Αδειάζει το «ποτήρι» των εμπορικών του αντιπροσώπων στην ελληνική αγορά ο όμιλος Campari (Gruppo Campari) μετά την απόφασή του να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα, δημιουργώντας θυγατρική εταιρεία.
Η αλλαγή στη διανομή των προϊόντων του ιταλικού ομίλου στην εγχώρια αγορά, γνωστού για τα απεριτίφ του, όπως το Campari και το Aperol, θα αρχίσει να ισχύει από τον Ιανουάριο του 2024.
Campari: Επέλαση στην αγορά του bourbon
Ήδη η Campari, που διατηρεί στην Ελλάδα εργοστάσιο παράγοντας το Ούζο 12, έχει ενημερώσει την Cοca Cola Τρία Έψιλον και την Beverage World του ομίλου Photos Photiades ότι η συνεργασία τους ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους.
Η Cοca Cola Τρία Έψιλον από το 2016 είχε αναλάβει την αποκλειστική διανομή και πώληση στην ελληνική αγορά των αλκοολούχων ποτών Campari, Aperol, Bulldog κ.ά., και σύμφωνα με στελέχη της σ’ αυτά τα 8 χρόνια επετεύχθη τετραπλασιασμός του όγκου πωλήσεων, που ξεπέρασαν κατά πολύ τους στόχους. «Γεγονός που οδήγησε στην απόφαση της Gruppo Campari να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα», όπως αναφέρουν.
Σημειώνεται ότι το 3% των πωλήσεων του ομίλου Coca-Cola HBC το 2022 προήλθε από τη διανομή και πώληση αλκοολούχων ποτών. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται εκτός από τα προϊόντα Campari, οι οίκοι Edrington (Famous Grouse κ.λπ.), Brown-Forman (Jack Daniels) και Ισιδώρου Αρβανίτου, ενώ από τον Φεβρουάριο εφέτος προχώρησε και την έναρξη συνεργασίας με τον κολοσσό AB InBEv στη μπύρα.
Αντίστοιχα ο ιταλικός όμιλος παίρνει «διαζύγιο» και από την Beverage World θυγατρική στην Ελλάδα του κυπριακού ομίλου Photos Photiades Photos Photiades.
H Beverage World διακινεί στην Ελλάδα 9 σήματα της Gruppo Campari, μεταξύ των οποίων Apleton, Grand Marnier, Wild Turkey και Crodino.
Επίσης, αναμένεται να επηρεαστεί η Β.Σ. Καρούλιας η οποία έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα διανομής στην εγχώρια αγορά στο Ούζο 12 εδώ και μια 8ετία.
Λιγότερα κέρδη από το Ούζο 12
Αν και οι συνολικές πωλήσεις του Gruppo Campari ενισχύθηκαν το 2022, η θυγατρική του εταιρεία «Καλογιάννης – Κούτσικος ΜΑΕ» στο Βόλο, τα ¾ των πωλήσεων της οποίας γίνεται στο εξωτερικό, «είδε» τα κέρδη της να υποχωρούν.
«Το 2022 το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε κατά 41,36% εξαιτίας της πρωτοφανούς αύξησης του κόστους προμήθειας αλκοόλης και υλικών συσκευασίας, αλλά και της μείωσης των πωλήσεων στην κύρια αγορά δραστηροποίησης του Ούζου/Gold12», αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις.
Ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας μειώθηκε από 15,79 εκατ. ευρώ το 2021 σε 14,97 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το αποτέλεσμα χρήσεως μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε 2,76 εκατ. ευρώ από 4,97 εκατ. ευρώ.
Στους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας είναι η επέκταση εντός της επόμενης τριετίας σε όλες τις αγορές όπου η κατηγορία του ούζου υπερβαίνει τα 10.000 κιβώτια ετησίως, η οργανική ανάπτυξη του Ούζου 12 και του 12 Gold στις κύριες αγορές τους, καθώς και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης της παραγωγικής δυναμικότητας μέσω ανάπτυξης νέων προϊόντων ή/και μεταφορά τους από άλλα εργοστάσια του ομίλου.
Ένα… λάθος
Ένα λάθος, sbagliato στα ιταλικά, που σάρωσε το TikTok στα τέλη του περασμένου έτους, έδωσε μια απροσδόκητη ώθηση στον όμιλο Campari πέρσι.
Βέβαια, το ρουμπινί «Negroni Sbagliato», μια viral παραλλαγή του κλασικού κοκτέιλ Negroni, που εκτός από βερμούτ και Campari έχει Prosecco αντί για τζιν, δεν ήταν ο μόνος λόγος ανόδου για τις πωλήσεις του ιταλικού ομίλου. Βοήθησε και η επιστροφή στην κανονικότητα, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, ειδικά στον τομέα των απεριτίφ.
Ειδικότερα, οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου Campari για το 2022 ανήλθαν συνολικά σε 2,69 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 24,2%.
Με ένα χαρτοφυλάκιο από 50 premium και super premium μάρκες και έτος ίδρυσης το 1860, ο όμιλος Campari είναι σήμερα ο έκτος μεγαλύτερος παίκτης παγκοσμίως στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, διαθέτοντας παρουσία σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο σε σύγκριση με την Diageo και την Pernod Ricard, η Campari παραμένει ένας μικρός παίκτης στην παγκόσμια σκηνή.
Έχει την έδρα του στο Sesto San Giovanni της Ιταλίας και διαθέτει 23 εργοστάσια παγκοσμίως με ιδιόκτητο δίκτυο διανομής σε 23 χώρες.
Οι μετοχές της μητρικής εταιρείας Davide Campari-Milano NV είναι εισηγμένες στο Ιταλικό Χρηματιστήριο από το 2001.
Latest News
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Σε νέα guidance οι τράπεζες για τα έσοδα - Το σκηνικό μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες καλούνται να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση που θα έχει το μειούμενο κόστος χρήματος στα καθαρά έσοδα από τόκους