
Το ζήτημα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, καθώς και οι προκλήσεις και η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης στο Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.
Όπως τονίζεται, η κεντρική αίθουσα γέμισε με πρέσβεις, ακαδημαϊκούς, πολιτικούς αλλά και φοιτητές με έντονο ενδιαφέρον για την ναυσιπλοΐα και τις σχέσεις Ιαπωνίας – Ελλάδας. Η εκδήλωση ήταν υβριδική και διαρθρώθηκε σε δύο πάνελ συζήτησης, στα οποία συμμετείχαν ακαδημαϊκοί, πρέσβεις και ειδικοί ναυτιλιακών ζητημάτων από την Ελλάδα και την Ιαπωνία. Η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα και ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα Yasunori Nakayama εκφώνησαν τις εναρκτήριες δηλώσεις.
Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους
H κ. Μπούρα τόνισε ότι η Ελλάδα και η Ιαπωνία είναι οι χώρες με τους μεγαλύτερους στόλους και είναι εξαιρετικά σημαντική η συνεργασία τους. Ο κ. Yasunori έδωσε έμφαση στις παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία, η εμπορία ανθρώπων που αποτελούν απειλή για τη διεθνή σταθερότητα. Και οι δύο αναφέρθηκαν στα νέα δεδομένα που έφερε στο προσκήνιο η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αλλά και την αποφασιστική στάση της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Στο πρώτο πάνελ, το οποίο συντόνιζε η Πρέσβης ε.τ. Κατερίνα Μπούρα, συζητήθηκε εκτενώς η τρέχουσα κατάσταση από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδικό Ειρηνικό και ο αντίκτυπός της στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στο Τζιμπουντί Umio Otsuka και ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του Πρωθυπουργού και Ειδικός Σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλέξανδρος Διακόπουλος. Το πάνελ συζήτησης πλαισίωσε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας, η Επίκουρη Καθηγήτρια, Σοφία Γαλάνη και ο Γιάννης Τριφύλλης, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο κ. Jimbo τόνισε την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία των εμπορικών διαδρομών του Ινδο-Ειρηνικού και της Μεσογείου και το ρόλο τους στην σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας. Ο κ. Otsuka μίλησε για το όραμα της ιαπωνικής εξωτερικής πολιτικής για αυξημένη ασφάλεια στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των ασιατικών και αφρικανικών συμφερόντων αλλά και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει σε αυτό το σχέδιο το Τζιμπουντί. Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Διακόπουλος ο οποίος μίλησε για την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί το διεθνές δίκαιο και πως αυτό απειλείται από αναθεωρητικά κράτη και κακόβουλους μη κρατικούς φορείς.
Στρατηγική πύλη
Το δεύτερο πάνελ για την συνεργασία μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας για τη διασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό, συντόνισε ο Καθηγητής Παναγιώτης Τσάκωνας. Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Καθηγητής Ken Jimbo, η Καθηγήτρια Μαρία Γαβουνέλη και η Επίκουρη Καθηγήτρια Σοφία Γαλάνη. Στο πάνελ συζήτησης συμμετείχε ο κ. Διακόπουλος και ο κ. Otsuka.
Ο κ. Jimbo εξήγησε τους λόγους συνεργασίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας και πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής πύλης, ώστε η Ελλάδα να έχει πρόσβαση στον Ινδο-Ειρηνικό και η Ιαπωνία στην Ανατολική Μεσόγειο. Η κ. Γαβουνέλη επιχείρησε να αποτυπώσει το εύρος των διαφορετικών επιπέδων κοινωνικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδέεται με τη ναυσιπλοΐα τονίζοντας την σημασία των ψηφιακών υποδομών. Η κ. Γαλάνη εξήγησε ποιες είναι οι νέες απειλές που αφορούν την ναυσιπλοΐα και τον υβριδικό χαρακτήρα που έχουν πλέον και κατέληξε πως η εκπαίδευση και η ανταλλαγή πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση τους. Τέλος ο κ. Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας στον πρωθυπουργό, μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας λόγω των κοινών εμπειριών που έχουν, για τα νέα πεδία συνεργασίας και τον καθοριστικό ρόλο που έχουν υπερκρατικοί θεσμοί στην θαλάσσια ασφάλεια.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ