
Οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας καλούνται στις κάλπες για να αποφασίσουν. Όχι, το δημοψήφισμα δεν σχετίζεται με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση του προέδρου Μακρόν όπως ίσως υποθέσατε. Το δημοψήφισμα γίνεται για τα ηλεκτρικά σκούτερ.
Στο δημοψήφισμα της Κυριακής το κοινό θα αποφασίσει εάν θα απαγορευτούν τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά σκούτερ σε όλη την πόλη. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να κάνει το Παρίσι τη μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο που λαμβάνει μια τέτοιου είδους απόφαση.
«Η δημιουργικότητα μιας πόλης δεν εξαρτάται από τα αυτοκίνητα. Αυτό ήταν ο 20ς αιώνα»
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το Παρίσι προσπάθησε εδώ και χρόνια να συγκρατήσει την ταχεία ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων, μειώνοντας τον αριθμό των εταιρειών ενοικίασης σκούτερ σε τρεις, δημιουργώντας ειδικές ζώνες στάθμευσης και επιβάλλοντας όρια ταχύτητας.
Ωστόσο, οι αξιωματούχοι του Παρισιού, αναγνωρίζοντας ότι τελικά δεν έχουν την εξουσία να ρυθμίσουν πλήρως τη συγκεκριμένη αγορά, στρέφονται πλέον στη λύση του δημοψηφίσματος ώστε οι ψηφοφόροι να πάρουν την τελική απόφαση απαγόρευσης των ηλεκτρικών σκούτερ ή όχι.
Ένα πολύ διχαστικό θέμα
«Ήταν ένα πολύ διχαστικό θέμα», είχε δηλώσει η δήμαρχος του Παρισιού Αν Χινταλγκό όταν ανακοίνωσε το δημοψήφιασμα τον Ιανουάριο. «Προσωπικά, νομίζω ότι πρέπει να το σταματήσουμε αυτό». Η Χινταλγκό έχει επισημάνει τη χρήση δημόσιου χώρου από ιδιωτικούς φορείς και την ασφάλεια των χρηστών ως μερικά από τα πιο πιεστικά ζητήματα, καθώς οι νέες επιλογές κινητικότητας γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
Από την άλλη πλευρά, οι επικριτές του δημοψηφίσματος έχουν εκφράσει ανησυχίες για τη χαμηλή συμμετοχή, καθώς τα σκούτερ θα είναι η μόνη ερώτηση στο ψηφοδέλτιο και μόνο ένα εκλογικό κέντρο θα είναι ανοικτό σε κάθε ένα από τα δημοτικά διαμερίσματα, εκτός από ένα. Επιπλέον, σε αυτό το δημοψήφισμα δεν θα επιτραπούν οι επιστολικές ψήφοι.
Σε κάθε περίπτωση, η δημοτική αρχή δηλώνει ότι τα αποτελέσματα θα είναι δεσμευτικά, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή.

REUTERS/Mike Blake/File Photo
Δράσεις και από την κεντρική κυβέρνηση
Αφού το Παρίσι ανακοίνωσε το δημοψήφισμα, η κεντρική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι, επίσης, θα επιδιώξει να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για τα κοινόχρηστα σκούτερ. Τα μέτρα στο πλαίσιο ενός προτεινόμενου σχεδίου δράσης θα περιλαμβάνουν τον καθορισμό ηλικίας χρήστη τουλάχιστον 14 ή 16 ετών και την απαίτηση από τις εταιρείες διαχείρισης να εκχωρούν αριθμούς κυκλοφορίας για κάθε όχημα, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον.
«Θα αυξήσουμε την πίεση στις εταιρείες επειδή ήταν χαλαρές για πάρα πολύ καιρό», δήλωσε ο Μπον στην εφημερίδα Journal du Dimanche , αναφέροντας ατυχήματα που αφορούσαν εφήβους και ακατάστατα πεζοδρόμια.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην γαλλική πρωτεύουσα – οι Lime, Dott και Tier – δήλωσαν από την πλευρά τους ότι στηρίζουν την ρύθμιση και σημείωσαν ότι αρκετές από τις προτάσεις του Μπον, συμπεριλαμβανομένων των πινακίδων κυκλοφορίας και της επαλήθευσης ηλικίας, είναι ήδη σε ισχύ στο Παρίσι.
Σημειώνεται ότι οι φορείς εκμετάλλευσης εισήγαγαν τα μέτρα στα τέλη του περασμένου έτους καθώς αντιμετώπιζαν την πιθανότητα η πόλη να μην ανανεώσει τις συμβάσεις τους.
Οι θέσεις των εταιρειών
Στην εκστρατεία τους πριν από την ψηφοφορία, οι εταιρείες υποστήριξαν ότι η απαγόρευση θα ήταν ένα βήμα προς τα πίσω για την πόλη και θα στερούσε από τους ντόπιους έναν αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς. Οι εταιρείες είχαν προηγουμένως χαρακτηρίσει την ψηφοφορία «άνιση» σε κοινή τους δήλωση, επικαλούμενες τον περιορισμένο αριθμό των σημείων όπου θα στηθούν κάλπες.
Τα σημεία τριβής
Οι αξιωματούχοι του Παρισιού αναγνωρίζουν ότι τα πράγματα έχουν βελτιωθεί δραστικά από το 2018, όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά σκούτερ και προκάλεσαν γρήγορα κατακραυγή για την εισβολή τους σε δημόσιους χώρους.
Οι χρήστες οδηγούσαν με υψηλές ταχύτητες, οδηγούσαν σε πεζοδρόμια και άφηναν τα σκούτερ οπουδήποτε στις γωνίες των δρόμων. Ο αριθμός των εταιρειών σύντομα αυξήθηκε σε περισσότερες από δώδεκα. Η Χινταλγκό είχε χαρακτηρίσει την κατάσταση «άναρχη» το 2019 και κάλεσε τις εταιρείες να υποβάλουν προσφορές για άδειες.
Οι Lime, Dott και Tier κέρδισαν το δικαίωμα λειτουργίας και πλέον αναπτύσσουν 5.000 σκούτερ που μπορούν να νοικιαστούν μέσω εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα. Η πόλη δημιούργησε χώρους στάθμευσης και περιόρισε τις ταχύτητες στα 10 χιλιόμετρα την ώρα σε περιοχές με πυκνή κυκλοφορία πεζών.
Ωστόσο, αυτά τα μέτρα, όπως και οι κινήσεις των εταιρειών για τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας και απαγόρευση χρήσης από ανήλικους, απέτυχαν να κατευνάσουν μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης τα οποία επέκριναν την αδυναμία των εταιρειών να ελέγξουν τους απείθαρχους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οδηγούν με δεύτερο άτομο πίσω τους.
Μπροστά σε αυτές τις αντιδράσεις η Lime ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εγκαταστήσει τεχνολογία που θα κλειδώνει τα σκούτερ όταν εντοπίζει περισσότερα από ένα άτομα επάνω σε αυτά. Δοκιμάζει επίσης ένα σύστημα βίντεο που θα βοηθούσε την αστυνομία να επιβάλει πρόστιμα στους αναβάτες και διπλασίασε το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με την επιστροφή των σκούτερ στις ζώνες στάθμευσης. Η Tier από την πλευρά της είχε προτείνει την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ασφάλεια των σκούτερ.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας