Τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ελληνική οικονομία και ο διεθνής χρηματοπιστωτικός κλάδος περιέγραψε ο Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Alpha Bank, Τηλέμαχος Γεωργάκης, κατά τη συμμετοχή του στο Export Summit IX, που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Σύμφωνα με σχετικη ανακοίνωση, ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στην ενισχυμένη θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Τράπεζα ως αποτέλεσμα του μετασχηματισμού της, καθώς και στον διττό ρόλο που καλούνται να παίξουν οι τράπεζες στη χρηματοδότηση, αλλά και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Alpha Bank: Ξεκινά το νέο επαγγελματικό ταμείο
«Έχοντας ανταπεξέλθει με επιτυχία στις προκλήσεις των προηγούμενων χρόνων, η Alpha Bank, το 2022 επέλεξε να συνεχίσει τον σημαντικό μετασχηματισμό που υλοποιεί. Μετασχηματιζόμαστε με κέντρο τον Πελάτη, επενδύοντας σε ανθρώπους και τεχνολογία. Θα πρέπει να κρατήσουμε αυτές τις δύο λέξεις γιατί είναι δύο έννοιες με μεγάλη αξία και για τις επιχειρήσεις. Η Τράπεζα αλλάζει δομές, διαδικασίες και προφίλ, διατηρώντας, όμως, τα βασικά της χαρακτηριστικά, όπως τη φιλοσοφία της και τις αξίες της, χαρακτηριστικά τα οποία την έχουν εδραιώσει στο
επιχειρηματικό στερέωμα ως την πρώτη τραπεζική επιλογή», υπογράμμισε ο Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Τράπεζας.
Τα ορόσημα
Ο κ. Γεωργάκης αναφέρθηκε επίσης στα σημαντικά ορόσημα που πέτυχε την προηγούμενη χρονιά η Τράπεζα, όπως τη μείωση των ΜΕΑ στο 7,8% από 44% το 2019, την αύξηση κατά 10% του χαρτοφυλακίου των εξυπηρετούμενων δανείων προερχόμενη σε μεγάλο βαθμό από το επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο, καθώς και την αύξηση της βάσης των καταθέσεων κατά Ευρώ 3,3 δισ.
«Παράλληλα, καταφέραμε να διατηρήσουμε μία υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια και να πετύχουμε, τελικά, ισχυρή οργανική κερδοφορία», τόνισε ο κ. Γεωργάκης, για να καταλήξει ότι «το 2022 ήταν μία ιδιαίτερα πετυχημένη χρονιά για την Τράπεζα και μας βρίσκει έτοιμους να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις από τη θέση του οδηγού».
Οι εξαγωγές
Εκτενή αναφορά έκανε ο Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Alpha Bank και στην πρόοδο που σημείωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα των εξαγωγών, τις οποίες κατάφεραν να πενταπλασιάσουν τα τελευταία περίπου 20 χρόνια. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «η Ελλάδα και οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ένα καλό όνομα στο εξωτερικό, με το “brand” τους να είναι πιο ισχυρό από ποτέ». Πρόσθεσε δε ότι «το μέλλον είναι ευοίωνο», καθώς η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα θετικό οικονομικό περιβάλλον, περισσότερο φιλικό για τις επιχειρήσεις σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η Πολιτεία, οι τράπεζες αλλά και τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, βρίσκονται σήμερα στο πλευρό των επιχειρήσεων.
Ωστόσο, ο κ. Γεωργάκης τόνισε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις «θα πρέπει να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες και να μεγαλώσουν για να μπορέσουν να διεισδύσουν στις ξένες αγορές, όπου κυριαρχούν μεγάλοι διεθνείς παίκτες». Για να το πετύχουν αυτό, σημείωσε, υπάρχουν δύο τρόποι: πρώτον, με οργανική ανάπτυξη, «μέσα από επενδύσεις σε εξοπλισμό και κόσμο, που θα συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, στη βελτίωση της ποιότητας και της εικόνας των προϊόντων και στην ενίσχυση του ESG αποτυπώματος των επιχειρήσεων» και δεύτερον, «μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών εταιρειών, κλάδων ή προϊόντων, που θα επιταχύνουν τη μεγέθυνση των επιχειρήσεων, ανοίγοντας τους δρόμους στις διεθνείς αγορές, με σκοπό να διεκδικήσουν μερίδια από εγχώριους και πολυεθνικούς ανταγωνιστές».
Ο ρόλος των τραπεζών
Σε αυτό το περιβάλλον, σημείωσε ο κ. Γεωργάκης, ο ρόλος των τραπεζών είναι διττός, αφενός ως χρηματοδότη και αφετέρου ως συμβούλου, καθώς θα πρέπει «να στεκόμαστε δίπλα στις επιχειρήσεις όχι μόνο ως χρηματοδότης αλλά και σαν συνεργάτης. Οι τράπεζες, και στην Alpha Bank συγκεκριμένα, έχουμε την τεχνογνωσία, την εμπειρία, αλλά και τη δύναμη και τη διάθεση να το πετύχουμε».
Ο Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Alpha Bank σχολίασε την πρόσφατη αναταραχή στις αγορές λόγω Silicon Valley Bank και Credit Suisse, τονίζοντας ότι «απέχουμε από την κατάσταση του 2008». «Οι τράπεζες της ευρωζώνης, και συγκεκριμένα οι ελληνικές, λειτουργούν τα τελευταία χρόνια σε ένα διαφορετικό πλαίσιο και κάτω από αυστηρούς εποπτικούς κανόνες που έχουν τεθεί από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό. Έχουμε πειθαρχήσει σε αυτούς τους αυστηρούς κανόνες, ενώ τα stress tests στα οποία υποβαλλόμαστε από τον SSM σε τακτά χρονικά διαστήματα πιστοποιούν ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει τις αντοχές για να αντιμετωπίσει ακόμα και ακραίες οικονομικές καταστάσεις». Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι σήμερα, οι ελληνικές τράπεζες χαρακτηρίζονται από υψηλούς δείκτες ρευστότητας, ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, έχουν μειώσει σημαντικά τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, πετυχαίνοντας παράλληλα πολύ καλή ποιότητα στο δανειακό τους χαρτοφυλάκιο.
Θετικές οι προοπτικές
Άλλωστε δραστηριοποιούνται σε μία οικονομία με εξαιρετικά θετικές προοπτικές σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς «το 2022 είδαμε σημαντική αύξηση του ΑΕΠ της τάξης του 5,9%, αύξηση εξαγωγών κατά 35%, ενίσχυση της απασχόλησης, ένα εξαιρετικό τουριστικό εννεάμηνο, αλλά το σημαντικότερο, ίσως, είναι ότι είδαμε να γίνονται στην Ελλάδα ξένες επενδύσεις ύψους Ευρώ 7,2 δισ., σημαντικά υψηλότερες των επενδύσεων που έγιναν την περασμένη δεκαετία, ο μέσος όρος των οποίων ήταν μόλις Ευρώ 2,8 δισ.». Αναφορικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας, ο κ. Γεωργάκης σημείωσε ότι «το 2022 ήταν μία χρονιά όπου είδαμε τον πληθωρισμό να ανεβαίνει σημαντικά, ως απότοκο του αυξημένου ενεργειακού κόστους και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών. Επίσης, μετά από αρκετά χρόνια, τα επιτόκια βάσης αυξήθηκαν σημαντικά, με τις επιπτώσεις αυτής της ανόδου να γίνονται, δυστυχώς, πιο έντονες το 2023».
Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γεωργάκης επανέλαβε ότι «λειτουργούμε σε ένα οικονομικό περιβάλλον με θετικές προοπτικές για το 2023 και για τα επόμενα χρόνια», επισημαίνοντας ένα ακόμα ποιοτικό χαρακτηριστικό των ελληνικών τραπεζών που αφορά στην ποιότητα των Διοικήσεών τους. Συγκεκριμένα, ο Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Alpha Bank επεσήμανε ότι «οι Διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών έχουν αποκτήσει πολύ γρήγορα αντανακλαστικά, που ενισχύθηκαν από τις δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε τα προηγούμενα έτη», καταλήγοντας ότι «όλα αυτά τα δεδομένα μας δίνουν την απόλυτη σιγουριά ότι οι τράπεζες είναι ισχυρές και επαρκώς θωρακισμένες, ακόμα και αν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν απρόβλεπτες, δύσκολες οικονομικές καταστάσεις».
Latest News
Στον Τέλη Μυστακίδη ο έλεγχος της AB Bank - Πράσινο φως από ΕΚΤ και ΤτΕ
Ο Τέλης Μυστακίδης εξέφρασε την εμπιστοσύνη του προς το διοικητικό συμβούλιο, τη διοικητική ομάδα και τους εργαζόμενους της ABBank
Κληρώνει… για την αναδιάρθρωση της Intrum – Τι υποστηρίζει για Ελλάδα ο όμιλος
Πηγές της Intrum αναφέρουν πως οι ελληνικές αρχές είναι ενήμερες για κάθε βήμα τις διαδικασίας - Το ιστορικό
Ανοίγουν οι λαϊκές αγορές για τους αγρότες - Το απογευματινό ωράριο
Βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος του υπουργείου για την αύξηση της συμμετοχής των παραγωγών στις λαϊκές αγορές
Νέα προγράμματα για ΜμΕ -Οι προκηρύξεις έως το τέλος του 2024
Τα επενδυτικά σχέδια θα έχουν προϋπολογισμό από 5.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ και το ποσοστό επιδότησης θα είναι 70%
Η Black Friday στην αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτων
Μπαράζ προσφορών στο πλαίσιο της Black Friday από τις αντιπροσωπείες – Όφελος έως 12.000 ευρώ – Μειώσεις στον ΦΠΑ
Τι συμβαίνει με τις μπίζνες της οικογένειας Φιλίππου στην Ελλάδα;
Πώς ξαναμοιράζεται η «τράπουλα» στις επιχειρήσεις της οικογένειας Φιλίππου – Τι συμβαίνει σε ΦΑΓΕ, Elbisco, EMFI, HQF και ΒΙΣ
Τράπεζες: Αύξηση κερδών στο 9μηνο - Ανεβάζουν τον πήχη οι ξένοι οίκοι
Οι ξένοι επενδυτικοί οίκοι ανανεώνουν την «ψήφο» εμπιστοσύνης στις ελληνικές τράπεζες και αυξάνουν τις τιμές- στόχους
Επί ποδός η αγορά για Black Friday και Cyber Monday - Πώς θα κινηθούν οι τιμές
Η μάχη των λιανεμπόρων για το μερίδιο αγοράς και οι προωθητικές κινήσεις ενόψει Black Friday
Σε «επιφυλακή» η αγορά – Γιατί έρχεται «ψαλίδι» στην κερδοφορία
Οι επιχειρήσεις βλέπουν επιδείνωση των συνθηκών λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας – Προβληματισμός για την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον
Νέα «προίκα» για την McDonalds’s στην Ελλάδα και ο στόχος για 50 εστιατόρια
Ενισχύονται οι υποδομές της McDonanld’s στην ελληνική αγορά – Πώς προχωρά το σχέδιο της Premier Capital που έχει τα δικαιώματα της αμερικανικής αλυσίδας