
Καθώς η διεθνής κοινότητα κρουαζιέρας προετοιμάζεται για το Posidonia Sea Tourism Forum, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προβλέπει ότι ο κλάδος θα προσελκύσει έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες το 2023 παγκοσμίως, ξεπερνώντας σημαντικά τα 29,7 εκατομμύρια που καταγράφηκαν το 2019, την τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, αναμένεται να καταγράψει αύξηση του οικονομικού οφέλους από τον κλάδο, με τον Πειραιά – το κορυφαίο λιμάνι της χώρας – να προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο επιβάτες το 2023.
Το 2021, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.
Έδεσε στο λιμάνι του Βόλου το γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο «Norwegian Jade»
Θέσεις εργασίας
Ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πρωτοστάτησε παγκοσμίως, με τη γρήγορη και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με την αύξηση του homeporting, που οδήγησε τις εταιρείες κρουαζιέρας να προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και τους επιβάτες να περνούν μεγαλύτερες περιόδους εκεί, διανυκτερεύοντας σε τοπικά ξενοδοχεία.
Ο οικονομικός αντίκτυπος αυξήθηκε επίσης λόγω της μεγαλύτερης παραμονής των πλοίων στα λιμάνια για την εκτέλεση τεχνικών εργασιών.
Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια A.E., δήλωσε ότι η πραγματοποίηση του Φόρουμ για πρώτη φορά εκτός Αθήνας είναι μια συναρπαστική εξέλιξη που δυνητικά θα ενισχύσει περαιτέρω την κρουαζιέρα στην Ελλάδα: «Το Posidonia Sea Tourism Forum παρέχει μια μοναδική ευκαιρία στα ηγετικά στελέχη του κλάδου να συναντηθούν στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και να ανακαλύψουν την προοπτική νέων προορισμών. Με την δρομολογημένη μετά το 2024 κατασκευή νέων τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στη Σούδα, στα Χανιά της Κρήτης, την προγραμματισμένη επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στον Πειραιά και την αυξανόμενη δυναμική της Θεσσαλονίκης ως πρόσθετου κόμβου κρουαζιέρας, η ανάπτυξη του κλάδου πρόκειται να συνεχιστεί στην Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια».
Οι επισκέπτες
Η αξία του τουρισμού κρουαζιέρας είναι χωρίς υπερβολή τεράστια, καθώς κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζουν μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ κατά μέσο όρο κάθε επισκέπτης ξοδεύει 660 ευρώ στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής κρουαζιέρας επτά ημερών. Επιπλέον, το 60% των ατόμων που έχουν κάνει κρουαζιέρα επιστρέφουν τα επόμενα χρόνια σε έναν προορισμό που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά με κρουαζιερόπλοιο, επομένως κάθε κρουαζιέρα είναι βασικά ένα ταξίδι γνωριμίας με νέους προορισμούς για κάθε επιβάτη. Η Έκθεση της CLIA για την Παγκόσμια Αγορά Κρουαζιέρας το 2020 έδειξε ότι το 85% των millennials σχεδιάζει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, ακολουθούμενο από την Gen-X (82%), την Gen-Z (79%), τους Baby Boomers (77%) και τους Traditionalists (73%).
Το Posidonia Sea Tourism Forum θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 25-26 Απριλίου 2023, και θα έχει ως κεντρικό θέμα: «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί». Η διοργάνωση θα αποτελέσει κόμβο συζητήσεων για το μέλλον του κλάδου κρουαζιέρας και τη συνεχιζόμενη θετική επίδρασή του στην οικονομία.
Στα πλαίσια του PSTF 2023 θα πραγματοποιηθεί επίσης η πρώτη παρουσίαση της μελέτης κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων που εκπόνησαν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των πλεονεκτημάτων της κρουαζιέρας για την τοπική κοινωνία.
Συχνά γίνεται αναφορά στα οφέλη που αποφέρει ο κλάδος της κρουαζιέρας τόσο για τους προορισμούς όσο και για τα λιμάνια, ωστόσο ο πραγματικός οικονομικός αντίκτυπος σπάνια μετριέται και αποτυπώνεται. Οι συμμετέχοντες στο PSTF 2023 θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα πραγματικά επίπεδα δαπανών επιβατών και πληρωμάτων, για τις καταναλωτικές συνήθειες τους κατά την παραμονή τους, τα επίπεδα ικανοποίησης από την επίσκεψή τους, καθώς και τις προοπτικές επιστροφής τους στην πόλη.
Η παρουσίαση θα αποτυπώσει την κοινωνικοοικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στο λιμάνι και την πόλη της Θεσσαλονίκης και, ήδη, τα προκαταρκτικά δεδομένα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα μοτίβα δαπανών των επιβατών κρουαζιέρας και των πληρωμάτων στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, οι επιβάτες κρουαζιέρας κατευθύνουν τις δαπάνες τους προς αγορές (44%), εστιατόρια και καφετέριες (40%), περιηγήσεις στα αξιοθέατα (12%) και καταστήματα τροφίμων (3%). Από την άλλη πλευρά, τα μέλη των πληρωμάτων επιλέγουν να δαπανήσουν σε ψώνια (55%), εστιατόρια και καφετέριες (16%), μεταφορές (14%) και καταστήματα τροφίμων (10%).
Η Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια & Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε., σχολίασε: «Χρηματοδοτούμε αυτή τη μελέτη μαζί με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς ο κλάδος της κρουαζιέρας ωφελεί την πόλη μας και πώς μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω τόσο την εμπειρία των επιβατών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους όσο και τα οφέλη για την τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία. Μόλις κατανοήσουμε καλύτερα τις προσδοκίες των επιβατών ως προορισμός, θα είμαστε σε καλύτερη θέση να προσφέρουμε στους επιβάτες κρουαζιέρας μια μοναδική εμπειρία. Αυτό θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την προσέλκυση περισσότερων εταιρειών κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια».


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία