Eπτά χρόνια μετά το μεγάλο σκάνδαλο Dieselgate, με τα παραποιημένα λογισμικά στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα (που ως στόχο είχαν την παράνομη απόκρυψη των πραγματικών εκπομπών ρύπων), σύμφωνα με μια νέα έρευνα του ICCT, του διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές, αποδεικνύεται ότι εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συνεχίζουν να εκπέμπουν υπερβολικά επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx), που υποδηλώνουν την ύπαρξη του παράνομου λογισμικού.
Γιατί (και) τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα – Τι ετοιμάζει η ΕΕ
Παρά τα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει η ΕΕ για τον περιορισμό του σκανδάλου, με αυστηρά πρόστιμα προς τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες και το μπαράζ των τακτικών ανακλήσεων για πάνω από τρία χρόνια (από το 2015 και μετά), εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που ανήκουν στη γενιά των μοντέλων του παράνομου λογισμικού συνεχίζουν έως και σήμερα να κυκλοφορούν σε ολόκληρη την Ευρώπη, με αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία των ανθρώπων που εκτίθενται στην ατμοσφαιρική ρύπανση που δημιουργούν αυτές οι βλαβερές εκπομπές.
Μάλιστα, το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης είχε θέσει σε ισχύ αυστηρές αποφάσεις που έβαζε τέλος στα μοντέλα που απέκρυπταν τους πραγματικούς ρύπους.
Εκθεση
Η αποκαλυπτική έκθεση του ICCT έβγαλε χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί. Συγκεκριμένα το 77% των ντίζελ αυτοκινήτων προδιαγραφών Euro 6 και το 85% των παλαιότερων οχημάτων Euro 5 που κυκλοφορούν στους δρόμους συνεχίζουν να εκπέμπουν υψηλά επίπεδα ρύπων, που φανερώνουν την παρουσία παράνομου λογισμικού χειραγώγησης των τελευταίων.
Η δοκιμή αφορούσε ένα δείγμα από 219 ντίζελ οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και Euro 5, εκ των οποίων τα 209 παρουσίασαν ύποπτες εκπομπές ρύπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα στην Ευρώπη κυκλοφορούν 53 εκατομμύρια ντίζελ αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 5 και 6 εκ των οποίων τα μισά φέρουν παραποιημένες εκπομπές ρύπων – που υποδηλώνουν την παρουσία του παράνομου λογισμικού.
To κόλπο εστιαζόταν στην παρέμβαση των ρυθμίσεων των κινητήρων, με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμορφώνονται με τις νόμιμες τιμές εκπομπών καυσαερίων στις δοκιμές έγκρισης και πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων αλλά όχι στα μοντέλα που θα κυκλοφορούσαν στον δρόμο.
Αποζημιώσεις
Το παράνομο λογισμικό που αποκαλύφθηκε το 2015, οδήγησε τις περισσότερες εταιρείες (VW, Mercedes, Audi κ.ά.) να ανακαλέσουν εκατομμύρια οχήματα, με στόχο την αντικατάσταση του λογισμικού. Πάνω από 20 εκατομμύρια οχήματα έχουν ανακληθεί μετά το 2015 στα μεγαλύτερα γερμανικά γκρουπ που παραδέχτηκαν ότι εξαπατούσαν τους αγοραστές τους.
Πρόσφατα, έχουν ληφθεί αποφάσεις από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που εξοπλίζονταν με το παράνομο λογισμικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετές εταιρείες καλούνται να καταβάλουν αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων τους που εξοπλίζονταν με παράνομα λογισμικά. H συγκεκριμένη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι δεσμευτική για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Πριν από ένα μήνα έγινε γνωστό ότι στη Βρετανία «τρέχουν» πάνω από 336.000 αξιώσεις αποζημίωσης από κατόχους αυτοκινήτων στα οποία γερμανική φίρμα είχε τοποθετήσει στα αυτοκίνητά τους παράνομα λογισμικά. Παράλληλα, έχει γίνει σαφές ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που διέθεταν το παράνομο λογισμικό μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Τα δύο πρώτα χρόνια Brexit κόστισαν στη Βρετανία 34 δισ. δολάρια
Το Brexit έπλεηξε πιο σκληρά τις μικρές επιχειρήσεις στη Βρετανία - Τι δείχνει μελέτη ερευνητών του London School of Economics
«Όχι σύμβαση, όχι καφές» στα Starbucks - Πληθαίνουν οι απεργοί μπαρίστας στις ΗΠΑ
Μπαρίστας στα Starbucks από Κολόμπους, Ντένβερ και Πίτσμπουργκ θα συμμετάσχουν στις απεργίες που ξεκίνησαν την Παρασκευή
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την Ευρώπη – Τα πολιτικά και οικονομικά προβλήματα
Οι ηγέτες της καλούνται να δώσουν άμεσα απαντήσεις γιατί ο χρόνο εξαντλείται - Με ποιες προκλήσεις αναμένεται να έρθει αντιμέτωπη
Προειδοποιήσεις από τους δημάρχους της Ευρώπης για τη στεγαστική κρίση
Οι ηγέτες 10 μεγάλων πόλεων ζητούν δράση για την αντιμετώπιση «μιας από τις πιο πιεστικές προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η κοινωνία, την στεγαστική κρίση
Πίσω από τη συμφωνία της Volkswagen με συνδικάτα για «οδυνηρές περικοπές»
Ο γερμανικός τύπος σχολιάζει τη «συμφωνία της τελευταίας στιγμής» στην Volkswagen: περικοπές γίνονται, αλλά εργοστάσια δεν κλείνουν (μέχρι νεωτέρας)
Η «βουτιά» της Novo Nordisk - Από το Wegovy στο πειραματικό CagriSema για την παχυσαρκία
Η Novo Nordisk είναι η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρώπης με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, αξίας άνω των 460 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Μπόνους για «πιστούς» πελάτες στα γερμανικά σούπερ μάρκετ
Με ειδικές προσφορές οι γερμανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιχειρούν να προσελκύσουν πελατεία και να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Νέα προγράμματα επιβράβευσης από το 2025.
Η αποταμίευση θέλει οργάνωση και το 2025 - Τέσσερις γκουρού αποκαλύπτουν
Το τέλος του έτους αναπόφευκτα φέρενει στο νου το χρήμα και τη διαχείρισή του - Η πρόκληση για αποταμίευση τη νέα χρονιά
Γλίτωσαν οι ΗΠΑ το shutdown: Πέρασε στο παρά πέντε το νομοσχέδιο
Η αμερικανική Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε το νομοσχέδιο που αποσκοπεί στο να αποφευχθεί η δημοσιονομική παράλυση
Αλλάζουν ρότα Gucci, Louis Vuitton και Chanel - Το βατερλό στην Κίνα και η νέα στρατηγική
Στην πολυτέλεια, τα περισσότερα στελέχη της μόδας εξακολουθούν να ελπίζουν ότι η Κίνα θα αποδειχθεί σωτήρια ξανά