Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες μέσω της ένωσης των εφοπλιστών της ΕΕ, η Ecsa, χαιρετίζουν τη φιλοδοξία του νέου κανονισμού για το κλίμα και τον θεωρούν ως ουσιαστικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.

Η συμφωνία δίνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και παρέχει σαφείς κλιματικούς στόχους και καθοδήγηση για τη βιομηχανία όσον αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.

Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία

Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι σημαντικό ο κανονισμός να ενθαρρύνει την παραγωγή καθαρών καυσίμων. Ενώ η ECSA είχε υποστηρίξει για πιο αυστηρές απαιτήσεις, αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ότι το συμφωνηθέν κείμενο δίνει για πρώτη φορά πιο κεντρικό ρόλο στους προμηθευτές καυσίμων. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξετάζουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων για καθαρά καύσιμα πλοίων στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

«Ο σωστός δρόμος»

«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συγχαίρουν τους διαπραγματευτές για τη σκληρή δουλειά τους και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ενεργειακή της μετάβαση. Χρειαζόμαστε όμως όλα τα χέρια στο κατάστρωμα και, ειδικότερα, πιο αυστηρές απαιτήσεις για τους προμηθευτές καυσίμων για να παρέχουν τα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται. Ως εκ τούτου, καλούμε το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές για καθαρά καύσιμα πλοίων στην αναθεωρημένη Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η FuelEU Maritime, μαζί με τα έσοδα από την RED και το σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) που χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών με τα καθαρά καύσιμα, μπορούν να βάλουν τη ναυτιλία στον σωστό δρόμο ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

Επιπλέον, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την ευθυγράμμιση των απαιτήσεων για την παροχή ρεύματος στην ξηρά με τις διατάξεις του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην τιμωρούνται όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή. Η ECSA υποστηρίζει επίσης τους ειδικούς όρους που εισάγονται για πλοία κατηγορίας πάγου, μικρά νησιά και εξόχως απόκεντρες περιοχές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα