
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις κατά του νέου Master Plan του ΟΛΠ. Την προηγούμενη Δευτέρα 27 Μαρτίου, τελευταία ημέρα υποβολής αιτήσεων ακύρωσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, υποβλήθηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας επτά προσφυγές.
Οι προσφυγές υποβλήθηκαν από τον Δήμο Δραπετσώνας-Κερατσινίου, τον Δήμο Περάματος, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), ενώ τρεις ακόμη αιτήσεις υποβλήθηκαν από ομάδες ιδιωτών-κατοίκων που παραδοσιακά αντιστρατεύονται στις επενδύσεις του ΟΛΠ στον Πειραιά.
ΟΛΠ: Παρουσίαση οικονομικών αποτελεσμάτων έτους 2022 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών
Επτά προσφυγές
Οι προσφυγές των δύο δήμων, Δραπετσώνας-Κερατσινίου και Περάματος, περιλαμβάνουν και τις προσφυγές τρίτων, όπως των κατοίκων της Σαλαμίνας και αρχαιολόγων που διαμαρτύρονται για τις χρήσεις ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που προβλέπονται σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως είναι η Κυνόσουρα και η Ψυττάλεια. Και οι επτά προσφυγές στρέφονται κατά του ΠΔ με τίτλο «Έγκριση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) λιμένα Πειραιά», που εκδόθηκε πρόσφατα (ΦΕΚ 32/Δ/25.01.2023), μέσω του οποίου επιχειρείται η εκ των υστέρων νομιμοποίηση των εργασιών που συντελέστηκαν και συντελούνται στο λιμάνι.

Τι προβλέπει το Π.Δ.
Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη: α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά, β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.
Το συγκεκριμένο ΠΔ, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου, στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων.
Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος επεσήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των Ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη»


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025