Να επιστρέψει δάνειο ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ιταλική κυβέρνηση υποχρεώνει η ΕΕ την Alitalia, προκάτοχο της ιταλικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας ITA Airways.
Alitalia: Το συγκινητικό «arrivederci» της ιστορικής ιταλικής εταιρείας
Σύμφωνα με τις αρχές ανταγωνισμού της Ένωσης, τα χρήματα αυτά παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Το δάνειο
Η Ιταλία χορήγησε το δάνειο το 2019, δύο χρόνια μετά τη χορήγηση άλλου δανείου ύψους 900 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει εν ζωή τη ζημιογόνο εταιρεία. Ο αερομεταφορέας δεν αποπλήρωσε ποτέ τα χρήματα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενεργεί ως παρατηρητής του ανταγωνισμού στο μπλοκ των 27 χωρών, έκρινε στη συνέχεια ότι και τα δύο δάνεια συνιστούσαν παράνομη κρατική ενίσχυση.
«Κανένας ιδιώτης επενδυτής δεν θα χορηγούσε το δάνειο στην εταιρεία εκείνη την εποχή και το δάνειο έδωσε στην Alitalia αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της σε εθνικά, ευρωπαϊκά και παγκόσμια δρομολόγια», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ.
Τα επόμενα βήματα
Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Ariana Podesta δήλωσε ότι το δάνειο μπορεί να καταχωρηθεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαδικασίας αφερεγγυότητας της Alitalia.
«Τα 400 εκατ. ευρώ θα αποπληρωθούν από την Alitalia εντός των ορίων των εσόδων που θα προκύψουν από την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας και της αξίας των τυχόν εναπομεινάντων περιουσιακών στοιχείων», δήλωσε η ίδια σε καθημερινή συνέντευξη Τύπου.
Η Επιτροπή είχε το 2021 διατάξει την Alitalia να επιστρέψει το παράνομο δάνειο των 900 εκατομμυρίων ευρώ. Διαδοχικές κυβερνήσεις διοχέτευσαν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην Alitalia για να την κρατήσουν στη ζωή τα τελευταία 14 χρόνια, παρά τις μεγάλες ζημίες και την κακή διαχείριση.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους