![Attica: Για την άρση των δεσμεύσεων στα δρομολόγια Χίου και Μυτιλήνης συνεδριάζει η ΕΠΑΝΤ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/attica-group-768x511-1.jpg)
Με θέμα εάν θα διατηρήσει ή θα άρει της δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για τρία χρόνια η «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» («ATTICA») για τα δρομολόγια σε Χίο και Μυτιλήνη στο πλαίσιο της εξαγοράς της Hellenic Seaways, με στόχο να αποφευχθεί η δημιουργία μονοπωλιακών συνθηκών, θα συνεδριάσει τις 24 Μαΐου η ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η επιτροπή υπενθυμίζει ότι με την Απόφαση Δεσμεύσεων του 2018 εγκρίθηκε η συγκέντρωση που αφορούσε στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την ATTICA επί της εταιρίας με την επωνυμία «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» («HSW»), υπό τους εκεί αναλυτικά προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), στη βάση των δεσμεύσεων που ανέλαβε η ATTICA έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 8 του N. 3959/2011 και αφορούσαν την εκτέλεση δρομολογίων για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, από τη νέα οντότητα.
Περαιτέρω με την υπ’ αριθ. 734/2021 Απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε Ολομέλεια, ομόφωνα, αποφάσισε: την άρση της δέσμευσης B2α περί μη αύξησης δρομολογίων στις σχετικές αγορές επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών από/ προς Αττική και τη νήσο Ίο, τη μερική παράταση της ισχύος της δέσμευσης Β2στ για τρία (3) ακόμη έτη, ήτοι από την 27.04.2021 έως την 26.04.2024 περί τρίτων ανταγωνιστών, την παράταση της ισχύος των λοιπών δεσμεύσεων Β1-Β3 που προβλέπονται στην Απόφαση ΕΑ 658/2018, για τρία (3) ακόμη έτη, ήτοι από την 27.04.2021 έως την 26.04.2024, από/προς Αττική και τις νήσους, Σύρος, Πάρος, Νάξος, Αμοργός, Κουφονήσια, Θήρα, Πάτμος, Χίος.
Με βάση το σκεπτικό της Εισήγησης, κατόπιν αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των δεσμεύσεων και των συνθηκών ανταγωνισμού που επικρατούν πλέον στις σχετικές αγορές μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών, για την Χίο και Μυτιλήνη, προτείνεται να γίνει δεκτή η παράταση της ισχύος των υπό Β4 δεσμεύσεων που προβλέπεται στην Απόφαση 658/2018 εν μέρει για μία περίοδο δύο (2) ετών, ήτοι έως 26.04.2025 συγκεκριμένα ως εξής:
1. Να παραταθεί η ισχύς των δεσμεύσεων περί μη αύξησης δρομολογίων και περί ενεργοποίησης Τρίτου – Ανταγωνιστή εν συνόλω για μία περίοδο δύο (2) ετών, ήτοι ως 26.4.2025.
2. Να παραταθεί η ισχύς της δέσμευσης περί μη μείωσης δρομολογίων εν μέρει, για μία περίοδο δύο (2) ετών, ήτοι ως 26.04.2025, κατά την οποία η Εταιρία υποχρεούται όπως εκτελεί τουλάχιστον 7 δρομολόγια ανά εβδομάδα την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου και τουλάχιστον 4 δρομολόγια ανά εβδομάδα την περίοδο Σεπτεμβρίου – Μαΐου, μη συνυπολογιζομένων των δρομολογίων που εκτελούνται στο πλαίσιο ανάθεσης Συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας τις απόψεις της ATTICA όσο και τις απόψεις τυχόν τρίτων μερών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![Attica Group: Σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Attica-Group-600x300.jpg)
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
![Kissamos: Έκτακτο δρομολόγιο από Σαντορίνη – Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/kissamos-600x337.jpg)
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης