Οσο περνούν οι μέρες τα πράγματα στο πολιτικό «παιχνίδι» γίνονται όλο και πιο δύσκολα για τους τρεις βασικούς «παίκτες», γι΄ αυτό και η σύγκρουση θα είναι αδυσώπητη. Θα πέσουν κορμιά…

Σταθερά τρεις μονάδες μπροστά

Για τη Νέα Δημοκρατία τα πράγματα είναι προφανή. Εχει όμως ένα βασικό πλεονέκτημα – προσώρας τουλάχιστον. Όπως μου έλεγε δημοσκόπος προηγείται σταθερά του ΣΥΡΙΖΑ κατά περίπου τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Ενώ χάνει πολύ, ο άλλος δεν εισπράττει – προσώρας κι αυτός έτσι;

«Κολλημένος» στο κέντρο

Κι έλεγε ακόμη ότι ενώ υπάρχει άνοδος στα αριστερά του – το ΜΕΡΑ25 και το ΚΚΕ κάνουν πάρτι – αντί να μετακινηθεί προς τα εκεί, μετατοπίζεται προς το κέντρο. Αφήνοντας ακάλυπτη την αριστερή του πλευρά. Και ελπίζουν; Φυσικά και ελπίζουν.

Στόχος το «3 μπροστά»

Όπως μου έλεγε έμπειρο μέλος της Πολιτικής Γραμματείας «δεν μπορεί το 2019 με το κόμμα στη χειρότερη φάση του να πήραμε το 31,5% και τώρα με τα πράγματα πολύ χειρότερα, να μην μπορέσουμε να γράψουμε 3 μπροστά». Από την ποιότητα του επιχειρήματος αντιλαμβάνεστε το αδιέξοδο.

Πάντως ο κ. Αλέξης Τσίπρας ελπίζει τα καλύτερα. Ας είναι …

Ως την ημέρα των εκλογών ο δρόμος είναι μακρύς, κι ο χρόνος πυκνός.

Ασε που όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος!

Η επενδυτική ανασφάλεια

Οι εκλογές γενικότερα προκαλούν μια ορισμένη ανασφάλεια στην επιχειρηματική κοινότητα. Κι όταν μάλιστα τα ποσοστά των βασικών κομμάτων είναι τόσο χαμηλά και «περπατούν» στο προσκήνιο τα σενάρια «αναγκαστικής συγκατοίκησης», εεε συγγνώμη συνεργασίας, τότε ο «δείκτης ανασφάλειας» μεγαλώνει. Πόσο μάλλον ο κίνδυνος των επαναλαμβανόμενων εκλογών!

Κατεβάζουν ταχύτητα

Δεν είναι σαφής η επόμενη ημέρα, δεν είναι γνωστοί οι κυβερνητικοί συνομιλητές, αλλά και οι «κανόνες του παιχνιδιού» είναι κι αυτοί «άγνωστος Χ». Κι αυτό σημαίνει ότι κατεβαίνουν οι ταχύτητες. Εταιρείες και funds «παγώνουν» τις επενδυτικές τους επιλογές.

Ατύπως, λοιπόν, είναι γνωστό ότι διαγωνισμοί για αποκρατικοποιήσεις εταιρειών και παραχωρήσεις υποδομών μετατίθενται για μετά τις εκλογές – ποιες απ΄ όλες;  Στην προκειμένη περίπτωση την επενδυτική ανασφάλεια συμπληρώνει και το πολιτικό κόστος.

Οι αποκρατικοποιήσεις που παγώνουν…

Ποιες υποθέσεις αλλάζουν χρόνο αποκρατικοποίησης:

– Η υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού και η εισαγωγή του 30% του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

– αλλάζει χρόνους και η ολοκλήρωση της μεταβίβασης της Εγνατίας Οδού, καθώς εκκρεμεί η έκδοση απόφασης για την αναπροσαρμογή στα διόδια. Αλλά και η πώληση της ΛΑΡΚΟ μετατίθεται για τον Φεβρουάριο του 2024, σύμφωνα με πρόσφατη τροπολογία, η οποία καθόρισε τη χρονική προθεσμία  για την διατήρηση της ειδικής διαχείρισης στην βιομηχανία.

… και εκείνες που δεν παγώνουν

Τα παραπάνω assets ανήκουν, όπως είναι γνωστό στο ΤΑΙΠΕΔ. Όμως το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων συνεχίζει να «τρέχει» κανονικά διαγωνισμούς και άλλες διαδικασίες για την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου.

Βόλος

Μαθαίνω πως εντός της εβδομάδας το Διοικητικό του Συμβούλιο θα επιλέξει τους υποψήφιους που θα εισέλθουν στην τελική φάση του διαγωνισμού πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Ηράκλειο

Στις 24 Απριλίου, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες θα κληθούν οι «φιναλίστ» του διαγωνισμού πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου να υποβάλλουν προσφορές, ενώ στο «τρέξιμο» βρίσκονται οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ και για να προλάβουν πριν τη διάλυση της Βουλής να πάνε προς κύρωση τη σύμβαση μεταβίβασης στον επενδυτή.

Ζητούμε λίγη κατανόηση από τους επενδυτές «κι ο ουρανός θα γίνει πιο … γαλανός»!

Τα στοιχήματα για τη μονάδα της Elpedison…

Αποτελούσε αντικείμενο συζήτησης επί μακρόν στην «πιάτσα» της ενέργειας – μαζί με το σχετικό ερωτηματικό. Θα προχωρήσει ή όχι τελικά η κατασκευή της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο της Elpedison.

Το συγκεκριμένο εργοστάσιο ισχύος 826 MW έχει πάρει άδεια παραγωγής από τη ΡΑΕ εδώ και μία τριετία και είναι από τα πρώτα της νέας γενιάς επενδύσεων από τους ενεργειακούς ομίλους στην ηλεκτροπαραγωγή. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό πρόκειται να κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη, δίπλα από τα διυλιστήρια της Helleniq Energy.

Εντούτοις, οι μέτοχοι της εταιρείας Helleniq Energy και Edison, είτε ανεπισήμως είτε επισήμως, τονίζουν, δηλαδή, δοθείσης ευκαιρίας πως «σύντομα θα ληφθεί η επενδυτική απόφαση». Μέχρι τώρα όμως ο ορίζοντας ήταν θολός…

«Πράσινο φως»

Χθες πάντως, «τσίμπησα» μία απόφαση … στη Διαύγεια, που ίσως δείχνει πως τα πράγματα αρχίζουν και εξελίσσονται.

Συγκεκριμένα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε την «Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) για την εγκατάσταση και λειτουργία εργοταξιακών εγκαταστάσεων για τις ανάγκες κατασκευής του περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου».

Αναψε, δηλαδή, το «πράσινο φως» για να στηθεί και το εργοτάξιο. Και όπως μου είπε και μία πηγή μου, η επένδυση πήρε και την άδεια της Πολεοδομίας.  Και πλέον το έργο είναι 100% αδειοδοτημένο!

Τώρα το λόγο τον έχουν οι δύο μέτοχοι …

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories