Παρά την απειλή μιας επικείμενης απαγόρευσης στις ΗΠΑ, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, η διαφημιστική δαπάνη προς το TikTok αυξάνεται. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες οι διαφημίσεις στο TikTok αυξήθηκαν κατά 11% τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της ομάδας ανάλυσης εφαρμογών Sensor Tower εταιρείες κολοσσοί όπως η Pepsi, η DoorDash, η Amazon και η Apple είναι μεταξύ των κορυφαίων διαφημιζόμενων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο νέος ψυχρός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας… με αφορμή το TikTok
Μάλιστα, πολλά γνωστά brands σχεδιάζουν σε μεγάλο βαθμό να συνεχίσουν την διαφημιστική δαπάνη για το TikTok, που ανήκει στην ByteDance με έδρα το Πεκίνο, ενώ κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες αποφεύγουν να συμβουλεύσουν τους πελάτες τους να μειώσουν την επένδυσή τους, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η συγκεκριμένη «τάση» των διαφημιστών έρχεται ενώ αυξάνονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια της εφαρμογής από κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως, ενώ οι κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών ζητά πλέον την απαγόρευση ή την εκχώρηση δραστηριοτήτων της εφαρμογής δημιουργίας και διαμοιρασμού σύντομων βίντεο.
«Είναι απίθανο να υπάρξει εκτελεστικό διάταγμα που θα οδηγήσει σε άμεση απαγόρευση που θα επηρεάσει τους διαφημιστές», δηλώνει στους Financial Times ο Τζόσουα Λόουκοκ, επικεφαλής media της διαφημιστικής εταιρείας UM Worldwide. «Ακόμη και με δικομματική υποστήριξη, η νομοθετική διαδικασία θα παραταθεί – δίνοντας στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ αρκετό χρόνο για να σχεδιάσουν εναλλακτικές στρατηγικές», καταλήγει.
Η… ανάκριση
Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok βρέθηκε ενώπιον επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου όπου δέχθηκε σφοδρή κριτική για θέματα εθνικής ασφάλειας που συνδέονται με την κινεζική ιδιοκτησία της εφαρμογής. Το Πεκίνο έχει δηλώσει ότι θα αντιταχθεί «σθεναρά» σε οποιαδήποτε κίνηση διαχωρισμού του αμερικανικού βραχίονα της TikTok από τους Κινέζους ιδιοκτήτες της.
Πριν την συγκεκριμένη ακρόαση, δόθηκε στη δημοσιότητα έρευνα της εταιρείας Capterra σε 300 Αμερικανούς εμπόρους που έδειχνε ότι το 75% σχεδίαζε να αυξήσει τις δαπάνες για το TikTok τους επόμενους 12 μήνες.
Από την άλλη πλευρά η πολιτική αναταραχή γύρω από το θέμα έχει οδηγήσει άλλα brands να ευθυγραμμιστούν και να καταρτίζουν σχέδια έκτακτης ανάγκης, όπως η μεταφορά διαφημιστικών δαπανών σε αντίπαλες πλατφόρμες όπως της Meta και της Google, προετοιμαζόμενες έτσι για μια πιθανή απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ.
Ενδεικτικό είναι ότι μεγάλη διαφημιστική εταιρεία φέρεται να προτρέπει τους πελάτες της να χρησιμοποιούν όρους ανωτέρας βίας στα συμβόλαιά τους με την πλατφόρμα και να εξετάζουν προσεκτικά τους όρους ακύρωσης θέσεων υποδοχής διαφημίσεων προτού δεσμευτούν σε αυτούς, σύμφωνα με ανώνυμη πηγή των FT.
«Αντί να τρομοκρατούμαστε από την προοπτική μιας πιθανής απαγόρευσης, έχουμε δει στην πραγματικότητα brands να αυξάνουν τις επενδύσεις τους στο TikTok», δήλωσε ο Έντουαρντ Ιστ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Influencer Billion Dollar Boy. Ωστόσο, σημειώνει ότι οι διαφημιστές ενδέχεται να είχαν πραγματοποιήσει μέρος των δαπανών του Μαρτίου πριν από την ακρόαση στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.
Το χρυσωρυχείο της ψηφιακής διαφήμισης
Το TikTok έχει έσοδα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, με την ψηφιακή διαφήμιση να είναι η κύρια πηγή τους. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η πλατφόρμα είχε διαγκωνιστεί με τις Meta και Google προσφέροντας φθηνότερες τιμές για τις διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενώ παράλληλα προσέφερε και νεότερες μορφές διαφήμισης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ερευνητικής ομάδας Insider Intelligence, η TikTok αναμένεται να κλείσει το 2023 με έσοδα 14,15 δισ. δολαρίων από 9,89 δισ. δολάρια το 2022.
Παράλληλα, το TikTok έχει κάνει και προσπάθειες να κατευνάσει τις ανησυχίες διαφόρων εταιρειών τις τελευταίες εβδομάδες. Χαρακτηριστικό είναι πως υποστηρίζει ότι είναι μια παγκόσμια και όχι κινεζική εταιρεία. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι το 60% των μετοχών της ανήκει σε παγκόσμιους επενδυτές, ενώ το 20% ανήκει σε υπαλλήλους και το 20% στον ιδρυτή της Ζανγκ Γιμίνγκ.
Μάλιστα, σε σημείωμα που εστάλη σε διαφημιστικές εταιρείες, το TikTok επισημαίνει ότι τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας είναι στο Λος Άντζελες και στη Σιγκαπούρη. Το σημείωμα με τίτλο «Myth vs Fact» αποκαλύφθηκε από την ιστοσελίδα The Information και σε αυτό τονίζεται επίσης η συνεργασία ύψους 2 δισ. δολαρίων με την Oracle, αμερικανική εταιρεία cloud. Η συγκεκριμένη συνεργασία, με την ονομασία «Project Texas», έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών διατηρούνται στις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η κυβέρνηση Τραμπ προσπάθησε να απαγορεύσει την εφαρμογή το 2020, η Microsoft, η Oracle και η Walmart ήταν μεταξύ εκείνων που εμφανίστηκαν ως πιθανοί αγοραστές. Ωστόσο, μετά την κατηγορηματική άρνηση της Κίνας να υποστηρίξει μια τέτοια πώληση, πηγές των Financial Times αναφέρουν ότι δεν υπάρχουν σοβαροί υποψήφιοι αγοραστές.
Latest News
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη
Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google - Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Οι ιαπωνικές αρχές αναμένεται να εκδώσουν σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της
Ευρώπη: Παγιδευμένη στον ιστό των χιλιάδων κανόνων, που η ίδια ψήφισε
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επικρίσεις με την υπόσχεση να αντιμετωπίσει τις επαχθείς απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων στην ΕΕ
Sueddeutsche Zeitung: Η Volkswagen θα μειώσει έως και 10% τις αποδοχές διοικητικών στελεχών
Σύμφωνα με την Sueddeutsche Zeitung, η μείωση θα ισχύσει για τις πληρωμές μπόνους του Μαΐου, οδηγώντας στη μείωση των αποδοχών κατά 10% το 2025 και το 2026