Eπτά χρόνια μετά το μεγάλο σκάνδαλο Dieselgate, με τα παραποιημένα λογισμικά στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα (που ως στόχο είχαν την παράνομη απόκρυψη των πραγματικών εκπομπών ρύπων), σύμφωνα με μια νέα έρευνα του ICCT, του διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές, αποδεικνύεται ότι εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συνεχίζουν να εκπέμπουν υπερβολικά επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx), που υποδηλώνουν την ύπαρξη του παράνομου λογισμικού.
Γιατί (και) τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα – Τι ετοιμάζει η ΕΕ
Παρά τα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει η ΕΕ για τον περιορισμό του σκανδάλου, με αυστηρά πρόστιμα προς τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες και το μπαράζ των τακτικών ανακλήσεων για πάνω από τρία χρόνια (από το 2015 και μετά), εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που ανήκουν στη γενιά των μοντέλων του παράνομου λογισμικού συνεχίζουν έως και σήμερα να κυκλοφορούν σε ολόκληρη την Ευρώπη, με αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία των ανθρώπων που εκτίθενται στην ατμοσφαιρική ρύπανση που δημιουργούν αυτές οι βλαβερές εκπομπές.
Μάλιστα, το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης είχε θέσει σε ισχύ αυστηρές αποφάσεις που έβαζε τέλος στα μοντέλα που απέκρυπταν τους πραγματικούς ρύπους.
Εκθεση
Η αποκαλυπτική έκθεση του ICCT έβγαλε χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί. Συγκεκριμένα το 77% των ντίζελ αυτοκινήτων προδιαγραφών Euro 6 και το 85% των παλαιότερων οχημάτων Euro 5 που κυκλοφορούν στους δρόμους συνεχίζουν να εκπέμπουν υψηλά επίπεδα ρύπων, που φανερώνουν την παρουσία παράνομου λογισμικού χειραγώγησης των τελευταίων.
Η δοκιμή αφορούσε ένα δείγμα από 219 ντίζελ οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και Euro 5, εκ των οποίων τα 209 παρουσίασαν ύποπτες εκπομπές ρύπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα στην Ευρώπη κυκλοφορούν 53 εκατομμύρια ντίζελ αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 5 και 6 εκ των οποίων τα μισά φέρουν παραποιημένες εκπομπές ρύπων – που υποδηλώνουν την παρουσία του παράνομου λογισμικού.
To κόλπο εστιαζόταν στην παρέμβαση των ρυθμίσεων των κινητήρων, με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμορφώνονται με τις νόμιμες τιμές εκπομπών καυσαερίων στις δοκιμές έγκρισης και πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων αλλά όχι στα μοντέλα που θα κυκλοφορούσαν στον δρόμο.
Αποζημιώσεις
Το παράνομο λογισμικό που αποκαλύφθηκε το 2015, οδήγησε τις περισσότερες εταιρείες (VW, Mercedes, Audi κ.ά.) να ανακαλέσουν εκατομμύρια οχήματα, με στόχο την αντικατάσταση του λογισμικού. Πάνω από 20 εκατομμύρια οχήματα έχουν ανακληθεί μετά το 2015 στα μεγαλύτερα γερμανικά γκρουπ που παραδέχτηκαν ότι εξαπατούσαν τους αγοραστές τους.
Πρόσφατα, έχουν ληφθεί αποφάσεις από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που εξοπλίζονταν με το παράνομο λογισμικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετές εταιρείες καλούνται να καταβάλουν αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων τους που εξοπλίζονταν με παράνομα λογισμικά. H συγκεκριμένη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι δεσμευτική για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Πριν από ένα μήνα έγινε γνωστό ότι στη Βρετανία «τρέχουν» πάνω από 336.000 αξιώσεις αποζημίωσης από κατόχους αυτοκινήτων στα οποία γερμανική φίρμα είχε τοποθετήσει στα αυτοκίνητά τους παράνομα λογισμικά. Παράλληλα, έχει γίνει σαφές ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που διέθεταν το παράνομο λογισμικό μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Αγώνας δρόμου για τα παγκόσμια ταμεία υγείας - Ζητούν αύξηση χορηγιών μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ
Διάφορα παγκόσμια ταμεία υγείας προσπαθούν να συγκεντρώσουν επιπλέον χορηγίες φέτος μετά τη στάση των ΗΠΑ στον ΠΟΥ
Ο Τραμπ ανακοινώνει το Stargate Project των 500 δισ. ενώ ο Μασκ λέει ότι δεν υπάρχουν... χρήματα
Το Stargate Project θα έχει διάρκεια 4 χρόνια και το κόστος του θα ανέλθει στα 500 δισ. δολάρια - Αμφιβολίες από τον Ίλον Μασκ για την ύπαρξη ρευστότητας - Εκτός πλάνου η Microsoft
Τραμπ προς Πούτιν: «Ήρθε η ώρα να κάνουμε deal για την Ουκρανία», αλλιώς έρχονται δασμοί...
«Ας τελειώσει αυτός ο πόλεμος, που δεν θα είχε ξεκινήσει ποτέ αν ήμουν Πρόεδρος! Μπορούμε να το κάνουμε με τον εύκολο τρόπο ή με τον δύσκολο τρόπο»
«Εχθρική» η προσέγγιση της UniCredit, λέει η Commerzbank - Ανεβαίνουν οι τόνοι
Σημειώνεται, ότι προ ημερών με νέες κινήσεις η ιταλική τράπεζα UniCredit αύξησε στο 28% το μερίδιο που κατέχει στην Commerzbank
«Ανασταίνουν» δυο πυρηνικούς αντιδραστήρες στη Νότια Καρολίνα για να καλύψουν τη ζήτηση της ΑΙ
Οι απαιτήσεις σε ενέργεια για τις εφαρμογές ΑΙ, οδηγούν τις Big Tech σε συμφωνίες. Η Microsoft εμπλέκεται στην επανεκκίνηση του Three Mile Island στην Πενσυλβάνια.
Αισιόδοξη η Ριβς ότι η Βρετανία θα μείνει «αλώβητη» από τους δασμούς Τραμπ
Η Βρετανία «δεν είναι μέρος του προβλήματος» όσον αφορά στα «επίμονα» εμπορικά ελλείμματα που θέλει να αντιμετωπίσει ο Τραμπ
«Αγκαλιαστήκαμε» με τον Μασκ, λέει ο Ντίμον της JP Morgan
Η δήλωση του Ντίμον έρχεται λίγο καιρό μετά τη συμφωνία της JP Morgan να αποσύρει αγωγή εναντίον της Tesla
Σε θέση μάχης οι CEOs για το Trump 2.0 - «Σοκ και δέος» στον επιχειρηματικό κόσμο
«Δωμάτια πολέμου», 24ωρες τηλεφωνικές γραμμές και ομάδες κρούσης προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τι φέρνει το Trump 2.0
Οι δασμοί είναι ένα θετικό «οικονομικό όπλο» - Ο Ντίμον στηρίζει τον Τραμπ
Ο Ντίμον δεν μπήκε στις λεπτομέρειες των σχεδίων του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά είπε ότι εξαρτάται από το πώς θα εφαρμοστούν
Smartphones: Επιστροφή στην ανάπτυξη με άνοδο 4% στις πωλήσεις του 2024
Προβλέψεις για αύξηση 8% σε αξία των πωλήσεων του κλάδου των smartphones το 2025 - Ποιες εταιρείες κυριάρχησαν