Στην αυξανόμενη απήχηση που έχουν τα ελληνικά καλλυντικά στις αγορές του εξωτερικού ποντάρουν οι εγχώριοι και – κυρίως – οι ξένοι «παίκτες» του κλάδου ομορφιάς.

Παρότι η ρωσική αγορά, μία καλή αγορά για το ελληνικό καλλυντικό, λόγω των κυρώσεων κατά της Μόσχας «ασχήμυνε» το 2022, η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών καλλυντικών κινήθηκε σε επίπεδο ρεκόρ πέρσι.

Συγκεκριμένα ξεπέρασε τα 656 εκατ. ευρώ έναντι των 540 εκατ. ευρώ το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τα οποία επεξεργάστηκε η Enterprise Greece.

Λιανικό εμπόριο: Αυξήθηκε 1,4% ο όγκος πωλήσεων – Κερδισμένοι και χαμένοι

Μάλιστα εφέτος εκτιμάται ότι οι εξαγωγικές πωλήσεις του κλάδου θα καταγράψουν νέο υψηλό, με την εγχώρια αγορά να αναπτύσσεται με ρυθμό της τάξης του 3,5%, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Enterprise Greece, τις σημαντικότερες προοπτικές για εφέτος παρουσιάζουν οι κατηγορίες μακιγιάζ και προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας, με κυριότερες αγορές – στόχους την Κίνα, την Γαλλία και την Κύπρο. Εκτιμάται δε ότι η Γαλλία παρουσιάζει το μεγαλύτερο ανεκμετάλλευτο δυναμικό για τις ελληνικές εξαγωγές.

Συνολικά όμως για τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων αρωμάτων κ.ά., οι αγορές της Κύπρου, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ιταλίας είναι αυτές με τις μεγαλύτερες προοπτικές για τα ελληνικά προϊόντα ομορφιάς.

Άλλωστε, η σημασία που δίνουν συνολικά οι Ευρωπαίοι καταναλωτές στα καλλυντικά είναι μεγάλη. Σύμφωνα με την Έρευνα Αντίληψης Ευρωπαίων Καταναλωτών 2022 της Cosmetics Europe, το 74% των καταναλωτών ηλικίας 25-54 ετών θεωρεί τα καλλυντικά σημαντικά ή πολύ σημαντικά για την καθημερινή ζωή, ενώ δύο στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους, βοηθούν στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησής τους κι είναι σημαντικά για τον τρόπο με τον οποίο τους βλέπουν οι άλλοι.

Σημειώνεται πως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν περίπου 13 διαφορετικά καλλυντικά κάθε εβδομάδα, τόσο για την προσωπική τους υγιεινή όσο και για να αισθανθούν καλά με τον εαυτό τους.

Τζίρος 1 δισ. ευρώ

Χωρίς να έχει καταφέρει ακόμη να «πιάσει» τα νούμερα προ της υγειονομικής κρίσης του covid 19, η ελληνική αγορά των καλλυντικών ανασυντάσσεται ελπίζοντας στα καλύτερα που έρχονται.

«Από το τέλος του 2021 και το 2022 τα καλλυντικά επανήλθαν σ’ ένα επίπεδο που προοιωνίζεται ευοίωνο μέλλον», σημείωσε ο κ. Γιαρμενίτης.

Σημειώνεται ότι το 2019 ο τζίρος των καλλυντικών ήταν της τάξεως του 1,45 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, ενώ το 2022 ανήλθε στο 1 δισ. ευρώ.

Οι ανατιμήσεις των προϊόντων ακολούθησαν τον πληθωρισμό (+10%) και με σειρά συνεχών προσφορών, αναφέρει ο κ. Γιαρμενίτης.

Με βάση τα στοιχεία της Circana (IRI), στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής αυξήθηκε σε αξία κατά 8% το 2022, ενώ ο όγκος της μειώθηκε κατά 0,8%. Κατ’ αναλογία, οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας αυξήθηκαν πέρσι κατά 1,7% σε αξία αλλά υποχώρησαν σε όγκο κατά 3,9%, αντικατοπτρίζοντας την επιρροή του πληθωριστικού κύματος στο καλάθι του νοικοκυριού την χρονιά που πέρασε.

Σημαντική συνεισφορά έχει και το κανάλι των φαρμακείων, καθώς η αξία των πωλήσεων καλλυντικών αγγίζει πλέον τα 300 εκατ ευρώ ετησίως. Η γυναικεία και unisex περιποίηση αποτελούν τις δύο κορυφαίες κατηγορίες, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, η προσωπική και στοματική υγιεινή και τα αξεσουάρ.

Σαράντης: Ανοδικά οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης

Οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης αυξήθηκαν κατά 9,92% κατά 2022 στα 193,75 εκατ., από 176,27 εκατ. ευρώ το 2021, υποστηριζόμενες τόσο από το χαρτοφυλάκιο των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων όσο και από τα διανεμόμενα προϊόντα , που παρουσίασαν άνοδο κατά 13,24% και 4,40% αντιστοίχως.

Η αυξητική αυτή πορεία παρουσιάστηκε σε όλο το εύρος των στρατηγικών κατηγοριών στην γεωγραφική περιοχή του ομίλου, όπως επισημαίνεται, αντικατοπτρίζοντας την διαφοροποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, την έμφαση στο HERO χαρτοφυλάκιο, την ικανότητα να αξιοποιεί ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς και ανατιμήσεις.

Με τη συνεισφορά των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης να φθάνει στο 43,53% των συνολικών πωλήσεων το 2022, η εισηγμένη στο Χ.Α. Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ έχει σημαντικό εξαγωγικό αποτύπωμα, διατηρώντας ένα ισχυρό δίκτυο διανομής σε παραπάνω από 50 χώρες.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης της Σαράντης αυξήθηκαν κατά 9,92% το 2022 στα 193,75 εκατ. ευρώ από 176,27 εκατ. ευρώ το 2021, υποστηριζόμενες τόσο από το χαρτοφυλάκιο των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων όσο και από τα διανεμόμενα προϊόντα , που παρουσίασαν άνοδο κατά 13,24% και 4,40% αντιστοίχως.

Η αυξητική αυτή πορεία παρουσιάστηκε σε όλο το εύρος των στρατηγικών κατηγοριών στην γεωγραφική περιοχή του ομίλου, όπως επισημαίνεται, αντικατοπτρίζοντας την διαφοροποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, την έμφαση στο HERO χαρτοφυλάκιο, την ικανότητα να αξιοποιεί ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς και ανατιμήσεις.

Apivita: Επικέντρωση στην ενίσχυση των εξαγωγών και των e-πωλήσεων

Η Apivita, εξ ολοκλήρου θυγατρική του ισπανικού ομίλου PUIG εδώ και δύο χρόνια, καθώς αποκόπηκε οριστικά από τους ιδρυτές της, το ζεύγος Νίκος και Νίκη Κουτσιανά, προσβλέπει σε μέση ανάπτυξη 13,5% εφέτος.

«Η εταιρεία έχει πλέον παγιωθεί σε θέση ανάπτυξης και προσβλέπει με ένα βελτιωμένο πλάνο για το έτος 2023, στη συνέχιση της κερδοφορίας των ετών 2021 και 2022, αντιμετωπίζοντας όποιες δύσκολες συνθήκες προκαλούνται από το μακροοικονομικό περιβάλλον. Η Εταιρεία αναμένει να αυξήσει τα μερίδια της στην διεθνή αγορά και να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των εξαγωγών» επισημαίνει η διοίκηση της Apivita.

Η εκτίμηση για ανάπτυξης 13,5% αναμένεται ότι θα επιτευχθεί με την εγχώρια αγορά να καταγράφει ρυθμό 8% και τις εξαγωγές να ενισχύονται περαιτέρω κατά 25%.

Σε ό,τι αφορά στις αγορές στόχους η Ασία και η Λατινική Αμερική βρίσκονται στο επίκεντρο, ενώ η εταιρεία «επενδύει» σημαντικά στις επιδόσεις στο ηλεκτρονικό κανάλι.

Ο στόχος απόδοσης του 2023 πέρα από την ανάπτυξη των εσόδων επικεντρώνεται και στην βελτίωση των δεικτών κερδοφορίας, οι οποίοι το 2022 επηρεάστηκαν από τα επιβαρυμένα λειτουργικά κόστη.

Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένονται φέτος οι πρώτες αποδόσεις από την αλλαγή του μοντέλου διανομής επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς και από την αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών που θα μειώσει τα διοικητικά κόστη.

Σχετικά με την πορεία του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης η Apivita εμφάνισε μικρή άνοδο 2% στον κύκλο εργασιών στα 50,8 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η εταιρεία « η αύξηση αυτή υπολείπεται του αρχικού στόχου και κυρίως οφείλεται στην κακή απόδοση του πρώτου εξαμήνου του έτους λόγω των διεθνών εξελίξεων».

Σημειώνεται ότι περί τα 33,725 εκατ. ευρώ αφορούν στις εγχώριες πωλήσεις και τα υπόλοιπα 17,119 εκατ. ευρώ στις διεθνείς, με την αγορά της Λατινικής Αμερικής να εμφανίζει ανάπτυξη 13%.

Τα προ φόρων κέρδη εμφάνισαν υποχώρηση 70% σε 1,89 εκατ. ευρώ από 6,345 εκατ. ευρώ το 2021. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,494 εκατ. από 4,866 εκατ. το 2021 ήτοι μείωση 69%.

Σημειώνεται ότι τα κέρδη του 2021 περιελάμβαναν κέρδος ύψους 912.265 ευρώ από την πώληση της 100% θυγατρικής εταιρείας Apivita Spain SAU σε άλλη εταιρεία του ομίλου PUIG που ολοκληρώθηκε εντός της χρήσης 2021.

«Η εταιρεία το 2022 ξεπέρασε τα εμπόδια των διεθνών συγκυριών επιτυγχάνοντας κερδοφόρα αποτελέσματα, μικρότερα όμως αυτών του προηγούμενου έτους, επιτυγχάνοντας ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τις αγορές του εξωτερικού και διατηρώντας την ισχυρή θέση της στην Ελλάδα. Οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες παρά την ενεργειακή και οικονομική κρίση που επικράτησε διεθνώς» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.

Κορρές: Με το βλέμμα στις αγορές του εξωτερικού

Με την πλειοψηφία των μετοχών να ανήκει σε fund της Morgan Stanley και στην κινεζική εταιρεία διανομής δερμοκαλλυντικών προϊόντων Profex, η Κορρές συνεχίζει την εξωστρεφή της πορεία.

Με τον κ. Απόστολο Κορρέ να εμφανίζεται πλέον ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, το περασμένο καλοκαίρι ο κ. Γιώργος Κορρές έκανε τα εγκαίνια του καταστήματος της εταιρείας στο Μανχάταν.

Πρόκειται για ένα σχεδόν πιστό αντίγραφο του μαγαζιού στην οδό Κολοκοτρώνη στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο φιλοξενεί και εργαστήριο ανακύκλωσης της Precious Plastics.

Την ίδια ώρα αξιοσημείωτη παρουσία σε 700 σημεία λιανικής διατηρεί η Κορρές σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Αντίστοιχα διευρυμένη παρουσία σε πολλά κανάλια διανομής έχει και στη Γαλλία.

Παράλληλα μέσω ενός εκ των μετόχων της, την Profex, στόχο έχει να επεκταθεί στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ αλλά και σε άλλες περιοχές της Ασίας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις η εταιρεία το 2021 είχε κύκλο εργασιών 56,11 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημιές 1,24 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΓΑΙΟΣΕ: Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Επιχειρήσεις |

Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη

Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση

Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Επιχειρήσεις |

Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF

Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.