
Στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του Σκα στις Αχαρνές βρέθηκε το MEGA, όπου υπάρχει η δυνατότητα για τους εργαζομένους να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις αμαξοστοιχίες να κινούνται στο τμήμα Τιθορέας μέχρι και τον Δομοκό μία απόσταση που καλύπτει περίπου 110 χιλιόμετρα.
O προϊστάμενος του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας (τηλεδιοίκησης) στην Αθήνα, Νικόλαος Μπορομπόκας εξήγησε αναλυτικά πώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και σε ποια σημεία του δικτύου έχει αναπτυχθεί, αλλά και πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Ο κ. Μπορομπόκας έδειξε πώς λειτουργεί ο πίνακας, ο οποίος αν και παλιάς τεχνολογίας δείχνει πού βρίσκεται το τρένο ανά πάσα στιγμή. «Δεν το χάνεις καθόλου από τα μάτια σου καθόλου, και ξέρεις αν είναι στην άνοδο, στην κάθοδο και σε ποια παρακαμπτήριο. Ελέγχεις όλη την κυκλοφορία με ασφάλεια», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως εξήγησε ως τηλεδιοίκηση ορίζεται ό,τι σχετίζεται με χειρισμό εξ αποστάσεως και ξεκινάει από τον τοπικό πίνακα αυτόματης χάραξης, συνεχίζει με τα φωτόσημα και καταλήγει στον συγκεκριμένο πίνακα, όπου μιλάμε πλέον για Κέντρο Ελέγχου Τηλεδιοίκησης.
Πώς θα αποφευγόταν η τραγωδία στα Τέμπη
Για το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας ο κ. Μπορομπόκας ανέφερε πως αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, θα άναβε αυτόματα κόκκινο φωτόσημο που θα σταματούσε τα δύο τρένα, θα υπήρχε μία απόσταση ασφαλείας και έτσι θα αποφευγόταν η σύγκρουση καθώς και οι δύο αμαξοστοιχίες θα σταματούσαν.
Στη συνέχεια θα έπαιρναν οδηγίες από τον σταθμάρχη Λάρισας είτε από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων και ανεξαρτήτως λάθους δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα, καθώς θα μεσολαβούσε η τηλεδιοίκηση με τον αυτοματισμό που έχει να βλέπει κάποια χιλιόμετρα μπροστά.
«Ο πίνακας αν λειτουργεί σωστά δεν επιτρέπει να γίνουν λάθη και κάποιες φορές σε ρωτάει τρεις φορές ούτως ώστε εκεί αποκλείεται να κάνεις λάθος. Σαν πίνακας δεν σου το επιτρέπει και έτσι εκμηδενίζεται ο ανθρώπινος παράγοντας να μπαίνει και να κάνει τον χειρισμό. Το λάθος δεν θα είναι σαν την περίπτωση που έγινε το τρένο. Το λάθος που μπορεί να γίνει μέσα στον σταθμό του ή σε κάποια παρακαμπτήρια που το τρένο είναι είτε στην εκκίνηση είτε όταν σταματάει. Δεν γίνεται σε ανοιχτή γραμμή τέτοιο φοβερό λάθος, δεν σου επιτρέπει καν το σύστημα, στο αποκλείει και τέλος», εξήγησε ακόμα ο κ. Μπορομπόκας.
Το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, στη Λάρισα, η πλήρης τηλεδιοίκηση δηλαδή που ξαναφτιάχνεται αυτή την περίοδο και θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό τον Σεπτέμβριο, θα επιτρέπει στους σταθμάρχες να βλέπουν τις αμαξοστοιχίες σε πραγματικό χρόνο από το Δομοκό μέχρι και το Πλατύ.
Όπως είπε ακόμα το «Κέντρο Ελέγχου Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που υπήρχε μέχρι το 2012. Όμως από το 2013 και μετά δεν έβλεπες τίποτα λόγω των μετατάξεων κτλ. Παρέμενε ο σταθμάρχης μέσα αλλά δεν μπορούσε να κάνει χειρισμούς. Το 2019 έκλεισε οριστικά και μετά τη φωτιά έβλεπε το απόλυτο μαύρο».
«Θα υπάρχει ένωση με την καινούργια τηλεδιοίκηση τώρα που στήνεται η Λάρισα, από εδώ θα παραλαμβάνει το κέντρο ελέγχου της Λάρισας», συμπληρώνει ο κ. Μπορομπόκας.
Το σύστημα ETCS
Εκτός όμως από την τηλεδιοίκηση, άλλο ένα σύστημα προσθέτει επιπλέον αυτόματες δικλείδες ασφαλείας.
Το σύστημα ETCS της σύμβασης 717. Ένα σύστημα που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ.
«Μία πολύ μεγάλη δεύτερη δικλείδα ασφαλείας, στην οποία το ίδιο το σύστημα διαβάσει το τρένο, και το αναγκάζει το ίδιο το σύστημα να σταματήσει το τρένο», συμπλήρωσε.
Τα τυφλά σημεία στη γραμμή
Όπως λέει ο προϊστάμενος του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στην Αθήνα τα τυφλά σημεία στο κεντρικό άξονα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι:
- Δομοκό μέχρι το Πλατύ
- Μενίδι μέχρι Τιθορέα.
- Λιόσια μέχρι το Κιάτο.
- Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη.
Το τρίπτυχο της ασφαλούς μετακίνησης με το τρένο είναι το τρίπτυχο υπευθυνότητα, εκπαίδευση, τεχνολογία. Αρκεί να εφαρμόζονται και τα τρία.


Latest News

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Καταδικάστηκε σε στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων – Δεν μπορεί να είναι υποψήφια το 2027
Ραγδαίες εξελίξεις στη Γαλλία καθώς δικαστήριο καταδικάζει τη Λεπέν σε πενταετή στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων και τετραετή φυλάκιση – «Μπλόκο» στην υποψηφιότητα για την προεδρία

Από 1η Απριλίου οι δηλώσεις ΦΠΑ των νέων επιχειρήσεων ενημερώνει η ΑΑΔΕ
Σε τροποποίηση του χρόνου υποβολής προχωρά η ΑΑΔΕ τις για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους

Καταδικάστηκε για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος η Λεπέν
Η πρόταση της εισαγγελίας για τη Μαρίν Λεπέν περιλαμβάνει τη στέρηση των πολιτικών της δικαιωμάτων για πέντε χρόνια – Εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου

Πυρά από την Ενωση Δικαστών - Εισαγγελέων για 13ο και 14ο μισθό
Με μία αιχμηρή ανακοίνωση η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων κάνει λόγο για πρωτοφανή δείγμα έλλειψης σεβασμού από την πλευρά της κυβέρνησης που αρνείται ακόμα και τον διάλογο

Με άδεια επί πληρωμή η επίσκεψη Ευρωπαίων στη Βρετανία - Οι νέοι κανόνες
Το ταξίδι προς τη Βρετανία αλλάζει για τους Ευρωπαίους, καθώς από την Τετάρτη θα απαιτείται η έκδοση ειδικής ηλεκτρονικής άδειας - Οι εξαιρέσεις σε Χίθροου και Μάντσεστερ

Φαραντούρης: Επείγουσα ερώτηση στην Κομισιόν για δασμούς σε κρασιά και αλκοολούχα ποτά από τις ΗΠΑ
Μέτρα αποτροπής και αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών που θα επιφέρει η ενδεχόμενη επιβολή δασμών στους παραγωγούς ζητά ο ευρωβουλευτής της Αριστεράς Νικόλας Φαραντούρης

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Ψηφιακά όπλα για την απλούστευση των διαδικασιών στο Δημόσιο φέρνει η συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών

Greece Launches New Unemployment Benefit
This system calculates the benefit amount under both the current and new frameworks, ensuring recipients receive either the same or a higher amount under the pilot scheme.

Τι θα ισχύει για τις ώρες κοινής ησυχίας από την 1η Απριλίου
Οι νέες ώρες κοινής ησυχίας που τίθενται σε ισχύ εν όψει του καλοκαιριού θα διαρκέσουν έως τις 30 Σεπτεμβρίου – Τα έξι σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες