Οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας καλούνται στις κάλπες για να αποφασίσουν. Όχι, το δημοψήφισμα δεν σχετίζεται με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση του προέδρου Μακρόν όπως ίσως υποθέσατε. Το δημοψήφισμα γίνεται για τα ηλεκτρικά σκούτερ.
Στο δημοψήφισμα της Κυριακής το κοινό θα αποφασίσει εάν θα απαγορευτούν τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά σκούτερ σε όλη την πόλη. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να κάνει το Παρίσι τη μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο που λαμβάνει μια τέτοιου είδους απόφαση.
«Η δημιουργικότητα μιας πόλης δεν εξαρτάται από τα αυτοκίνητα. Αυτό ήταν ο 20ς αιώνα»
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το Παρίσι προσπάθησε εδώ και χρόνια να συγκρατήσει την ταχεία ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων, μειώνοντας τον αριθμό των εταιρειών ενοικίασης σκούτερ σε τρεις, δημιουργώντας ειδικές ζώνες στάθμευσης και επιβάλλοντας όρια ταχύτητας.
Ωστόσο, οι αξιωματούχοι του Παρισιού, αναγνωρίζοντας ότι τελικά δεν έχουν την εξουσία να ρυθμίσουν πλήρως τη συγκεκριμένη αγορά, στρέφονται πλέον στη λύση του δημοψηφίσματος ώστε οι ψηφοφόροι να πάρουν την τελική απόφαση απαγόρευσης των ηλεκτρικών σκούτερ ή όχι.
Ένα πολύ διχαστικό θέμα
«Ήταν ένα πολύ διχαστικό θέμα», είχε δηλώσει η δήμαρχος του Παρισιού Αν Χινταλγκό όταν ανακοίνωσε το δημοψήφιασμα τον Ιανουάριο. «Προσωπικά, νομίζω ότι πρέπει να το σταματήσουμε αυτό». Η Χινταλγκό έχει επισημάνει τη χρήση δημόσιου χώρου από ιδιωτικούς φορείς και την ασφάλεια των χρηστών ως μερικά από τα πιο πιεστικά ζητήματα, καθώς οι νέες επιλογές κινητικότητας γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
Από την άλλη πλευρά, οι επικριτές του δημοψηφίσματος έχουν εκφράσει ανησυχίες για τη χαμηλή συμμετοχή, καθώς τα σκούτερ θα είναι η μόνη ερώτηση στο ψηφοδέλτιο και μόνο ένα εκλογικό κέντρο θα είναι ανοικτό σε κάθε ένα από τα δημοτικά διαμερίσματα, εκτός από ένα. Επιπλέον, σε αυτό το δημοψήφισμα δεν θα επιτραπούν οι επιστολικές ψήφοι.
Σε κάθε περίπτωση, η δημοτική αρχή δηλώνει ότι τα αποτελέσματα θα είναι δεσμευτικά, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή.
Δράσεις και από την κεντρική κυβέρνηση
Αφού το Παρίσι ανακοίνωσε το δημοψήφισμα, η κεντρική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι, επίσης, θα επιδιώξει να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για τα κοινόχρηστα σκούτερ. Τα μέτρα στο πλαίσιο ενός προτεινόμενου σχεδίου δράσης θα περιλαμβάνουν τον καθορισμό ηλικίας χρήστη τουλάχιστον 14 ή 16 ετών και την απαίτηση από τις εταιρείες διαχείρισης να εκχωρούν αριθμούς κυκλοφορίας για κάθε όχημα, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον.
«Θα αυξήσουμε την πίεση στις εταιρείες επειδή ήταν χαλαρές για πάρα πολύ καιρό», δήλωσε ο Μπον στην εφημερίδα Journal du Dimanche , αναφέροντας ατυχήματα που αφορούσαν εφήβους και ακατάστατα πεζοδρόμια.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην γαλλική πρωτεύουσα – οι Lime, Dott και Tier – δήλωσαν από την πλευρά τους ότι στηρίζουν την ρύθμιση και σημείωσαν ότι αρκετές από τις προτάσεις του Μπον, συμπεριλαμβανομένων των πινακίδων κυκλοφορίας και της επαλήθευσης ηλικίας, είναι ήδη σε ισχύ στο Παρίσι.
Σημειώνεται ότι οι φορείς εκμετάλλευσης εισήγαγαν τα μέτρα στα τέλη του περασμένου έτους καθώς αντιμετώπιζαν την πιθανότητα η πόλη να μην ανανεώσει τις συμβάσεις τους.
Οι θέσεις των εταιρειών
Στην εκστρατεία τους πριν από την ψηφοφορία, οι εταιρείες υποστήριξαν ότι η απαγόρευση θα ήταν ένα βήμα προς τα πίσω για την πόλη και θα στερούσε από τους ντόπιους έναν αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς. Οι εταιρείες είχαν προηγουμένως χαρακτηρίσει την ψηφοφορία «άνιση» σε κοινή τους δήλωση, επικαλούμενες τον περιορισμένο αριθμό των σημείων όπου θα στηθούν κάλπες.
Τα σημεία τριβής
Οι αξιωματούχοι του Παρισιού αναγνωρίζουν ότι τα πράγματα έχουν βελτιωθεί δραστικά από το 2018, όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά σκούτερ και προκάλεσαν γρήγορα κατακραυγή για την εισβολή τους σε δημόσιους χώρους.
Οι χρήστες οδηγούσαν με υψηλές ταχύτητες, οδηγούσαν σε πεζοδρόμια και άφηναν τα σκούτερ οπουδήποτε στις γωνίες των δρόμων. Ο αριθμός των εταιρειών σύντομα αυξήθηκε σε περισσότερες από δώδεκα. Η Χινταλγκό είχε χαρακτηρίσει την κατάσταση «άναρχη» το 2019 και κάλεσε τις εταιρείες να υποβάλουν προσφορές για άδειες.
Οι Lime, Dott και Tier κέρδισαν το δικαίωμα λειτουργίας και πλέον αναπτύσσουν 5.000 σκούτερ που μπορούν να νοικιαστούν μέσω εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα. Η πόλη δημιούργησε χώρους στάθμευσης και περιόρισε τις ταχύτητες στα 10 χιλιόμετρα την ώρα σε περιοχές με πυκνή κυκλοφορία πεζών.
Ωστόσο, αυτά τα μέτρα, όπως και οι κινήσεις των εταιρειών για τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας και απαγόρευση χρήσης από ανήλικους, απέτυχαν να κατευνάσουν μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης τα οποία επέκριναν την αδυναμία των εταιρειών να ελέγξουν τους απείθαρχους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οδηγούν με δεύτερο άτομο πίσω τους.
Μπροστά σε αυτές τις αντιδράσεις η Lime ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εγκαταστήσει τεχνολογία που θα κλειδώνει τα σκούτερ όταν εντοπίζει περισσότερα από ένα άτομα επάνω σε αυτά. Δοκιμάζει επίσης ένα σύστημα βίντεο που θα βοηθούσε την αστυνομία να επιβάλει πρόστιμα στους αναβάτες και διπλασίασε το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με την επιστροφή των σκούτερ στις ζώνες στάθμευσης. Η Tier από την πλευρά της είχε προτείνει την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ασφάλεια των σκούτερ.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα