Σε επίπεδα ρεκόρ εκτοξεύτηκαν το 2022 οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ, οι περισσότερες εκ των οποίων ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές, σύμφωνα με το CNBC.
Η ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την περιβαλλοντική εκστρατεία Greenpeace έδειξε ότι ο αριθμός των πτήσεων ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, αυξήθηκε κατά 64% φτάνοντας στο επίπεδο ρεκόρ των 572.806.
Υπόθεση χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα υδρογόνου
Εξαιρετικά ρυπογόνες
Οι εκπομπές ρύπων των ιδιωτικών αεριωθούμενων αεροσκαφών, οι οποίες έχουν δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον, διαπιστώθηκε ότι υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη το 2022, υπερβαίνοντας τις ετήσιες κατά κεφαλήν εκπομπές άνθρακα 550.000 κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περισσότερες από τις μισές (55%) των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη πέρυσι ήταν εξαιρετικά σύντομες διαδρομές κάτω των 750 χιλιομέτρων (466 μίλια), όπως ανέφερε η Greenpeace, σημειώνοντας ότι αυτά τα ταξίδια θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν και με τρένο ή πλοίο.
Η ανησυχητική αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους στόχους της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τους οποίους πρέπει να μειωθουν οι εκπομπές CO2 », δήλωσε η Klara Maria Schenk της Greenpeace.
«Η άμεση μείωση των μεταφορών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο είναι απαραίτητη, και η αρχή πρέπει να γίνει με την απαγόρευση των εξαιρετικά ρυπογόνων ιδιωτικών αεροσκαφών που δεν προσφέρουν καμία αξία στους ανθρώπους, αλλά τους επιβαρύνουν με επιβλαβείς εκπομπές, τοξικά μικροσωματίδια και θόρυβο, βλάπτοντας το κλίμα και την υγεία», ανέφερε η Schenk.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην ΕΕ εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι χώρες με τις περισσότερες πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη πέρυσι, ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία.
Στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη το 2022 περιλαμβάνονται η Γαλλικής Ριβιέρα, το Παρίσι και η δεύτερη πολυπληθέστερη πόλη της Ελβετίας, η Γενεύη.
Αυξανόμενη ζήτηση
Η Greenpeace ανέφερε ότι η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την ολλανδική περιβαλλοντική εταιρεία συμβούλων CE Delft, βασίστηκε σε δεδομένα που παρείχε η εταιρεία ανάλυσης αεροσκαφών Cirium. Αξιολόγησε όλες τις ιδιωτικές πτήσεις που αναχωρούν από και φτάνουν σε ευρωπαϊκές χώρες από το 2020 έως το 2022 και διαχώρισε αυτά τα ταξίδια ανά έτος, διαδρομή και τύπο αεροσκάφους.
Ορισμένοι τύποι μικρών αεροσκαφών με λιγότερες από τρεις θέσεις αποκλείστηκαν, καθώς επρόκειτο για ταξίδια που χρησιμοποιούνται κυρίως για αναψυχή. Τα δεδομένα εξαιρούν επίσης πτήσεις από και προς το ίδιο αεροδρόμιο.
Η χρήση ιδιωτικού αεροσκάφους έχει αυξηθεί στα ύψη εδώ και αρκετό καιρό. Πράγματι, οι μεγάλοι κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ αγωνίζονται για να συμβαδίσουν με την άνοδο της ζήτησης από την έναρξη της πανδημίας κορωνοϊου.
Η έκρηξη πλούτου, η ισχυρότερη ζήτηση για αναψυχή και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών Covid-19 είναι μερικοί από τους παράγοντες που φαίνεται να οδηγούν στην αύξηση της ζήτησης ιδιωτικών αεροσκαφών.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων