Ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης φέρεται πως έχει στα σκαριά η Αίγυπτος, με την Διώρυγα του Σουέζ να προχωρά στην επέκταση του νοτιότερου τμήματος της διώρυγας, μήκους 40 χλμ.
Όπως μεταδίδουν αιγυπτιακά ΜΜΕ στόχος είναι η βελτίωση της ναυσιπλοΐας, ενώ επικαλούμενα δηλώσεις του επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια, αναφέρουν πως το συγκεκριμένο πρότζεκτ, το οποίο περιλαμβάνει εργασίες διεύρυνσης και εκβάθυνσης, θα επιτρέπει τη διέλευση επιπλέον έξι πλοίων από τη διώρυγα.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Η Διώρυγα του Σουέζ καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και τον Ιανουάριο ανακοίνωσε έσοδα ύψους 802 εκατ. δολαρίων, αριθμός που αποτελεί υψηλό όλων των εποχών. Σύμφωνα με την αρμόδια διαχειριστική αρχή, η ναυτιλιακή κίνηση από και προς τη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς, αποφέροντας υψηλή κερδοφορία. Άλλωστε, στο σύνολο του 2022, η Αρχή της Διώρυγας κατέγραψε έσοδα ύψους 8 δισ. δολαρίων.
Ταυτόχρονα -σύμφωνα με τον επικεφαλής της SCA κ. Ράμπια- 2.155 πλοία διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Ιανουάριο του 2023, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 21,5% σε ετήσια βάση.
Τα ρεκόρ του 2022
Το 2022 οι διελεύσεις πλοίων στον σημαντικότερο διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών έφτασαν τις 23.869, αποτελώντας νέο ιστορικό ρεκόρ και αύξηση +15,4% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν περάσει 20.694 πλοία.
Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα, όπως ανακοίνωσε η SCA, ανήλθε τους 1,4 δισεκατομμύρια τόνους, με αύξηση +10,5% σε σχέση με το 2021.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Πριν από λίγο καιρό η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη