Άνοιξε η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα όπου περισσότεροι από 120.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που είχαν καταθέσει ηλεκτρονικά πινακίδες έως 28 Φεβρουαρίου 2023, μπορούν πλέον να θέσουν και πάλι τα οχήματά τους σε κυκλοφορίας πληρώνοντας το ποσό που αντιστοιχεί στους μήνες που επιθυμούν να κινήσουν το όχημά τους μέσα στο τρέχον έτος.
Φορολογικές δηλώσεις: Οι 10 νέοι κωδικοί του Ε1
Για πρώτη φορά η πλατφόρμα ενεργοποιείται μόλις ένα μήνα μετά τη λήξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας γεγονός που σημαίνει ότι όσοι σπεύσουν σήμερα ή τις επόμενες ημέρα να κάνουν άρση ακινησίας και είχαν σε κυκλοφορία το όχημά τους έως τα τέλη Φεβρουαρίου γλιτώνουν ουσιαστικά τα τέλη του πρώτου διμήνου του 2023.
Αυτό διότι αν κάποιος προχωρήσει σήμερα σε άρση ακινησίας και επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το όχημά του για όλους τους υπόλοιπες μήνες του 2023 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 9/12, με τους δύο πρώτους μήνες πού ήταν το όχημα σε κυκλοφορία να περιλαμβάνονται στην παράταση που είχε δώσει το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Πώς γίνεται η άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ (www.aade.gr). Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.
Ωστόσο θα πρέπει να έχει προηγηθεί υποχρεωτικά η ασφάλιση του οχήματος κάτι το οποίο πρέπει να επιβεβαιώσει ο κάτοχος του ΙΧ με το πάτημα της σχετικής ένδειξης. Το ίδιο θα πρέπει να κάνει όταν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας που του αναλογούν. Αν δεν έχει προχωρήσει στις δύο αυτές υποχρεωτικές διαδικασίες (πληρωμή ασφαλίστρων και τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν) δεν μπορεί να προχωρήσει σε άρση ακινησίας και να θέσει και πάλι το όχημα σε κυκλοφορία.
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ πριν προχωρήσουν στην άρση ακινησίας θα πρέπει μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ να επιλέξουν τους μήνες που θα θέσουν το όχημα σε κίνηση. Ανάλογα με τους μήνες θα υπολογιστούν τα τέλη κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα πρέπει να τα πληρώσουν καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης που έχουν επιλέξει.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Αυτό σημαίνει ότι εάν ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ. με ετήσια τέλη 630 ευρώ (αντιστοιχεί σε όχημα 2.000 κυβικών εκατοστών 15ετίας), προχωρήσει σε ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός του για ένα μήνα, για παράδειγμα τον Απρίλιο, θα πληρώσει τέλη 52,5 ευρώ. Εάν όμως επιλέξει όλους τους υπόλοιπους μήνες του έτους, θα πληρώσει τέλη που αντιστοιχούν στα 9/12 των 630 ευρώ, δηλαδή 472,5 ευρώ.
Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.
Latest News
Το σχέδιο Κεραμέως για την απάντηση στις προκλήσεις της ΑΙ
Ομιλία Κεραμέως στις Βρυξέλλες για τον αντίκτυπο που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία και την κοινωνία
Πότε θα σταλούν τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ – Τι αλλάζει με εκπτώσεις, πληρωμές
Τα χρονοδιάγραμμα και οι υποχρεώσεις για ιδιοκτήτες και ασφαλιστικές - Οι 3 συν μία κομβικές ημερομηνίες για τον ΕΝΦΙΑ
Airbnb: Αντίστροφη μέτρηση για «κλείδωμα» των εισοδημάτων του 2024
Έως τις 28 Φεβρουαρίου η οριστικοποίηση των στοιχείων στο μητρώο της ΑΑΔΕ – Ποια Airbnb κινδυνεύουν με έξτρα χρεώσεις και πρόστιμα
Απόφαση ΓΣΕΕ για 24ωρη απεργία στις 9 Απριλίου - Η στάση της για τα Τέμπη
Στο στόχαστρο της ΓΣΕΕ, με 24ωρη γενική απεργία είναι το τρίπτυχο ακρίβεια, στεγαστική κρίση, μισθοί-συλλογικές διαπραγματεύσεις
«Καμπανάκι» ΒΕΑ: Χωρίς ασφαλιστική ικανότητα 300.000 μικρομεσαίοι επιχειρημστίες
Ανάγκη επιβίωσης για τις ΜμΕ η ρύθμιση οφειλών σε έως 100 δόσεις - Χωρίς πρόσβαση σε ιδιωτικές δομές υγείας
Έρχονται οι ειδικές δυνάμεις κατά της φοροδιαφυγής
Στο «μάτι» του νέου υπερ-ελεγκτικού κέντρου φορολογούμενοι με χοντρά πορτοφόλια και μεγάλες επιχειρήσεις – Πιάνουν δουλειά οι εφοριακοί και τελωνειακοί του ΔΕΟΣ
Τι ζητούν οι συνταξιούχοι από την κυβέρνηση
Υπόμνημα 17 αιτημάτων προς την υπουργός Εργασίας – Ξεχωρίζουν η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς και της εισφοράς αλληλεγγύης, η επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης, όπως και η επαναχορήγηση του ΕΚΑΣ
Πόσα ξοδεύει το Κράτος σε μισθούς και συντάξεις – Τα Μνημόνια και η σύγκριση με το 2009
Τι δείχνουν τα στοιχεία του προϋπολογισμού – Οι μισθοί και οι δαπάνες για τις συντάξεις – Η προειδοποίηση του ΔΝΤ
Οι φωνές που ζητούν χαμηλότερες ταχύτητες δυναμώνουν - Τι θα γίνει με την πράσινη μετάβαση
Τα πρώτα καμπανάκια κινδύνου άρχισαν να ηχούν πιο δυνατά από τις βιομηχανίες της Ευρώπης στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης
Καμπανάκι από ΔΝΤ - Ποιες απαλλαγές ΦΠΑ κινδυνεύουν
Τι αποκαλύπτει έκθεση του ΔΝΤ για τις φοροελαφρύνσεις - Πώς θα επηρεαστούν οι τιμές αγαθών και υπηρεσιών