Εκατοντάδες νέες και νέοι που φοιτούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ηπείρου, Κεφαλονιάς, Κύμης, Ύδρας, Σύρου, Καλύμνου, Ασπροπύργου και το Μητροπολιτικό Κολλέγιο ήρθαν σε επαφή με κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και ενημερώθηκαν για τις προκλήσεις του κλάδου, τις ιδιαιτερότητες του κάθε τύπου πλοίου αλλά και για τη προοπτική μιας καριέρας στη θάλασσα, στην εκδήλωση «Επιλέγω Ναυτιλία» που οργάνωσαν στο Ίδρυμα Ευγενίδου, τα Ναυτικά Χρονικά.
Ναυτική εκπαίδευση: Διατηρήθηκε η πιστοποίηση για τη Διαχείριση Ποιότητας
«Είναι πάντα ξεχωριστή χαρά για εμάς η φιλοξενία της εκδήλωσης «Επιλέγω Ναυτιλία» και του διαλόγου μεταξύ φοιτητών και ναυτιλιακών εταιρειών» τόνισε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης ανοίγοντας την εκδήλωση και πρόσθεσε: «για εμάς είναι πολύ σημαντικό ο διάλογος να ξεκινήσει δυναμικά με τις ναυτιλιακές εταιρείες χωρίς φόβο, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη επικοινωνία και εξοικείωση».
Στη ναυτιλία, συνέχισε, πρέπει οι ναυτικοί να έχουν το θάρρος της γνώμης και το σεβασμό, και για τους σπουδαστές που ήδη επέλεξαν ναυτιλία το να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα καρδιάς είναι μία σχέση ζωής, ένα διαβατήριο. Δεν πιστεύω ότι πρέπει η καριέρα ενός ναυτικού να ξεκινήσει και να τελειώσει πάνω σε ένα πλοίο. Στην ναυτιλία υπάρχουν πολλά μονοπάτια που ανοίγονται αρκεί να υλοποιηθούν δύο προϋποθέσεις: η δέσμευση για εργασία και η συνεχής εκπαίδευση. Είμαστε στην εποχή των δεξιοτήτων, οι οποίες όμως χρειάζονται μαζί «σκληρές» γνώσεις και μία νοοτροπία δια βίου μάθησης» κατέληξε.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι παρευρισκόμενοι σπουδαστές των ΑΕΝ είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους, τόσο στους ομιλητές όσο και στα στελέχη των εταιρειών που βρίσκονταν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Ο Διοικητής του Ιδρύματος, τ. πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, στην ομιλία του αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία σε διεθνές επίπεδο. «Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί και σε εθνικό και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακόμα και τώρα σε δύσκολους καιρούς δίνει πάνω από 7% άμεσα και έμμεσα στο ΑΕΠ της χώρας δημιουργώντας πάνω από 160.000 θέσεις στην ελληνική οικονομία. Για να έχει βέβαια αυτόν τον πρωταγωνιστικό ρόλο πρέπει να έχει στελέχη τόσο με τις απαιτούμενες γνώσεις του σήμερα να μπορούν να αφομοιώνουν και να υλοποιούν με επιτυχία όλα τα νέα που έρχονται. Άρα χρειάζεται ένα σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης το οποίο να δημιουργεί ανταγωνιστικά στελέχη τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο» είπε.
Οι εισηγητές ανέπτυξαν τις απόψεις τους πάνω σε επίκαιρα θέματα σχετικά με την προσαρμογή των δοκίμων κατά το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι, τις κύριες διαφορές ανάμεσα στα διάφορα ήδη πλοίων, τη ζωή στο πλοίο και τις ιδιαιτερότητες της γέφυρας και του μηχανοστασίου, τις προκλήσεις του ναυτικού επαγγέλματος σήμερα αλλά και στο μέλλον, καθώς και την υγεία και ασφάλεια εν πλω.
Η συνεισφορά του Ιδρύματος στη ναυτική εκπαίδευση
Το Ίδρυμα Ευγενίδου σήμερα επικεντρώνεται στην συγγραφή και έκδοση των βιβλίων που χρησιμοποιούν οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Βιβλιοθήκη του Ναυτικού) από το 1967.
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο Διοικητής κ. Γκόλιας, «το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωταγωνιστεί στην ναυτική εκπαίδευση τα τελευταία 60 χρόνια. Εξήντα πέντε τίτλοι βιβλίων αποτελούν σήμερα το αποκλειστικό εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις ΑΕΝ αλλά και για όσους έχουν αποφοιτήσει και είναι στο επάγγελμα. Τα βιβλία μας τα χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να παραμείνουν ενημερωμένοι γύρω από τις εξελίξεις στο επάγγελμα κα να μπορούν να τις εφαρμόζουν σωστά»
Ωστόσο οι ενέργειες του Ιδρύματος Ευγενίδου για την ναυτική εκπαίδευση δεν εξαντλούνται εκεί.
«Μέσω στης αγαστής συνεργασία μας με το Υπουργείο Ναυτιλίας, συνεισφέρουμε στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Μετά από αξιολογήσεις, αναλύσεις και μετρήσεις έχουν γίνει αρκετά βήματα, όπως η ανανέωση προγραμμάτων σπουδών, βελτίωση στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, βελτιώσεις στις κτηριακές υποδομές και στον εξοπλισμό των εργαστηρίων. Και σίγουρα μπορούν να γίνουν και άλλα ώστε να υπάρχει ανταγωνιστική εκπαίδευση καθώς ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Γι’ αυτό και στις σκέψεις μας είναι η αναγκαία βελτίωση που απαιτείται για την είσοδο των σπουδαστών στην ναυτική εκπαίδευση αλλά και η παροχή κινήτρων ώστε οι Ακαδημίες να προσελκύουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και να έρθουν ναυτοδάσκαλοι με επικαιροποιημένη εμπειρία στο εκπαιδευτικό σύστημα» πρόσθεσε ο κ. Γκόλιας.
Παράλληλα, το Ίδρυμα εξετάζει την ανάγκη εισαγωγής νέων μεθόδων διδασκαλίας στις ΑΕΝ. «Το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσα στο 2021 με την τομή γύρω από το ψηφιακό μετασχηματισμό φέρνει νέες μεθόδους διδασκαλίας με δύο στόχους: ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και εξαρχής ψηφιακά μαθήματα που θα επιτρέπουν και την υβριδική διδασκαλία. Για το Ίδρυμα Ευγενίδου αξιολογείται ως πολύ σημαντική και ρεαλιστική προσέγγιση η προώθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που είναι καθοριστικός παράγοντας για την δια βίου μάθηση. Ένα καλό πρόγραμμα σπουδών δεν δίνει μόνο τις γνώσεις που χρειάζονται σήμερα οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές του, αλλά είναι απαραίτητο να τους μάθει το πως θα μαθαίνουν στο διηνεκές, γιατί είναι σίγουρο πως στην επαγγελματική σας ζωή θα χρειαστεί πολλές φορές να δουν, να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν διαφορετικές μεθόδους» τόνισε ο κ. Γκόλιας.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)