Να επιστρέψει δάνειο ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ιταλική κυβέρνηση υποχρεώνει η ΕΕ την Alitalia, προκάτοχο της ιταλικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας ITA Airways.
Alitalia: Το συγκινητικό «arrivederci» της ιστορικής ιταλικής εταιρείας
Σύμφωνα με τις αρχές ανταγωνισμού της Ένωσης, τα χρήματα αυτά παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Το δάνειο
Η Ιταλία χορήγησε το δάνειο το 2019, δύο χρόνια μετά τη χορήγηση άλλου δανείου ύψους 900 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει εν ζωή τη ζημιογόνο εταιρεία. Ο αερομεταφορέας δεν αποπλήρωσε ποτέ τα χρήματα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενεργεί ως παρατηρητής του ανταγωνισμού στο μπλοκ των 27 χωρών, έκρινε στη συνέχεια ότι και τα δύο δάνεια συνιστούσαν παράνομη κρατική ενίσχυση.
«Κανένας ιδιώτης επενδυτής δεν θα χορηγούσε το δάνειο στην εταιρεία εκείνη την εποχή και το δάνειο έδωσε στην Alitalia αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της σε εθνικά, ευρωπαϊκά και παγκόσμια δρομολόγια», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ.
Τα επόμενα βήματα
Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Ariana Podesta δήλωσε ότι το δάνειο μπορεί να καταχωρηθεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαδικασίας αφερεγγυότητας της Alitalia.
«Τα 400 εκατ. ευρώ θα αποπληρωθούν από την Alitalia εντός των ορίων των εσόδων που θα προκύψουν από την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας και της αξίας των τυχόν εναπομεινάντων περιουσιακών στοιχείων», δήλωσε η ίδια σε καθημερινή συνέντευξη Τύπου.
Η Επιτροπή είχε το 2021 διατάξει την Alitalia να επιστρέψει το παράνομο δάνειο των 900 εκατομμυρίων ευρώ. Διαδοχικές κυβερνήσεις διοχέτευσαν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην Alitalia για να την κρατήσουν στη ζωή τα τελευταία 14 χρόνια, παρά τις μεγάλες ζημίες και την κακή διαχείριση.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας