
Καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες… νερό και διοξείδιο του άνθρακα θα χρησιμοποιούν από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ, στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της ΕΕ που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας.
Οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:
- 55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
- 100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035
Αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Στα 300 δισ. δολάρια έως το 2027
Η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε πρακτικά στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).
Ηλεκτροκίνηση και συνθετικά καύσιμα
Σε δηλώσεις προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα, επεσήμανε:
«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία – η χρήση συνθετικών καυσίμων – που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής “Vision 2025” που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY».
Τα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Εν συνεχεία το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα.


Latest News

Συναγερμός από τον ΑΔΜΗΕ για μπλακ άουτ στο ρεύμα - Η εντολή για τα φωτοβολταϊκά
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ

Ενεργειακό κόστος: Παρέμβαση για ενίσχυση 1 εκατ. μικρομεσαίων επειχειρήσεων
«Οι ενισχύσεις αφορούν μία λελογισμένη παρέμβαση της Πολιτείας, προκειμένου να απορροφήσει το αυξημένο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας», είπε ο Σταύρος Παπασταύρου

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 19 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ αίρει και για τις 19 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 18 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ άρει για τις 18 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Η Κίνα σταματά να αγοράζει υγροποιημένο αέριο από τις ΗΠΑ
Η παύση εισαγωγών LNG δείχνει πώς ο σινο-αμερικανικός εμπορικός πόλεμος έχει διαχυθεί στον ενεργειακό τομέα

«Εξέγερση» επενδυτών στην BP μετά την στροφή για το κλίμα - «Κόκκινο πανί» ο πρόεδρος
Περισσότερο από το 10% των μετόχων της BP ψήφισαν κατά της επανεκλογής του προέδρου Χελγκ Λουντ

Γαλλικό δικαστήριο ανοίγει τον δρόμο για κατάσχεση ρωσικών assets από την Naftogaz
Rωσικό δικαστήριο αύξησε σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια το πρόστιμο κατά της Naftogaz

«Βγάλτε τα φωτοβολταϊκά από την πρίζα…» - Ο συναγερμός ΑΔΜΗΕ για πιθανό μπλακ αουτ το Πάσχα
Σε ετοιμότητα θέτει από τις 18 έως τις 21 Απριλίου ο ΑΔΜΗΕ τους παραγωγούς φωτοβολταϊκών για να βγάλουν εκτός λειτουργίας τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής ώστε να αποφευχθεί μπλακ άουτ το Πάσχα

Διαγωνισμός fast track για τα blocks της Chevron
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου δημοσιοποιεί τις επόμενες μέρες το κείμενο του διεθνούς διαγωνισμού για τις παραχωρήσεις της Chevron

Παπασταύρου για Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό: Παρακαταθήκη για το μέλλον
Ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου είπε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά έναν χάρτη που θέτει ξεκάθαρους και ρεαλιστικούς κανόνες