
Δυο δεξαμενόπλοια συγκρούστηκαν χθες στη Διώρυγα του Σουέζ, χωρίς όμως να υποστούν σημαντικές ζημιές, ενώ από το ατύχημα δεν διαταράχθηκε η ναυσιπλοΐα.
Αυτό ανακοίνωσε ο Οσάμα Ράμπι, επικεφαλής της Αρχής που είναι αρμόδια για τη Διώρυγα.
Διώρυγα του Σουέζ: «Ποδαρικό» για το 2023 με νέο ρεκόρ εσόδων
Το ατύχημα
Το ατύχημα σημειώθηκε καθώς το δεξαμενόπλοιο Aligote (με σημαία Νήσων Μάρσαλ) που επιχειρούσε να εγκαταλείψει το αγκυροβόλιο, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το δεξαμενόπλοιο Lyric Magnolia (με σημαία Μπαχαμών), δήλωσε ο Ράμπι, συμπληρώνοντας ότι δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές ούτε κάποια διαρροή στην περιοχή.
Τα δεξαμενόπλοια θα αναχωρήσουν για τους προορισμούς τους το πρωί της Τετάρτης.
Οι μνήμες από το Ever Given
Τα ατυχήματα στη Διώρυγα του Σουέζ είναι συχνά αλλά σπανίως προκαλούν σοβαρή διατάραξη της κυκλοφορίας. Το σοβαρότερο περιστατικό σημειώθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, στις 23 Μαρτίου 2021, όταν το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε λόγω ισχυρών ανέμων, κλείνοντας πλήρως τη Διώρυγα για έξι ημέρες.
Με τη Διώρυγα του Σουέζ να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο, το κλείσιμό της προκάλεσε αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.
Τις έξι εκείνες ημέρες τουλάχιστον 369 πλοία περίμεναν στην σειρά για να διαπλεύσουν το κανάλι, με την οικονομική ζημιά από τον αποκλεισμό της Διώρυγας να υπολογίζεται σε 9.6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα, στις 29 Μαρτίου 2021, το Ever Given αποκολλήθηκε και μετακινήθηκε από τη θέση του, με αποτέλεσμα να δοθεί ένα τέλος στο ναυτικό κυκλοφοριακό χάος και να ξεκινήσει ξανά η ομαλή διέλευση των πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ.
Το πλοίο παρέμεινε στην Αίγυπτο για περισσότερους από τρεις μήνες, μέχρι οι τοπικές αρχές να δώσουν το πράσινο φως για την «απελευθέρωσή» του.


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά