
Ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης φέρεται πως έχει στα σκαριά η Αίγυπτος, με την Διώρυγα του Σουέζ να προχωρά στην επέκταση του νοτιότερου τμήματος της διώρυγας, μήκους 40 χλμ.
Όπως μεταδίδουν αιγυπτιακά ΜΜΕ στόχος είναι η βελτίωση της ναυσιπλοΐας, ενώ επικαλούμενα δηλώσεις του επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια, αναφέρουν πως το συγκεκριμένο πρότζεκτ, το οποίο περιλαμβάνει εργασίες διεύρυνσης και εκβάθυνσης, θα επιτρέπει τη διέλευση επιπλέον έξι πλοίων από τη διώρυγα.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Η Διώρυγα του Σουέζ καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και τον Ιανουάριο ανακοίνωσε έσοδα ύψους 802 εκατ. δολαρίων, αριθμός που αποτελεί υψηλό όλων των εποχών. Σύμφωνα με την αρμόδια διαχειριστική αρχή, η ναυτιλιακή κίνηση από και προς τη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς, αποφέροντας υψηλή κερδοφορία. Άλλωστε, στο σύνολο του 2022, η Αρχή της Διώρυγας κατέγραψε έσοδα ύψους 8 δισ. δολαρίων.
Ταυτόχρονα -σύμφωνα με τον επικεφαλής της SCA κ. Ράμπια- 2.155 πλοία διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Ιανουάριο του 2023, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 21,5% σε ετήσια βάση.

Τα ρεκόρ του 2022
Το 2022 οι διελεύσεις πλοίων στον σημαντικότερο διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών έφτασαν τις 23.869, αποτελώντας νέο ιστορικό ρεκόρ και αύξηση +15,4% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν περάσει 20.694 πλοία.
Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα, όπως ανακοίνωσε η SCA, ανήλθε τους 1,4 δισεκατομμύρια τόνους, με αύξηση +10,5% σε σχέση με το 2021.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Πριν από λίγο καιρό η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.


Latest News

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα