
Οι υψηλές προσδοκίες για περαιτέρω άνοδο της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Μεσσηνίας δεν έχει κινητοποιήσει μόνο τους επενδυτές από τον κλάδο της φιλοξενίας, αλλά και τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής.
Σούπερ μάρκετ: Τα δύο σενάρια ανατιμήσεων το 2023 – Πόσο θα ακριβύνει το καλάθι
Την προηγούμενη Παρασκευή έπεσαν οι υπογραφές για την εξαγορά των τοπικών σούπερ μάρκετ Katerina’s Market από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενώ την ίδια μέρα εκπρόσωποι της Τhe Mart, της χονδρεμπορικής αλυσίδας του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, στη συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, του γνωστοποίησαν ότι ο leader του κλάδου προγραμματίζει το άνοιγμα δύο μεγάλων cash & carry σε Καλαμάτα και Τρίπολη.

Η 7η εξαγορά της Κρητικός
Πιστοί στο πλάνο τους για επέκταση του δικτύου της αλυσίδας σε περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, επεκτείνεται πλέον και στην περιοχή της Μεσσηνιακής Μάνης και της Καλαμάτας με την εξαγορά 4 εταιρικών καταστημάτων της μικρής αλυσίδας Katerina’s Market, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο Αβίας. Τα καταστήματα εκτιμάται ότι θα αλλάξουν ταμπέλες το επόμενο τρίμηνο.
Πρόκειται για την 7η εξαγορά σε διάστημα μιας 6ετίας που «ανεβάζει» την άλλοτε μικρομεσαία αλυσίδα στο top5 των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εάν εξαιρεθεί η εκπτωτική αλυσίδα Lidl, η οποία δεν δημοσιεύει οικονομικά αποτελέσματα), καθώς η «δύναμη πυρός» της Κρητικός φθάνει πλέον στα 500 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Κρητικός, που ξεκίνησε πριν 77 χρόνια από ένα παντοπωλείο στην Αίγινα, το 2022 προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. εντάσσοντας στο δυναμικό της τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

Παράλληλα, προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Μαθιουδάκης με 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και τα οποία βρίσκονται ήδη σε διαδικασία ενσωμάτωσης.
Η αλυσίδα λειτουργεί περισσότερα από 400 καταστήματα, διαθέτει έξι κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζομένους.
Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων εκ των οποίων 10 σούπερ μάρκετ και 10 convenience stores. Η επέκταση του δικτύου σε περιοχές όπου δεν έχει ισχυρή παρουσία είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας ενώ παραμένει πάντα το ενδιαφέρον για εξαγορές.
Η «έφοδος» της Σκλαβενίτης
Η αγορά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας θεωρείται πολύ ελκυστική για τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής λόγω της μεγάλης ανόδου της τουριστικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μετά και την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.
Ήδη στην Καλαμάτα σοβαρή θέση διαθέτει η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ καταστήματα έχουν και οι αλυσίδες My Market και Lidl.
Πλέον επιδιώκει ισχυρότερη παρουσία και η The Mart, συμφερόντων της Σκλαβενίτης, η οποία έχει ήδη ένα κατάστημα στην Καλαμάτα αλλά σχετικά μικρό. Εξ ου και τα νέα ανοίγματα δύο μεγάλων σημείων πώλησης σε Καλαμάτα και Τρίπολη.
Η αλυσίδα χονδρικής Τhe Mart διαθέτει σήμερα 13 καταστήματα, καθώς και ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Τα καταστήματα βρίσκονται στον Κηφισό, στην Παλλήνη, στην Αργυρούπολη, δύο στη Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά και Διαβατά), στην Πάτρα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στα Χανιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στην Ξάνθη, στην Καλαμάτα και στα Ιωάννινα.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Σκλαβενίτη εισήλθε στην κατηγορία του cash & carry στα τέλη του 2014 με την εξαγορά της Makro, μέλος τότε του γερμανικού ομίλου Metro Group, με το τίμημα να ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα Makro λειτουργούσε στην Ελλάδα από το 1992. Στις αρχές του 2016 η αλυσίδα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.


Latest News

Ανατροπή στα σούπερ μάρκετ μετά από 30 χρόνια – Το φρένο στις προσφορές και η δύναμη πυρός του 1 δισ.
Νέο τοπίο στις προσφορές – Η στρατηγική των πολυεθνικών και ο ανταγωνισμός των σούπερ μαρκετ – Πάνω από 4.000 κωδικοί σε έκπτωση

Το «σαφάρι» για νέες IPOs πάει… Θεσσαλία – Αντίστροφη μέτρηση για Φάις και Qualco
Εκδήλωση στην Λάρισα πραγματοποιεί στις 12 Μαρτίου το Χρηματιστήριο Αθηνών – Κεντρικός ομιλητής ο CEO της Aktor Αλέξανδρος Εξάρχου – Όλες οι λεπτομέρειες για την IPO του ομίλου Φάις

Τα σινεμά που έγιναν σούπερ μάρκετ – Από το Μενίδι και την Καλλιθέα μέχρι τη Γλυφάδα και το Παγκράτι
Από κινηματογραφικές αίθουσες… σάλες με ράφια - Ποια σινεμά μετατράπηκαν σε καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market και Γαλαξίας

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της