
Σε 12 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 40.038 κόρων. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,66% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,10% της ολικής χωρητικότητάς του.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, από τα 12 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, τα 5 (41,7%) ήταν φορτηγά, τα 6 (50%) ήταν επιβατηγά και το 1 (8,3%) από την κατηγορία λοιπά. Σε 5 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 3 λόγω πρόσκρουσης, σε 1 λόγω βύθισης, σε 1 λόγω σύγκρουσης, σε 1 λόγω πυρκαγιάς ή έκρηξης και σε 1 λόγω λοιπών γεγονότων.
Σύγκρουση πλοίων στο λιμάνι της Κυλλήνης: Πώς έγινε το ατύχημα
Αναφορικά με τα πρόσωπα που έπαθαν ατύχημα:
- Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 175 άτομα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 σε σχέση με το 2021 δεν σημειώθηκε μεταβολή. Αύξηση 18,2% είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020. Από τα 175 άτομα που έπαθαν ατύχημα, τα 103 (58,9%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν.
- Από τα 103 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 96 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 7 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 72 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 51 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 21 επάνω σε πλοία.
- Αναφορικά με την ηλικία των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 93 άτομα ήταν άνω των 65 ετών, ενώ κατά το 2021 και το 2020, ήταν 101 και 84 αντίστοιχα.
- Από τα 28 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, τα 7 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ τα 21 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 147 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 96 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), τα 22 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και τα 29 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.
- Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2022 σε σχέση με το 2021 κατά 7,5% (από 67 σε 72). Μείωση κατά 9,5% (από 74 σε 67) είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020.


Latest News

Δεκάδες πλοία επιστρέφουν και πάλι στη Διώρυγα του Σουέζ
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασαν σοβαρά τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ τα οποία μειώθηκαν κατά 60%

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου