Το ζήτημα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, καθώς και οι προκλήσεις και η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης στο Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.
Όπως τονίζεται, η κεντρική αίθουσα γέμισε με πρέσβεις, ακαδημαϊκούς, πολιτικούς αλλά και φοιτητές με έντονο ενδιαφέρον για την ναυσιπλοΐα και τις σχέσεις Ιαπωνίας – Ελλάδας. Η εκδήλωση ήταν υβριδική και διαρθρώθηκε σε δύο πάνελ συζήτησης, στα οποία συμμετείχαν ακαδημαϊκοί, πρέσβεις και ειδικοί ναυτιλιακών ζητημάτων από την Ελλάδα και την Ιαπωνία. Η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα και ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Yasunori Nakayama εκφώνησαν τις εναρκτήριες δηλώσεις.
Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους
H κ. Μπούρα τόνισε ότι η Ελλάδα και η Ιαπωνία είναι οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους και είναι εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία τους. Ο κ. Yasunori έδωσε έμφαση στις παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία, η εμπορία ανθρώπων που αποτελούν απειλή για τη διεθνή σταθερότητα. Και οι δύο αναφέρθηκαν στα νέα δεδομένα που έφερε στο προσκήνιο η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αλλά και την αποφασιστική στάση της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Στο πρώτο πάνελ, το οποίο συντόνιζε η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα, συζητήθηκε εκτενώς η τρέχουσα κατάσταση από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδικό Ειρηνικό και ο αντίκτυπός της στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στο Τζιμπουντί Umio Otsuka και ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του Πρωθυπουργού και Ειδικός Σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλέξανδρος Διακόπουλος. Το πάνελ συζήτησης πλαισίωσε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας, η Επίκουρη Καθηγήτρια, Σοφία Γαλάνη και ο Γιάννης Τριφύλλης, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο κ. Jimbo τόνισε την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία των εμπορικών διαδρομών του Ινδο-Ειρηνικού και της Μεσογείου και το ρόλο τους στην σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας. Ο κ. Otsuka μίλησε για το όραμα της ιαπωνικής εξωτερικής πολιτικής για αυξημένη ασφάλεια στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των ασιατικών και αφρικανικών συμφερόντων αλλά και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει σε αυτό το σχέδιο το Τζιμπουντί. Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Διακόπουλος ο οποίος μίλησε για την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί το διεθνές δίκαιο και πως αυτό απειλείται από αναθεωρητικά κράτη και κακόβουλους μη κρατικούς φορείς.
Στρατηγική πύλη
Το δεύτερο πάνελ για την συνεργασία μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας για τη διασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, συντόνισε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας. Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, η Καθηγήτρια Μαρία Γαβουνέλη και η Επίκουρη Καθηγήτρια Σοφία Γαλάνη. Στο πάνελ συζήτησης συμμετείχε ο κ. Διακόπουλος και ο κ. Otsuka.
Ο κ. Jimbo εξήγησε τους λόγους συνεργασίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας και πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής πύλης, ώστε η Ελλάδα να έχει πρόσβαση στον Ινδο-Ειρηνικό και η Ιαπωνία στην Ανατολική Μεσόγειο. Η κ. Γαβουνέλη επιχείρησε να αποτυπώσει το εύρος των διαφορετικών επιπέδων κοινωνικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδέεται με τη ναυσιπλοΐα τονίζοντας την σημασία των ψηφιακών υποδομών. Η κ. Γαλάνη εξήγησε ποιες είναι οι νέες απειλές που αφορούν την ναυσιπλοΐα και τον υβριδικό χαρακτήρα που έχουν πλέον και κατέληξε πως η εκπαίδευση και η ανταλλαγή πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση τους. Τέλος ο κ. Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας στον πρωθυπουργό, μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας λόγω των κοινών εμπειριών που έχουν, για τα νέα πεδία συνεργασίας και τον καθοριστικό ρόλο που έχουν υπερκρατικοί θεσμοί στην θαλάσσια ασφάλεια.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International