Αποφασισμένη να «εκδιώξει» τα αυτοκίνητα από το Παρίσι το 2025 εμφανίζεται η δήμαρχος της Πόλης του Φωτός Αν Ινταλγκό. Σκοπός της είναι να ανοίξει τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας στα «καθαρά» μέσα μεταφοράς και ένα απ’ αυτά είναι και τα πατίνια, που έχουν γίνει πολύ της μόδας εσχάτως όχι μόνο στη Γαλλία αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, κατά κύριο λόγο στην ηλεκτρική τους εκδοχή. Η διάδοσή τους σε πολλές περιπτώσεις έγινε όμως με άναρχο τρόπο. Και το αποτέλεσμα είναι να μετατρέπονται συχνά από περιβαλλοντική ευλογία σε συγκοινωνιακή κατάρα.
Γαλλία: Η βιομηχανία μόδας σε κρίση
Τα θύματα της άναρχης και «αρρύθμιστης» οδήγησης πατινιών είναι κατ΄ αρχάς οι πεζοί (διότι οι πατινέρ θεωρούν ότι τους ανήκουν και τα πεζοδρόμια), είναι οι άλλοι εποχούμενοι, είναι και οι ίδιοι οι χρήστες του μέσου. Τρεις οδηγοί πατινιού έχασαν τη ζωή τους και 459 τραυματίστηκαν το 2022 σε δυστυχήματα που σημειώθηκαν μόνο στο Παρίσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης της πόλης.
Η άκρως επικίνδυνη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί οδήγησε τη δήμαρχο του Παρισιού Αν Ινταλγκό να απαγορεύσει προσωρινά την ελεύθερη χρήση πατινιών, τις εταιρείες αυτόματης ενοικίασης πατινιών σε διάφορα σημεία της πόλης δηλαδή, που λειτουργούν κατά το πρότυπο της Velib και της Autolib, των εταιρειών ενοικίασης ποδηλάτων και μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντίστοιχα.
Τάξη στο χάος
«Ως εδώ και μη παρέκει», είπε την περασμένη Τετάρτη και ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Κλεμάν Μπον, ο οποίος παρατήρησε ότι «η ανεπαρκής ρύθμιση της χρήσης του ηλεκτρικού πατινιού προκαλεί ανεπίτρεπτα ατυχήματα», όχι μόνο στο Παρίσι αλλά σε ολόκληρη τη χώρα. Ο Μπον εκπόνησε ένα σχέδιο κυκλοφορίας του δημοφιλούς αυτού νέου μέσου μεταφοράς, «η χρήση του οποίου μοιάζει αρκετές φορές χαοτική στα μάτια των συμπολιτών μας», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Τα μέτρα που προτείνει το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο και θα ανακοινώσει σύντομα επισήμως η γαλλική κυβέρνηση (πιθανότατα την Κυριακή, κατά της πληροφορίες του «Figaro») «είναι το αποτέλεσμα διαβουλεύσεων όλων των εμπλεκομένων πλευρών», διευκρίνισε ο υπουργός. Και περιλαμβάνουν την αύξηση του κατώτατου ορίου ηλικίας του μέσου, τον τετραπλασιασμό των προστίμων που ισχύουν σήμερα για τους παραβάτες, αλλά και τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου για τη «μικροκινητικότητα».
Διπλοκάβαλο, stop και φλας
Κατ’ αρχάς η κατώτατη ηλικία που επιτρέπεται να έχει κανείς για να χρησιμοποιεί ηλεκτρικό πατίνι αυξάνεται από τα 12 στα 14 χρόνια. «Το νεαρό της ηλικίας των οδηγών πατινιών και η απειρία τους είναι αιτίες των υψηλών κινδύνων που αντιμετωπίζουν στους δρόμους», σημειώνει το υπουργείο Μεταφορών.
Δεύτερο μέτρο είναι η μεγάλη αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται στους οδηγούς των πατινιών που οδηγούν ανεύθυνα και επικίνδυνα. Τα πρόστιμα θα αυξηθούν από τα 35 στα 135 ευρώ σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων, όταν δηλαδή επιβαίνουν δύο άτομα στο πατίνι ή όταν κινείται κάποιος με αυτό σε δρόμους ή λωρίδες κυκλοφορίας που απαγορεύεται.
Τρίτον, για να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτά από τους οδηγούς άλλων οχημάτων τα πατίνια θα πρέπει να εφοδιαστούν με κόκκινο φανάρι «stop», που θα ανάβει δηλαδή όταν φρενάρει ο οδηγός του πατινιού. Θα πρέπει επίσης να αποκτήσουν «φλας» που θα πληροφορούν τους άλλους, οδηγούς και πεζούς, για την αλλαγή πορείας του πατινιού.
Το υπουργείο Μεταφορών προβλέπει επίσης τη δημιουργία ενός Εθνικού Παρατηρητηρίου Μικροκινητικότητας που θα έχει ως αποστολή «την κωδικοποίηση των κανόνων χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών στη Γαλλία, την καλύτερη πληροφόρηση των χρηστών για την αποτροπή ατυχημάτων και για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του μέσου». Το Παρατηρητήριο «θα εκπροσωπεί όλους τους χρήστες των μέσων μικροκινητικότητας, καθώς και τις συλλογικότητες».
Τα πατίνια κοινής χρήσης
Πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης είναι η ρύθμιση και των εταιρειών ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών. Οι εταιρείες του κλάδου θα υποχρεούνται να υπογράφουν μια σύμβαση αδειοδότησης και επίσης να βελτιώσουν τους τρόπους επαλήθευσης της ηλικίας των χρηστών, να περιορίζουν την ανώτατη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν τα πατίνια ανάλογα με τις ισχύουσες διατάξεις σε κάθε περιοχή όπου κινούνται αυτά και επίσης να φροντίσουν ώστε να μην σταθμεύουν τα οχήματα εκτός των προβλεπόμενων θέσεων.
Για τον σκοπό αυτό το κάθε πατίνι θα διαθέτει πομπό εντοπισμού της θέσης του (GPS). Επίσης, οι εταιρείες ενοικιάσεως αναλαμβάνουν για περιβαλλοντικούς λόγους την υποχρέωση να φροντίσουν ώστε τα πατίνια που χρησιμοποιούν να έχουν διάρκεια ζωής άνω των 5 ετών. Τέλος υποχρεούνται να αναλαμβάνουν υπεύθυνα την ανακύκλωση των οχημάτων και των μπαταριών τους μέσω των εξουσιοδοτημένων επιχειρήσεων ανακύκλωσης στη Γαλλία.
Μη υποχρεωτικό το κράνος
Το σχέδιο της γαλλικής κυβέρνησης δεν προβλέπει την καθιέρωση υποχρεωτικής χρήσης κράνους. Αλλά «ο προβληματισμός παραμένει ανοιχτός», όπως σημείωσε ο Κλεμάν Μπον. Μιλώντας στη γαλλική τηλεόραση ο υπουργός εξήγησε ότι προς το παρόν η κυβέρνηση επέλεξε να μην επιβάλει την χρήση κράνους στους πατινέρ. «Η χρήση του κράνους συνιστάται ανεπιφύλακτα και θα το περιλάβουμε στις επικοινωνιακές μας εκστρατείες για τη μετακίνηση με ελαφρά δίκυκλα, όπως είναι εξάλλου και τα ποδήλατα», τόνισε ο Μπον.
Στο σχέδιο σύμβασης που θα υπογράφουν εξάλλου οι ενοικιαστές ηλεκτρικών πατινιών ή ποδηλάτων (ηλεκτρικών και μη) προβλέπεται δέσμευση για την «ανάπτυξη μέτρων που θα στοχεύουν στην ενθάρρυνση της υπεύθυνης συμπεριφοράς από τους χρήστες, όπως είναι η χρήση κράνους και η καταπολέμηση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ».
Latest News
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους
Η Ουκρανία εκτόξευσε βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow στη Ρωσία
Το περιστατικό σημειώνεται ώρες μετά από την εκτόξευση από την Ουκρανία αμερικανικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς σε ρωσικό έδαφος
Η Ελλάδα παραμένει στο top 10 των προορισμών των φοιτητών από τις ΗΠΑ για σπουδές στο εξωτερικό
Γ. Τσούνης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Εξαιρετικά τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής συνεργασίας των δύο χωρών
SOS από ΕΦΕΤ - Ανακαλείται ζάχαρη, βρέθηκαν κομμάτια πλαστικού [εικόνα]
Ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα να μην τα καταναλώσουν
Στο Gov.gr Wallet τα στοιχεία για το point system των οδηγών
Οι βαθμοί ποινής, όπως εμφανίζονται στο Gov.gr Wallet δεν έχουν αποδεικτική ισχύ και αποσκοπούν μόνο στην ενημέρωση των χρηστών
Νέες αιχμές Κασσελάκη κατά Τσίπρα- Το μήνυμα προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι δεν θα δει το debate των υποψήφιων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Reuters: Ο Πούτιν έτοιμος να συζητήσει με Τραμπ για ανακωχή στην Ουκρανία
Σε αποκλειστικό δημοσίευμά του το Reuters αναφέρει ότι ο Πούτιν είναι διατεθειμένους να συζητήσει για εκεχειρία στην Ουκρανία με συγκεκριμένους όρους
Σε απεργιακό κλοιό η χώρα - Πώς θα κινηθούν ΜΜΜ, τι ισχύει για τα ταξί
24ωρη Γενική Απεργία από συνδικαλιστικούς φορείς, οργανώσεις και συλλογικότητες