Σε τροχιά για να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, εμφανίζεται ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Μέχρι το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 16%, σύμφωνα με έκθεση του Oxford Economics.
Κικίλιας: Αυξημένη κατά 15% φέτος η κρουαζιέρα
Το παγκόσμιο κλείσιμο τον Μάρτιο του 2020 βρήκε την κρουαζιέρα με ένα βιβλίο παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων κοντά σε επίπεδα ρεκόρ(113). Ακόμη και με καθυστερήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, πολλά από αυτά τα πλοία θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023 και το 2024.
Αύξηση του στόλου κατά 25% μεσοπρόθεσμα
Μερικά από αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη κυκλοφορήσει ενώ κάποιες άλλες παραγγελίες έχουν ακυρωθεί, αλλά σε γενικές γραμμές το βιβλίο παραγγελιών παραμένει αρκετά ενεργό, με 71 πλοία υπό παραγγελία. Πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια και θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κρουαζιέρας.
Η αύξηση του στόλου θα αντισταθμιστεί εν μέρει, από την απόσυρση κρουαζιερόπλοιων. Η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2025, αλλά η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 25% μεσοπρόθεσμα.
Ανοδος κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023
Η πρόσφατη άνοδος των κρατήσεων έχει περιορίσει τις ανησυχίες, καθώς η ζήτηση βρίσκεται σε ισχυρή τροχιά ανάκαμψης. Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει επαναλειτουργήσει, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε ρεκόρ νέων κρατήσεων, κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία τον κλάδο όσον αφορά την πληρότητα των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Η οικονομική επιβράδυνση βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολλές προηγμένες οικονομίες να βρίσκονται σε ήπια ύφεση το 2023, η οποία κινδυνεύει να φρενάρει την ανάκαμψη της ζήτησης. Ωστόσο, η ζήτηση για ταξίδια παραμένει επί του παρόντος ανθεκτική, καθώς οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ταξίδια κρουαζιέρας.
Ανισορροπία στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων
Ο κύκλος ανάπτυξης της προσφοράς συνεπάγεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει όχι μόνο την πρόκληση της εκ νέου ανάφλεξης της ζήτησης κρουαζιέρας μετά την πανδημία, αλλά πρέπει επίσης να προσελκύσει σημαντικό αριθμό νέων κρουαζιερόπλοιων για να απορροφήσει νέους επιβάτες.
Ενώ περίπου 2.500 λιμάνια και προορισμοί φιλοξενούν δραστηριότητες κρουαζιέρας, η κατανομή των επισκέψεων στα λιμάνια διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος των πλοίων. Κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών αντιπροσωπεύουν το 16% της συνολικής χωρητικότητας κρουαζιέρας, αλλά επισκέπτονται μόνο 140 λιμάνια παγκοσμίως
Το 49% της δραστηριότητας μεγάλων πλοίων κρουαζίερας φέτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λιμάνια (Βαρκελώνη, Μαϊάμι, Μασσαλία, Ρώμη/Τσιβιταβέκια και Σαουθάμπτον).
Τα νέα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών θα αλλάξουν περαιτέρω τον συνδυασμό πλοίων και δρομολογίων που λειτουργούν. Ενώ τα πλοία που αποσύρθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν στην πλειοψηφία τους μεσαίου μεγέθους, τα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγούνται από την αρχή της πανδημίας αντιπροσωπεύουν τα δύο ακραία τμήματα της αγοράς, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Αυτό το νέο μείγμα θα επηρεάσει τις επιλογές δρομολογίων και λιμανιών τα επόμενα χρόνια.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons