Σε 12 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 40.038 κόρων. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,66% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,10% της ολικής χωρητικότητάς του.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, από τα 12 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, τα 5 (41,7%) ήταν φορτηγά, τα 6 (50%) ήταν επιβατηγά και το 1 (8,3%) από την κατηγορία λοιπά. Σε 5 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 3 λόγω πρόσκρουσης, σε 1 λόγω βύθισης, σε 1 λόγω σύγκρουσης, σε 1 λόγω πυρκαγιάς ή έκρηξης και σε 1 λόγω λοιπών γεγονότων.
Σύγκρουση πλοίων στο λιμάνι της Κυλλήνης: Πώς έγινε το ατύχημα
Αναφορικά με τα πρόσωπα που έπαθαν ατύχημα:
- Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 175 άτομα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 σε σχέση με το 2021 δεν σημειώθηκε μεταβολή. Αύξηση 18,2% είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020. Από τα 175 άτομα που έπαθαν ατύχημα, τα 103 (58,9%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν.
- Από τα 103 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 96 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 7 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 72 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 51 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 21 επάνω σε πλοία.
- Αναφορικά με την ηλικία των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 93 άτομα ήταν άνω των 65 ετών, ενώ κατά το 2021 και το 2020, ήταν 101 και 84 αντίστοιχα.
- Από τα 28 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο, τα 7 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ τα 21 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 147 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 96 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), τα 22 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και τα 29 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.
- Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το 2022 σε σχέση με το 2021 κατά 7,5% (από 67 σε 72). Μείωση κατά 9,5% (από 74 σε 67) είχε παρατηρηθεί το 2021 σε σχέση με το 2020.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου