
Μετά από 71 χρόνια η αγρότισσα με την καρδάρα που κυριαρχούσε στο σήμα της ΔΕΛΤΑ βγαίνει στη σύνταξη. Η γαλακτοβιομηχανία του ομίλου Vivartia φιλοδοξεί να μετασχηματιστεί σε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων με εστίαση στην καλή, απολαυστική διατροφή, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.
«Χτίζουμε πάνω στα γαλακτοκομικά προϊόντα ΔΕΛΤΑ ένα διευρυμένο portfolio προϊόντων με πολλές κατηγορίες, με στόχο να γίνουμε σημείο αναφοράς στην καλή διατροφή» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Τσόλκας, σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Με αυξημένη «δύναμη πυρός» ως αποτέλεσμα των κινήσεων νοικοκυρέματος της εταιρείας (η πώληση της βουλγαρικής United Milk Corporation στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη ήταν μία από αυτές), η διεύρυνση θα προέλθει και μέσω νέων εξαγορών εταιρειών που «κουμπώνουν» στο νέο προφίλ της ΔΕΛΤΑ.
Νέο deal στα τρόφιμα: Η ΔΕΛΤΑ εξαγοράζει την Κουρέλλας
Προτεραιότητα θα δοθεί στις εναλλακτικές κατηγορίες τροφίμων και ενδεχομένως μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν νεότερα στο μέτωπο των εξαγορών. Υπενθυμίζεται ότι ήδη η ΔΕΛΤΑ δραστηριοποιείται έντονα στα φυτικά προϊόντα (plant based), ενώ πριν λίγους μήνες προχώρησε στην εξαγορά του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, κάνοντας δυναμική είσοδο στα βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Επιπλέον, η επόμενη μέρα περιλαμβάνει και την αξιοποίηση του πολύ μεγάλου δικτύου διανομής της εταιρείας, το οποίο «βλέπει» καθημερινά 27.000 σημεία πώλησης. Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζονται συνεργασίες για τη διανομή προϊόντων ψυγείου τρίτων εταιρειών.
Στόχος για τον βασικό μέτοχο της Vivartia, τη CVC Capital Partners, είναι η ενίσχυση της κερδοφορίας της ΔΕΛΤΑ, ενώ στον νέο σχεδιασμό βρίσκεται και η Δωδώνη, στην οποία σήμερα το αμερικανικό fund κατέχει το 70% του μετοχικού της κεφαλαίου. Η «τύχη» του υπόλοιπου ποσοστού θα κριθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Σε επίπεδο βιωσιμότητας, η ΔΕΛΤΑ υλοποιεί ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα project για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Σταδιακός απογαλακτισμός
Ο μετασχηματισμός της ΔΕΛΤΑ σε εταιρεία τροφίμων δεν σημαίνει καθόλου γάλα αλλά λιγότερο γάλα σε συνδυασμό με προϊόντα που δίνουν υπεραξία και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Άλλωστε σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα η ΔΕΛΤΑ είναι μια κλασική γαλακτοβιομηχανία.
Σήμερα το γάλα σε επίπεδο όγκου αποτελεί το 70% του τζίρου της εταιρείας και σε αξία το 55%. Με τη στροφή και σε άλλα προϊόντα η συνεισφορά του γάλακτος στο μείγμα των πωλήσεων θα μειώνεται. «Η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου θα γίνει σταδιακά. Όσο θα πέφτει η συνεισφορά του γάλακτος τόσο θα αυξάνονται τα υπόλοιπα» δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Με βάση τα λεγόμενα του κ. Τσόλκα, ο ρυθμός ανάπτυξης το 2023 θα αγγίξει υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και ήδη το πρώτο τρίμηνο εφέτος οι πωλήσεις αναπτύσσονται με σημαντικό ρυθμό.
Προσφορές μετά τις ανατιμήσεις
Η καλύτερη εικόνα που παρουσιάζει η κατανάλωση στα γαλακτοκομικά προϊόντα εφέτος συγκριτικά με το περσινό «Βατερλό» έχει να κάνει και με την αύξηση των προωθητικών ενεργειών από τις βιομηχανίες.
«Φέτος ξεκινήσαμε για να επιστρέψουμε στον καταναλωτή κάποια από αυτά που πλήρωσε πέρυσι λόγω της αύξησης των κοστολογικών μεγεθών. Ακόμη δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε κάποια μείωση στους τιμοκαταλόγους», ανάφερε ο κ. Τσόλκας.
Οι προσφορές αφορούν όλο το κωδικολόγιο σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔΕΛΤΑ, με το αποτέλεσμα για τους καταναλωτές να έχει μικρή διαφορά σε σχέση με τη μείωση που θα μπορούσε να αποτυπωθεί στους τιμοκαταλόγους.
Σημειώνεται ότι συνολικά ο κλάδος των γαλακτοκομικών, λόγω των σημαντικών ανατιμήσεων πάνω από 20% μεσοσταθμικά, κατέγραψε σημαντικές απώλειες σε όγκο πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες. Στο γάλα η μείωση του όγκου πωλήσεων έφθασε στο 6,4% στο γιαούρτι σημείωσε απώλειες της τάξης του 6%, ενώ στη φέτα κατά 8,8%.
Πώς το «καλάθι» τσάκισε το επώνυμο γάλα
Ο λόγος της εκτίναξης της τελικής τιμής καταναλωτή στα γαλακτοκομικά προϊόντα ήταν, πέραν της ενεργειακής κρίσης, η τεράστια αύξηση των τιμών του γάλακτος μέχρι και 60%.
«Η μεγάλη επιβάρυνση στην πρώτη ύλη έφερε και τη μεγαλύτερη ανατίμηση στο γάλα 25-28%», σημείωσε ο κ. Τσόλκας, επισημαίνοντας ότι για την εταιρεία είχε μεγάλη σημασία να στηριχθεί η βιωσιμότητα και η κερδοφορία της, οπότε αυξήθηκαν οι τιμές υποχρεωτικά λόγω του υπέρογκου λειτουργικού κόστους.
Το αποτέλεσμα ήταν οι καταναλωτές να μειώσουν τις αγορές τους, ενώ άρχισαν να στρέφονται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία μετά τη θέσπιση του μέτρου του «καλαθιού του νοικοκυριού» έγιναν trend.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας εκτινάχθηκαν από το 11% στο 25% γεγονός που έκοψε από τη ΔΕΛΤΑ μερίδιο 3-4%.
Εξ ου και η «αντεπίθεση» των επωνύμων προϊόντων μέσω προσφορών προκειμένου να ανακτηθούν οι περσινές απώλειες.
Ήδη στην αγορά οι μειώσεις των πωλήσεων σε όγκο στο λευκό γάλα είναι σε μικρό μονοψήφιο νούμερο.
Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς της ΔΕΛΤΑ το 2022 σε αξία, στο σοκολατούχο γάλα φτάνει στο 35%, στους φρέσκους χυμούς ψυγείου το μερίδιο κινήθηκε μεταξύ 20-22%, στο λευκό γιαούρτι περίπου στο 7% ενώ στο φρέσκο γάλα έφτασε στο 15%.


Latest News

Τα σινεμά που έγιναν σούπερ μάρκετ – Από το Μενίδι και την Καλλιθέα μέχρι τη Γλυφάδα και το Παγκράτι
Από κινηματογραφικές αίθουσες… σάλες με ράφια - Ποια σινεμά μετατράπηκαν σε καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market και Γαλαξίας

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Διετές πάγωμα της ψηφιακής κάρτας ζητούν αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες
Εξαίρεση ζητά η ΕΕΠΑΖ για ψηφιακή κάρτα εργασίας - Φόβοι ότι «ο κλάδος αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό»

Με το δεξί ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Aegean - Αύξηση 9% στην επιβατική κίνηση
Η AEGEAN στο παραδοσιακά πιο αδύναμο δίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στην κίνηση εσωτερικού