Δεν ήταν καν πριν από έξι μήνες που η Εθνική Τράπεζα της Σαουδικής Αραβίας πλήρωσε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το 9,9% της Credit Suisse.
Αυτό το μερίδιο αξίζει τώρα περίπου 215 εκατομμύρια δολάρια μετά τη συμφωνία εξαγοράς από την UBS. Και ενώ οι Σαουδάραβες σίγουρα δεν μπορούν να κατηγορηθούν για τη σειρά των σκανδάλων και των λαθών που έκανε η Credit Suisse, μπορεί να είναι τα δικά τους λάθη που οδήγησαν τις ελβετικές αρχές να πιέσουν για μια συμφωνία.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας της Σαουδικής Αραβίας, Ammar Al Khudiary, πήγε στο Bloomberg TV την Τετάρτη και ρωτήθηκε εάν θα αυξήσει το μερίδιό της. «Η απάντηση είναι απολύτως όχι, για πολλούς λόγους πέρα από τον απλούστερο λόγο, που είναι ρυθμιστικός και θεσμικός», είπε.
Οι μεγάλοι μέτοχοι
Οι επενδυτές πανικοβλήθηκαν, με αποτέλεσμα οι μετοχές της Credit Suisse να πέφτουν κατά 24%, παρόλο που τα σχόλιά του ήταν αρκετά συνεπή με όσα είχε πει η τράπεζα τον Οκτώβριο. Εκείνη την εποχή, είπε ότι δεν είχε τρέχοντα σχέδια να προχωρήσει πέρα από το ποσοστό συμμετοχής του 9,9%, αν και πρόσθεσε ότι «οποιαδήποτε μελλοντική επένδυση θα αξιολογούνταν μεμονωμένα εκείνη τη στιγμή, εξετάζοντας προσεκτικά τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας επένδυσης με βάση τον οικονομικό αντίκτυπο, την κεφαλαιακή μεταχείριση και μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας για τους μετόχους».
Η Εθνική Τράπεζα της Σαουδικής Αραβίας κατέστησε επίσης σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται να επεκταθεί διεθνώς, επομένως η επένδυση της Credit Suisse ήταν μια «οικονομική ευκαιρία» με πιθανά οφέλη στην εξυπηρέτηση των δικών της πλούσιων πελατών με προϊόντα και υπηρεσίες της Credit Suisse.
Οι Σαουδάραβες δεν είναι ο μόνος επενδυτής της Μέσης Ανατολής που υποφέρει από μεγάλη απώλεια.
Η Qatar Investment Authority έχει μερίδιο 6,8% στην Credit Suisse, την έκτη μεγαλύτερη θέση στο χαρτοφυλάκιό της. Ο Όμιλος Olayan, που έχει την έδρα του στο Λιχτενστάιν, αλλά ο ιδρυτής του ήταν μεγάλος Σαουδάραβας επιχειρηματίας, είναι ο νούμερο τρία μέτοχος.
Ένας άλλος βασικός μέτοχος είναι η Norges Bank Investment Management, το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας.
Latest News
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων