Το κόστος των ζημιών που προκλήθηκαν στην Τουρκία από τον καταστροφικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου θα αγγίξει «περίπου τα 104 δισεκατομμύρια δολάρια (97 δισ. ευρώ)», εκτίμησε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Μιλώντας μέσω βίντεο σε διεθνή διάσκεψη στις Βρυξέλλες για τη συγκέντρωση πόρων μετά τον καταστροφικό σεισμό του περασμένου μήνα, ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε πως «όποια και αν είναι η οικονομική της κατάσταση, είναι αδύνατο για μια χώρα να αντιμετωπίσει μόνη της μια καταστροφή αυτού του μεγέθους».
Μετά τους σεισμούς, η οικονομική κατάρρευση
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανοίγοντας τη διάσκεψη ανακοίνωσε ότι η Κομισιόν θα παράσχει 1 δισεκατομμύριο ευρώ ως βοήθεια για την ανοικοδόμηση στην Τουρκία και 108 εκατομμύρια σε ανθρωπιστική βοήθεια στη Συρία μετά τον σεισμό που σκότωσε περισσότερους από 56.000 ανθρώπους σε αυτές τις δύο χώρες.
Στη Συρία, οι ζημιές υπολογίζονται στα 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια από τον ΟΗΕ και το κόστος των επειγουσών επισκευών σε 14,8 δισεκατομμύρια.
Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNDP) εκτίμησε τη «συνολική οικονομική επιβάρυνση της καταστροφής του σεισμού» στην Τουρκία στα 103,6 δισεκατομμύρια δολάρια και δήλωσε ότι αυτό ανέρχεται στο 9% του εκτιμώμενου ΑΕΠ της χώρας για το 2023.
Το UNDP είχε εκφράσει τη λύπη του πριν από ένα δεκαπενθήμερο για την μικρή ανταπόκριση στην έκτακτη έκκληση του ΟΗΕ στα μέσα Φεβρουαρίου να συγκεντρωθούν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την Τουρκία και σχεδόν 400 εκατομμύρια δολάρια για τη Συρία. Για την Τουρκία η χρηματοδότηση μέχρι στιγμής φτάνει μόνο στο 16% του ποσού για το οποίο απηύθυνε έκκληση ο ΟΗΕ να συγκεντρωθεί.
Νέα οικονομικά βάρη
Γεγονός είναι ότι και πριν από το χτύπημα του Εγκέλαδου η Τουρκία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, όπως ο υψηλός πληθωρισμός, η συνεχής διολίσθηση του εθνικού νομίσματος και η μεγάλη ανεργία. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πρώτα μέτρα ελάφρυνσης για τους πληγέντες και νέα δάνεια με ευνοϊκούς όρους για τις επιχειρήσεις, αλλά στο Καχραμάνμαρας ο Μουσταφά Μπουλουντού προειδοποιεί ότι «σε έναν-δυο μήνες οι επιχειρήσεις θα κλείσουν, αν δεν μεριμνήσουν οι αρμόδιοι».
Αναφέρει μάλιστα το εξής χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Ένα από τα μέλη του επιμελητηρίου μας έχει 36 σούπερ-μάρκετ. Από αυτά τα 13 ισοπεδώθηκαν και τα υπόλοιπα λεηλατήθηκαν. Επιπλέον, τρεις μέρες μετά τον σεισμό οι τράπεζες άρχισαν τα τηλεφωνήματα και ρωτάνε, αν θα πληρώσει τα χρέη του ή θέλει να κάνει μία συνολική αναδιάρθρωση στο χρέος. Θα περίμενα περισσότερη ευαισθησία ακόμη και από τις ιδιωτικές τράπεζες…»
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;