Η Virgin Orbit επιχειρεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ώστε να να αποφύγει τη χρεοκοπία. Σε περίπτωση μη συμφωνίας η χρεοκοπία θα μπορούσε να έρθει ακόμη και εντός της εβδομάδας.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC, η εταιρεία κατασκευής πυραύλων διέκοψε τις εργασίες της την περασμένη εβδομάδα και έδωσε άδεια στο μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού, ενώ αναζητά επενδύσεις ή ακόμα και πιθανή εξαγορά.
Επιμένει… διαστημικά η Βρετανία, παρά την αποτυχία της Virgin Orbit
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νταν Χαρτ, και άλλα ανώτερα στελέχη είχαν σειρά συνομιλιών με ενδιαφερόμενα μέρη το Σαββατοκύριακο, όπως αναφέρει το CNBC επικαλούμενο πηγές με γνώση του θέματος, τα οποία ωστόσο διατήρησαν την ανωνυμία τους.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης με το προσωπικό την περασμένη εβδομάδα, ο Χαρτ δήλωσε στους υπαλλήλους ότι η εταιρεία ελπίζει να υπάρχει κάποια εξέλιξη μέχρι την Τετάρτη. Παρόλα αυτά, από τους περίπου 750 εργαζόμενους της Virgin Orbit πολλοί είναι αυτοί που ήδη αναζητούν νέα επαγγελματική στέγη.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αν και γίνονται προσπάθειες σωτηρίας, οι πηγές μεταφέρουν μία αίσθηση πανικού με έναν πιθανό αγοραστή να αμφισβητεί την προτεινόμενη τιμή πώλησης των σχεδόν 200 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή ακριβώς κάτω από την αγοραία αξία της εταιρείας από το κλείσιμο της Παρασκευής.
Παράλληλα, η εταιρεία φέρεται να προετοιμάζεται και για την περίπτωση να υποχρεωθεί να καταθέσει αίτηση πτώχευσης, ακόμη και εντός της εβδομάδας. Φέρεται να έχει προσλάβει δύο εξειδικευμένες νομικές φίρμες, τις Alvarez & Marsal και Ducera Partners όπως αναφέρει το Sky News, για να καταρτίσουν σχέδια αναδιάρθρωσης σε περίπτωση αφερεγγυότητας
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Virgin Orbit συνέχισε να πέφτει μετά το πέρας της χθεσινής συνεδρίασης, με τη μετοχή της να διολισθαίνει κλείνοντας στα 0,52 δολάρια τη Δευτέρα.
Η ιστορία της Virgin Orbit
Η εταιρεία προέκυψε από την Virgin Galactic του Ρίτσαρντ Μπράνσον το 2017 με τον δισεκατομμυριούχο να συνεχίζει να είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος, με μερίδιο της τάξης του 75%. Δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Mubadala, το κρατικό επενδυτικό ταμείο των Εμιράτων, με 18%.
Κύριο επίτευγμα της εταιρείας είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος να τίθενται δορυφόροι σε τροχιά με την χρήση ενός ειδικά τροποποιημένου αεροσκάφους τζετ Boeing 747, το οποίο κατά τη διάρκεια της πτήσης αφήνει τον πύραυλο που μεταφέρεται κάτω από το φτερό. Ωστόσο, η τελευταία αποστολή ήταν αποτυχημένη με τον πύραυλο-φορέα του δορυφόρου να μην κατορθώνει να τεθεί σε τροχιά.
Η Virgin Orbit εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Δεκέμβριο του 2021, κοντά στο τέλος της περιόδου που άπαντες λάτρευαν τα SPAC, χωρίς να καταφέρνει να αξιοποιήσει τις αγορές για συγκέντρωση κεφαλαίων, τουλάχιστον όχι με τον ίδιο επιτυχημένο τρόπο του αδελφού εταιρικού σχήματος της Virgin Galactic, που έχει καταφέρει να δημιουργήσει ταμειακά αποθέματα άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων μέσω πωλήσεων μετοχών και ομολόγων.
Η Virgin Orbit είχε ως στόχο να συγκεντρώσει 483 εκατομμύρια δολάρια μέσω της διαδικασίας SPAC, αλλά τελικά κατάφερε να συγκεντρώσει κάτω από τα μισά, περίπου 228 εκατομμύρια δολάρια. Τα κεφάλαια που κατάφερε να συγκεντρώσει προήλθαν από τις Boeing και AE Industrial Partners, μεταξύ άλλων.
Οι επιλογές
Η Virgin Orbit αναζητά μια οικονομική σωτηρία εδώ και αρκετούς μήνες με τον Μπράνσον να μην είναι διατεθειμένος να προχωρήσει σε περαιτέρω σρηματοδότηση της εταιρείας. Από το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει χρέος 60 εκατομμυρίων δολαρίων από τον επενδυτικό βραχίονα του Virgin Group του Μπράνσον.
Την ίδια περίπου εποχή, η Virgin Orbit προσέλαβε τις Goldman Sachs και Bank of America για να γίνει διερεύνηση των επιλογών της, που κυμαίνονται από μια επένδυση μειοψηφίας έως μια πλήρη πώληση.
Τέλος, σε επίσημη κατάθεση προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς, αποκαλύφθηκε ότι έχει εγκριθεί σχέδιο απόλυσης ανώτατων στελεχών, «μετά από αλλαγή στον έλεγχο» της εταιρείας. Το εν λόγω σχέδιο καλύπτει τον CEO, Χαρτ, καθώς και τον Chief Strategy Officer, Τζιμ Σίμπσον, και τον Chief Operating Officer, Τόνι Γκίνγκις, περιλαμβάνοντας την καταβολή βασικών αποζημιώσεων και ετήσια μπόνους.
Σε περίπτωση απομάκρυνσης, ο Χαρτ θα λάβει αποζημίωση σε μετρητά ίση με το 200% του βασικού μισθού του, που είναι 511.008 δολάρια, σύμφωνα με το FactSet.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας