αριθμός των συζητήσεων στο dark web σχετικά με τα drainers αυξήθηκε κατά 135%, από μόλις 55 το 2022 σε 129 το 2024, σημειώνει η Kaspersky
Στα δικαστήρια Skroutz και Meta
Για την καταπολέμηση ψεύτικων διαφημίσεων και κατάχρησης εμπορικών σημάτων - Τι αναφέρει η πρώτη απόφαση που εκδόθηκε