Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν είπε σήμερα ότι έχει κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αντιμετωπίσει την τραπεζική κρίση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, αλλά προειδοποίησε πως η κρίση «δεν έχει τελειώσει ακόμη».
Η κατάρρευση της Silicon Valley Bank (SVB) και λίγες ημέρες αργότερα της Signature Bank κλόνισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών στον τραπεζικό τομέα, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναταραχή στις χρηματαγορές και ανησυχία για ενδεχόμενη οικονομική κρίση.
Μπάιντεν: Η τραπεζική κρίση έχει καταλαγιάσει
Η συμφωνία για τη διάσωση της ελβετικής τράπεζας Credit Suisse, την προηγούμενη εβδομάδα, και η πώληση των περιουσιακών στοιχείων της SVB στην First Citizens Bancshares συνέβαλαν στην αποκατάσταση της ηρεμίας στις αγορές, αλλά οι επενδυτές διατηρούν επιφυλάξεις σχετικά με υποκείμενα προβλήματα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Οι μαζικές εκροές
Η αστάθεια οδήγησε τους αναλυτές να αναρωτηθούν εάν η αγορά λειτουργεί με βάση το συναίσθημα και όχι με βάση τα θεμελιώδη στοιχεία, όταν πρόκειται για φόβους αναφορικά με μια ενδεχόμενη συστημική τραπεζική κρίση.
«Δεν είναι όπως η Lehman Brothers που υπόκειται σε κίνδυνο αντισυμβαλλομένου σε σύνθετα παράγωγα κατά τη διάρκεια της κρίσης των ενυπόθηκων δανείων υψηλού κινδύνου», σημείωσε η Sara Devereux, επικεφαλής της Vanguard.
«Οι τράπεζες με βάση τα πρόσφατα δημοσιεύματα είχαν προβλήματα διαχείρισης κινδύνου στα παραδοσιακά περιουσιακά στοιχεία. Τα ταχέως αυξανόμενα ποσοστά αποκάλυψαν αυτές τις αδυναμίες. Οι τράπεζες αναγκάστηκαν να γίνουν πωλητές και υπέστησαν απώλειες αφού οι επενδύσεις τους σε ομόλογα ήταν πολύ κάτω από την ονομαστική τους αξία».
Είπε ακόμη ότι τράπεζες όπως η SVB και η Credit Suisse θα μπορούσαν να εξακολουθούν να είναι όπως μέχρι πρότινος εαν δεν είχαν χάσει την εμπιστοσύνη των πελατών τους, όπως αποδεικνύεται από τις μαζικές εκροές καταθετών κατά τους τελευταίους μήνες.
«Ηταν περισσότερο μια “μετάδοση συναισθήματος” παρά μια αληθινή συστημική μετάδοση, όπως είδαμε κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Οι οικονομολόγοι της Vanguard πιστεύουν ότι η ζημιά έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό, χάρη στη γρήγορη δράση των ομοσπονδιακών υπηρεσιών και άλλων τραπεζών», δήλωσε η Devereux.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους