![Σούπερ μάρκετ: 4 στους 10 καταναλωτές «ρίχνουν» την ευθύνη για τις ανατιμήσεις στην κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/fffffgbbbb.jpg)
Ο πολίτης – καταναλωτής και ψηφίζει και ψωνίζει, με την αποδοχή ή μη του κυβερνητικού έργου να έχει επίδραση στις αγοραστικές του συνήθειες.
Τέσσερις στους δέκα πολίτες – καταναλωτές (ποσοστό 41,7%) πιστεύουν ότι οι ανατιμήσεις στην αγορά είναι ευθύνη της κυβέρνησης, ενώ για το 57,3% οφείλεται στην διεθνή συγκυρία.
Σούπερ μάρκετ: Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι οι τιμές σε αρνί και κατσίκι, λέει ο Γεωργιάδης
Τα ευρήματα της πρωτότυπης αυτής έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε πριν λίγο στο συνέδριο Food Retail Summit 2023, ανέλυσαν ο κ. Γιώργος Παπαγεωργακόπουλος, Founding Partner Netrino και η κα Μαρία Κρακλιούμη, Υπεύθυνη Ερευνών Rass A.E.
Το επίπεδο τιμών επηρεάζει άμεσα την κοινωνία και γι’ αυτό γίνεται συχνά αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης ανέφερε ο κ. Παπαγεωργακόπουλος, κι αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις στην αγορά.
Αξιοσημείωτο είναι πως σχεδόν 8 στους 10 ερωτώμενους που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες λόγω της ακρίβειας, περιορίζοντας για παράδειγμα την αγορά ρούχων και τροφίμων, τις εξόδους σε καφέ και εστιατόρια, τη θέρμανση, τη μετακίνηση κ.λπ., ενώ το 23,1% απάντησε ότι δεν έχει προχωρήσει σε κάποιο περιορισμό.
Από την ανάλυση αυτών των στοιχείων, με βάση τα στοιχεία της έρευνας του Μαρτίου φέτος, από το 76,2% που έχει προχωρήσει σε αλλαγές στις συνήθειες του οι ψηφοφόροι της Ν.Δ έχουν περιορίσει πολύ λιγότερο τις συνήθειες σε σχέση με τους ψηφοφόρους άλλων κομμάτων.
Συγκεκριμένα το ποσοστό των ψηφοφόρων της Ν.Δ διαμορφώνεται στο 57,4% ενώ στο ΣΥΡΙΖΑ στο 87,9%, στο ΠΑΣΟΚ 85,6% και τα λοιπά κόμματα στο 88,1%.
Οι νεαρότεροι καταναλωτές, ήτοι οι ηλικίες 17-44 ετών, είναι αυτοί που περισσότερο από όλους έχουν ανατρέψει τις συνήθειές τους, ενώ έχει ενδιαφέρον ότι αλλαγές δεν έχουν κάνει μόνο όσοι δηλώνουν κακή ή μέτρια οικονομική κατάσταση αλλά και αυτοί που έχουν πολύ καλή σε ποσοστό 48,6%, δεδομένης της ενεργειακής κρίσης που επηρέασε σημαντικά και αυτή τη κατηγορία.
Δεν έχει αποδώσει το «καλάθι»
Για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων, ποσοστό 69,7% το καλάθι του νοικοκυριού δεν έχει αποδώσει ως μέτρο ανάσχεσης της ακρίβειας, ενώ μόλις το 20,8% εκτιμά ότι έχει αποδώσει, ενώ το 8,2% δήλωσε ότι δεν ήξερε κάτι για το μέτρο.
Σχετικά με όσους πιστεύουν ότι το «καλάθι» έχει αποδώσει, εκείνοι που κινούνται ιδεολογικά στον άξονα της κεντροδεξιάς και δεξιάς «πιστεύουν» περισσότερο στο μέτρο με ποσοστά 42,3% και 29,8% αντίστοιχα. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά σε όσους κινούνται στο φάσμα της κεντροαριστεράς και αριστεράς, με 9,2% και 3,9% αντίστοιχα.
Από τους δύο στους δέκα που εκτιμά ότι το καλάθι του νοικοκυριού έχει ανταποδοτικότητα αφορά σε πολίτες που έχουν καλή και πολύ καλή οικονομική κατάσταση.
Η εκτίμηση των αναλυτών είναι ότι η αποδοχή του κοινού σε σχέση με την πρωτοβουλία δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σε σχέση με την εικόνα που υφίσταται σήμερα.
Τι θα αντικαταστήσει το «καλάθι»
Από τη πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας νωρίτερα στο ίδιο forum σχολιάζοντας την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού» ανέφερε: «Οι αλυσίδες έχουν επιδείξει αξιοθαύμαστο ζήλο στο να στηρίξουν το καλάθι σε ορισμένες περιπτώσεις, με αποτέλεσμα πέρα από το marketing να έχει και ένα στοιχείο ΕΚΕ δεδομένου ότι έχουν διατηρήσει τις τιμές τους σε πολύ καλά επίπεδα για πολλούς μήνες όπως φαίνεται στις έρευνες αγοράς». Όπως σημείωσε ο ίδιος, «αρχικά η λειτουργία του καλαθιού ήταν για πέντε μήνες αλλά οι τιμές των τροφίμων δεν έχουν μειωθεί έτσι αποφασίστηκε η παράταση μέχρι 30/6. Δεδομένων των επικείμενων εκλογών η νέα κυβέρνηση θα αποφασίσει την παράταση ή όχι του μέτρου».
Όταν λήξει η ισχύς του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού» θα αντικατασταθεί με άλλου τύπου μέτρα για να ενισχυθεί η γνώση του καταναλωτή για τις τιμές (market awareness), προκειμένου να κάνει ορθολογικές επιλογές. Τέτοια μέτρα είναι τα ηλεκτρονικά εργαλεία σύγκρισης τιμών, επισήμανε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
«Θα ενθαρρύνουμε και ιδιωτικές πρωτοβουλίες πάνω σ’ αυτά τα εργαλεία», σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι ο καταναλωτής του μέλλοντος θα χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εργαλεία για να κάνει τις επιλογές του.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους