Η ΕΕ πλησιάζει σε συμφωνία για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μετά τη γερμανική αποδοχή για τα συνθετικά καύσιμα.
Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες CO2 για τα αυτοκίνητα την Τρίτη, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Στα 300 δισ. δολάρια έως το 2027
Συμφωνία-ορόσημο
Μετά από έναν μήνα διαμάχης, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να συμφωνήσει σε κανόνες ορόσημο που θα απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, σηματοδοτώντας ένα ουσιαστικό τέλος στην εποχή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να υπογράψουν τους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη, μετά από συμφωνία μεταξύ του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ και της Γερμανίας σχετικά με διατάξεις που θα επιτρέψουν χώρο για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035.
Tι είναι τα e-fuels
Eίναι καύσιμα που μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αφού οι υπουργοί υποστήριξαν τη συμφωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει κανόνες ώστε να επιτρέπονται τα αυτοκίνητα συνθετικών καυσίμων στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με δήλωση που είδε το Bloomberg. Στη συνέχεια θα προτείνει νέους κανονισμούς το φθινόπωρο, που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων εκπομπών του μπλοκ.
Εάν αυτή η πρόταση απορριφθεί από το κοινοβούλιο ή τα κράτη μέλη, η επιτροπή είπε ότι θα ακολουθήσει μια διαφορετική διαδικασία για να εργαστεί προς τα συνθετικά καύσιμα.
Η Επιτροπή «έχει δεσμευτεί για μια τεχνολογικά ουδέτερη ρύθμιση για το κλίμα, ιδίως όσον αφορά τη ρύθμιση των προτύπων εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά οχήματα», αναφέρει η δήλωση, την οποία είδε το Bloomberg. «Μετά τη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Επιτροπή θα προτείνει επίσης, το φθινόπωρο του 2023, έναν κατ’ εξουσιοδότηση νόμο που θα προσδιορίζει πώς τα οχήματα μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα θα συμβάλλουν στον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
Η συμφωνία αναμένεται να αλλάξει ελάχιστα όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός από τα πιο προηγμένα οχήματα.
Τα συνθετικά καύσιμα, που κατασκευάζονται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διοξειδίου του άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα, δεν θεωρούνται βιώσιμη λύση για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δεδομένου του υψηλού κόστους και της τρέχουσας έλλειψης διαθεσιμότητας. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να παραμείνει επικεντρωμένο σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες.
Porsche 911
«Βλέπουμε τα συνθετικά καύσιμα ως χρήσιμη προσθήκη στον υπάρχοντα στόλο κινητήρων εσωτερικής καύσης και για ειδικές εφαρμογές, όπως οχήματα έκτακτης ανάγκης ή περιορισμένες σειρές, για παράδειγμα η Porsche 911», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δήλωσε ότι παρέμεινε αφοσιωμένη στην ηλεκτροκίνηση του στόλου της.
Η Ιταλία πίεσε ώστε το σχέδιο να συμπεριλάβει διατάξεις για τα βιοκαύσιμα και άσκησε πιέσεις για να καθυστερήσει η διαδικασία για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η Πολωνία και η Ελλάδα εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια της διαδικασίας. Αλλά η έγκριση είναι πιθανό να είναι τυπική την Τρίτη, με την πλειοψηφία των κρατών μελών να υποστηρίζει τους κανόνες.
Η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA δήλωσε ότι υποστήριξε μια συμφωνία που επιτρέπει σε διάφορες τεχνολογίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 με σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν για να κλιμακωθεί η παραγωγή.
«Τώρα πρέπει να επιτρέψουμε την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε κλίμακα και σε ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο με μεγάλο εύρος στρατηγικών αποφάσεων», ανέφερε η VDA σε δήλωση.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων