Το ζήτημα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, καθώς και οι προκλήσεις και η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης στο Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.
Όπως τονίζεται, η κεντρική αίθουσα γέμισε με πρέσβεις, ακαδημαϊκούς, πολιτικούς αλλά και φοιτητές με έντονο ενδιαφέρον για την ναυσιπλοΐα και τις σχέσεις Ιαπωνίας – Ελλάδας. Η εκδήλωση ήταν υβριδική και διαρθρώθηκε σε δύο πάνελ συζήτησης, στα οποία συμμετείχαν ακαδημαϊκοί, πρέσβεις και ειδικοί ναυτιλιακών ζητημάτων από την Ελλάδα και την Ιαπωνία. Η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα και ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Yasunori Nakayama εκφώνησαν τις εναρκτήριες δηλώσεις.
Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους
H κ. Μπούρα τόνισε ότι η Ελλάδα και η Ιαπωνία είναι οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους και είναι εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία τους. Ο κ. Yasunori έδωσε έμφαση στις παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία, η εμπορία ανθρώπων που αποτελούν απειλή για τη διεθνή σταθερότητα. Και οι δύο αναφέρθηκαν στα νέα δεδομένα που έφερε στο προσκήνιο η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αλλά και την αποφασιστική στάση της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Στο πρώτο πάνελ, το οποίο συντόνιζε η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα, συζητήθηκε εκτενώς η τρέχουσα κατάσταση από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδικό Ειρηνικό και ο αντίκτυπός της στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στο Τζιμπουντί Umio Otsuka και ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του Πρωθυπουργού και Ειδικός Σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλέξανδρος Διακόπουλος. Το πάνελ συζήτησης πλαισίωσε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας, η Επίκουρη Καθηγήτρια, Σοφία Γαλάνη και ο Γιάννης Τριφύλλης, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο κ. Jimbo τόνισε την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία των εμπορικών διαδρομών του Ινδο-Ειρηνικού και της Μεσογείου και το ρόλο τους στην σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας. Ο κ. Otsuka μίλησε για το όραμα της ιαπωνικής εξωτερικής πολιτικής για αυξημένη ασφάλεια στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των ασιατικών και αφρικανικών συμφερόντων αλλά και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει σε αυτό το σχέδιο το Τζιμπουντί. Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Διακόπουλος ο οποίος μίλησε για την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί το διεθνές δίκαιο και πως αυτό απειλείται από αναθεωρητικά κράτη και κακόβουλους μη κρατικούς φορείς.
Στρατηγική πύλη
Το δεύτερο πάνελ για την συνεργασία μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας για τη διασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, συντόνισε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας. Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, η Καθηγήτρια Μαρία Γαβουνέλη και η Επίκουρη Καθηγήτρια Σοφία Γαλάνη. Στο πάνελ συζήτησης συμμετείχε ο κ. Διακόπουλος και ο κ. Otsuka.
Ο κ. Jimbo εξήγησε τους λόγους συνεργασίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας και πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής πύλης, ώστε η Ελλάδα να έχει πρόσβαση στον Ινδο-Ειρηνικό και η Ιαπωνία στην Ανατολική Μεσόγειο. Η κ. Γαβουνέλη επιχείρησε να αποτυπώσει το εύρος των διαφορετικών επιπέδων κοινωνικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδέεται με τη ναυσιπλοΐα τονίζοντας την σημασία των ψηφιακών υποδομών. Η κ. Γαλάνη εξήγησε ποιες είναι οι νέες απειλές που αφορούν την ναυσιπλοΐα και τον υβριδικό χαρακτήρα που έχουν πλέον και κατέληξε πως η εκπαίδευση και η ανταλλαγή πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση τους. Τέλος ο κ. Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας στον πρωθυπουργό, μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας λόγω των κοινών εμπειριών που έχουν, για τα νέα πεδία συνεργασίας και τον καθοριστικό ρόλο που έχουν υπερκρατικοί θεσμοί στην θαλάσσια ασφάλεια.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση