Στον πόλεμο για τις συντάξεις προστέθηκε από χθες και ο πόλεμος για το νερό. Ένας βίαιος πόλεμος, με τραυματίες, μεταφορές σε νοσοκομείο και από τα δύο στρατόπεδα, με διαδηλωτές και όργανα ασφαλείας. Στην απαγορευμένη κινητοποίησh κάλεσε η συμμαχία Bassines non merci, το περιβαλλοντικό κίνημα Soulèvements de la Terre και μια αριστερή ένωση αγροτών.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους τραυματίστηκαν έως και 200 άτομα, ένα εκ των οποίων κινδυνεύει να πεθάνει. Οι αρχές δεν έχουν επιβεβαιώσει αυτές τις πληροφορίες. Γύρω στους 6.000 διαμαρτυρόμενους, κυρίως νέοι, με οικολογικές πεποιθήσεις αλλά και άγριες διαθέσεις, Γάλλοι και ξένοι, καλά εξοπλισμένοι για τη μάχη βρέθηκαν στην κοινότητα Sainte Soline, από τη μια, και από την άλλη 3.200 αστυνομικοί με δακρυγόνα και βόμβες κρότου λάμψης. Πεδίο της μάχης δεν ήταν οι δρόμοι των πόλεων αλλά τα χωράφια της Sainte Soline, στη νοτιοδυτική Γαλλία, γύρω από μια μεγάλη οπή που προορίζεται να γίνει μια μεγάλη δεξαμενή νερού για αρδευτικούς σκοπούς.
Η ακόρεστη δίψα ΔΝΤ, Παγκόσμιας Τράπεζας και ΕΕ για… ιδιωτικοποιημένο νερό
Για την εξυπηρέτηση των μεγαλο-καλλιεργητών
Δεν είναι η μοναδική. 41 τέτοιες δεξαμενές διαστάσεων από 8 έως 18 εκτάρια γης προβλέπονται στα σχέδια των κατασκευαστών. Οι εμπνευστές αυτών των ρεζερβουάρ νερού υποστηρίζουν ότι είναι «πολύτιμες για τις καλλιέργειες, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, που επικρατεί ξηρασία» εξηγούν οι εμπνευστές των σχεδίων μαζί με την κυβέρνηση που τους στηρίζει οικονομικά. Ποιο το πρόβλημα επομένως; Δεν πρόκειται για δεξαμενές που συγκεντρώνουν μόνο το νερό της βροχής. Θα αντλούν νερό από τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, αλλά και από τα ποτάμια, όπου το τρεχούμενο νερό θα κατευθύνεται προς αυτές τις δεξαμενές. Για να εξυπηρετεί ποιους αγρότες ακριβώς; Όχι τόσο τους μικρομεσαίους αγρότες, αλλά εκείνους με καλλιέργειες που απαιτούν μεγάλες ποσότητες νερού, όπως το καλαμπόκι, «τους μεγάλο-καλλιεργητές που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των αγροτοβιομηχανικών παραγόντων σε βάρος των τοπικών αγροτικών λύσεων» όπως καταγγέλλει η Greenpeace. Ο πόλεμος για το νερό σίγουρα θα συνεχιστεί.
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες