Σε τροχιά για να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, εμφανίζεται ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Μέχρι το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 16%, σύμφωνα με έκθεση του Oxford Economics.
Κικίλιας: Αυξημένη κατά 15% φέτος η κρουαζιέρα
Το παγκόσμιο κλείσιμο τον Μάρτιο του 2020 βρήκε την κρουαζιέρα με ένα βιβλίο παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων κοντά σε επίπεδα ρεκόρ(113). Ακόμη και με καθυστερήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, πολλά από αυτά τα πλοία θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023 και το 2024.
Αύξηση του στόλου κατά 25% μεσοπρόθεσμα
Μερικά από αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη κυκλοφορήσει ενώ κάποιες άλλες παραγγελίες έχουν ακυρωθεί, αλλά σε γενικές γραμμές το βιβλίο παραγγελιών παραμένει αρκετά ενεργό, με 71 πλοία υπό παραγγελία. Πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια και θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κρουαζιέρας.
Η αύξηση του στόλου θα αντισταθμιστεί εν μέρει, από την απόσυρση κρουαζιερόπλοιων. Η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2025, αλλά η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 25% μεσοπρόθεσμα.
Ανοδος κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023
Η πρόσφατη άνοδος των κρατήσεων έχει περιορίσει τις ανησυχίες, καθώς η ζήτηση βρίσκεται σε ισχυρή τροχιά ανάκαμψης. Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει επαναλειτουργήσει, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε ρεκόρ νέων κρατήσεων, κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία τον κλάδο όσον αφορά την πληρότητα των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Η οικονομική επιβράδυνση βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολλές προηγμένες οικονομίες να βρίσκονται σε ήπια ύφεση το 2023, η οποία κινδυνεύει να φρενάρει την ανάκαμψη της ζήτησης. Ωστόσο, η ζήτηση για ταξίδια παραμένει επί του παρόντος ανθεκτική, καθώς οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ταξίδια κρουαζιέρας.
Ανισορροπία στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων
Ο κύκλος ανάπτυξης της προσφοράς συνεπάγεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει όχι μόνο την πρόκληση της εκ νέου ανάφλεξης της ζήτησης κρουαζιέρας μετά την πανδημία, αλλά πρέπει επίσης να προσελκύσει σημαντικό αριθμό νέων κρουαζιερόπλοιων για να απορροφήσει νέους επιβάτες.
Ενώ περίπου 2.500 λιμάνια και προορισμοί φιλοξενούν δραστηριότητες κρουαζιέρας, η κατανομή των επισκέψεων στα λιμάνια διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος των πλοίων. Κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών αντιπροσωπεύουν το 16% της συνολικής χωρητικότητας κρουαζιέρας, αλλά επισκέπτονται μόνο 140 λιμάνια παγκοσμίως
Το 49% της δραστηριότητας μεγάλων πλοίων κρουαζίερας φέτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λιμάνια (Βαρκελώνη, Μαϊάμι, Μασσαλία, Ρώμη/Τσιβιταβέκια και Σαουθάμπτον).
Τα νέα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών θα αλλάξουν περαιτέρω τον συνδυασμό πλοίων και δρομολογίων που λειτουργούν. Ενώ τα πλοία που αποσύρθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν στην πλειοψηφία τους μεσαίου μεγέθους, τα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγούνται από την αρχή της πανδημίας αντιπροσωπεύουν τα δύο ακραία τμήματα της αγοράς, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Αυτό το νέο μείγμα θα επηρεάσει τις επιλογές δρομολογίων και λιμανιών τα επόμενα χρόνια.
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας