
Αδειάζει το «ποτήρι» των εμπορικών του αντιπροσώπων στην ελληνική αγορά ο όμιλος Campari (Gruppo Campari) μετά την απόφασή του να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα, δημιουργώντας θυγατρική εταιρεία.
Η αλλαγή στη διανομή των προϊόντων του ιταλικού ομίλου στην εγχώρια αγορά, γνωστού για τα απεριτίφ του, όπως το Campari και το Aperol, θα αρχίσει να ισχύει από τον Ιανουάριο του 2024.
Campari: Επέλαση στην αγορά του bourbon
Ήδη η Campari, που διατηρεί στην Ελλάδα εργοστάσιο παράγοντας το Ούζο 12, έχει ενημερώσει την Cοca Cola Τρία Έψιλον και την Beverage World του ομίλου Photos Photiades ότι η συνεργασία τους ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους.
Η Cοca Cola Τρία Έψιλον από το 2016 είχε αναλάβει την αποκλειστική διανομή και πώληση στην ελληνική αγορά των αλκοολούχων ποτών Campari, Aperol, Bulldog κ.ά., και σύμφωνα με στελέχη της σ’ αυτά τα 8 χρόνια επετεύχθη τετραπλασιασμός του όγκου πωλήσεων, που ξεπέρασαν κατά πολύ τους στόχους. «Γεγονός που οδήγησε στην απόφαση της Gruppo Campari να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα», όπως αναφέρουν.
Σημειώνεται ότι το 3% των πωλήσεων του ομίλου Coca-Cola HBC το 2022 προήλθε από τη διανομή και πώληση αλκοολούχων ποτών. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται εκτός από τα προϊόντα Campari, οι οίκοι Edrington (Famous Grouse κ.λπ.), Brown-Forman (Jack Daniels) και Ισιδώρου Αρβανίτου, ενώ από τον Φεβρουάριο εφέτος προχώρησε και την έναρξη συνεργασίας με τον κολοσσό AB InBEv στη μπύρα.
Αντίστοιχα ο ιταλικός όμιλος παίρνει «διαζύγιο» και από την Beverage World θυγατρική στην Ελλάδα του κυπριακού ομίλου Photos Photiades Photos Photiades.
H Beverage World διακινεί στην Ελλάδα 9 σήματα της Gruppo Campari, μεταξύ των οποίων Apleton, Grand Marnier, Wild Turkey και Crodino.
Επίσης, αναμένεται να επηρεαστεί η Β.Σ. Καρούλιας η οποία έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα διανομής στην εγχώρια αγορά στο Ούζο 12 εδώ και μια 8ετία.
Λιγότερα κέρδη από το Ούζο 12
Αν και οι συνολικές πωλήσεις του Gruppo Campari ενισχύθηκαν το 2022, η θυγατρική του εταιρεία «Καλογιάννης – Κούτσικος ΜΑΕ» στο Βόλο, τα ¾ των πωλήσεων της οποίας γίνεται στο εξωτερικό, «είδε» τα κέρδη της να υποχωρούν.
«Το 2022 το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε κατά 41,36% εξαιτίας της πρωτοφανούς αύξησης του κόστους προμήθειας αλκοόλης και υλικών συσκευασίας, αλλά και της μείωσης των πωλήσεων στην κύρια αγορά δραστηροποίησης του Ούζου/Gold12», αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις.
Ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας μειώθηκε από 15,79 εκατ. ευρώ το 2021 σε 14,97 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το αποτέλεσμα χρήσεως μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε 2,76 εκατ. ευρώ από 4,97 εκατ. ευρώ.
Στους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας είναι η επέκταση εντός της επόμενης τριετίας σε όλες τις αγορές όπου η κατηγορία του ούζου υπερβαίνει τα 10.000 κιβώτια ετησίως, η οργανική ανάπτυξη του Ούζου 12 και του 12 Gold στις κύριες αγορές τους, καθώς και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης της παραγωγικής δυναμικότητας μέσω ανάπτυξης νέων προϊόντων ή/και μεταφορά τους από άλλα εργοστάσια του ομίλου.
Ένα… λάθος
Ένα λάθος, sbagliato στα ιταλικά, που σάρωσε το TikTok στα τέλη του περασμένου έτους, έδωσε μια απροσδόκητη ώθηση στον όμιλο Campari πέρσι.
Βέβαια, το ρουμπινί «Negroni Sbagliato», μια viral παραλλαγή του κλασικού κοκτέιλ Negroni, που εκτός από βερμούτ και Campari έχει Prosecco αντί για τζιν, δεν ήταν ο μόνος λόγος ανόδου για τις πωλήσεις του ιταλικού ομίλου. Βοήθησε και η επιστροφή στην κανονικότητα, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, ειδικά στον τομέα των απεριτίφ.
Ειδικότερα, οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου Campari για το 2022 ανήλθαν συνολικά σε 2,69 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 24,2%.
Με ένα χαρτοφυλάκιο από 50 premium και super premium μάρκες και έτος ίδρυσης το 1860, ο όμιλος Campari είναι σήμερα ο έκτος μεγαλύτερος παίκτης παγκοσμίως στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, διαθέτοντας παρουσία σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο σε σύγκριση με την Diageo και την Pernod Ricard, η Campari παραμένει ένας μικρός παίκτης στην παγκόσμια σκηνή.
Έχει την έδρα του στο Sesto San Giovanni της Ιταλίας και διαθέτει 23 εργοστάσια παγκοσμίως με ιδιόκτητο δίκτυο διανομής σε 23 χώρες.
Οι μετοχές της μητρικής εταιρείας Davide Campari-Milano NV είναι εισηγμένες στο Ιταλικό Χρηματιστήριο από το 2001.


Latest News

Τα σινεμά που έγιναν σούπερ μάρκετ – Από το Μενίδι και την Καλλιθέα μέχρι τη Γλυφάδα και το Παγκράτι
Από κινηματογραφικές αίθουσες… σάλες με ράφια - Ποια σινεμά μετατράπηκαν σε καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market και Γαλαξίας

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Διετές πάγωμα της ψηφιακής κάρτας ζητούν αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες
Εξαίρεση ζητά η ΕΕΠΑΖ για ψηφιακή κάρτα εργασίας - Φόβοι ότι «ο κλάδος αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό»

Με το δεξί ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Aegean - Αύξηση 9% στην επιβατική κίνηση
Η AEGEAN στο παραδοσιακά πιο αδύναμο δίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στην κίνηση εσωτερικού