Εβδομάδα απολογιών για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη είναι αυτή που ήδη διανύουμε. Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή θα παρουσιαστούν οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, ενώ συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τα συστήματα ασφάλειας που είτε δεν λειτουργούσαν είτε απουσίαζαν ολοκληρωτικά.
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, σύμφωνα με ό,τι φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν και άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.
Αποκάλυψη: Αυτό είναι το πόρισμα της Αρχής για τη σύμβαση 717
Τι θα ισχυριστεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Ο συμβασιούχος σταθμάρχης αναμένεται να περάσει την πόρτα του ειδικού εφέτη ανακριτή σήμερα Δευτέρα λίγο μετά τις 10:00 το πρωί. Ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει ότι είχε έναν επικουρικό ρόλο, δηλαδή, έπαιρνε και δεχόταν πάντα εντολές από τον εμπειρότερο σταθμάρχη.
Θα ισχυριστεί ότι δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και θα υποστηρίξει πως η μόνη φορά που βρέθηκε μόνος του σε βάρδια ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στη Λάρισα.
Το θολό σημείο
Ένα από τα ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει ο σταθμάρχης είναι αν έφευγε πάντα νωρίτερα σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους όταν ο επιμελητής τον έβαζε βάρδια 14:00 με 23:00 αφού ο ίδιος ήταν συμβασιούχος και δεν πληρωνόταν τις υπερωρίες, αλλά και για να προλαβαίνει το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου για Βόλο, όπου και κατοικεί.
Αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου θα απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή ο εμπειρότερος σταθμάρχης. Αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Στις 30 Μαρτίου απολογείται ο επιθεωρητής
Στο τέλος της εβδομάδας, στις 30 Μαρτίου, θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων.
Για τα όσα θα ισχυριστεί ο επιθεωρητής ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη μίλησε την Κυριακή ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας.
Σε μεγάλες δικογραφίες πρέπει να υπάρχει υπομονή γιατί αν υπάρχει βιασύνη είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν και παραλείψεις στην διερεύνηση ευθυνών, τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο δικηγόρος.
Όπως είπε ο κ. Γλύκας, όταν στην πορεία ενδεχομένως αποδοθούν ευθύνες κι αλλού και επειδή υπάρχει πολύς κόσμος για υποστήριξη κατηγορίας, χρειάζεται χρόνος. Πρόσθεσε ότι με βάση τη γνώση που έχει ο ίδιος ο εφέτης ανακριτής και η αναπληρώτριά του κινούνται τάχιστα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διερεύνηση θα γίνει πάρα πολύ σωστά.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν στο «κάδρο» των διώξεων θα μπουν και καινούργια πρόσωπα απάντησε ότι «έχω κρατήσει και τηρώ μια δέσμευση να μην ομιλώ δημόσια για αποδεικτικό υλικό και δεν μου επιτρέπεται, αλλά και γιατί σέβομαι την κατηγορία και κυρίως τους ανθρώπους που έχουν χαθεί. Προφανώς έχουμε πάρα πολλά να πούμε υπερασπιστικά, αλλά δεν θα τα πω δημόσια τώρα στη φιλόξενη εκπομπή σας […] γιατί είναι μια δέσμευση που έχω κρατήσει συνολικά και εκείνος δεν έχει αυτή έχει αυτή την επιθυμία».
«Θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία»
Σε ό,τι αφορά για το πού θα κινηθεί περίπου και τι θα υποστηρίξει πελάτης του σημείωσε «αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα , εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει».
Ο Γιάννης Γλύκας υποστήριξε ότι ενδεχόμενος δόλος δεν υπάρχει, ενώ πρόσθεσε ότι είναι ερευνητέο αν υπάρχει αμέλεια. «Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό», υπογράμμισε.
Για την αναρρωτική άδεια
Ο δικηγόρος μίλησε και σχετικά με το θέμα της αναρρωτικής άδειας που πήρε μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής.
Για αυτό το θέμα, σημείωσε: «Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ’ αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια, ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών».
Latest News
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία