Λίγο μετά το Πάσχα αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για τις Υποδομές και Μεταφορές, κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, οι έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη, αυτές θα φτάσουν μέχρι τέλους.

Η «προβληματική σχέση» Hellenic Train – ΟΣΕ και τα τρία κρίσιμα ερωτήματα

Ως προς το επίμαχο ζήτημα της τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, με κυρίαρχη την αμαρτωλή σύμβαση 717, το σύστημα θα παραδοθεί σε δύο φάσεις, ενώ όσο παραδίδονται τα συστήματα ασφαλείας θα αυξάνονται σταδιακά οι ταχύτητες ως τον Οκτώβριο οπότε αναμένεται να έχουν παραδοθεί και τα Κέντρα Ελέγχου Λειτουργίας.

Το σύστημα τηλεδιοίκησης

Στα τέλη Ιουνίου θα είναι έτοιμο και το μεγάλο Κέντρο Ελέγχου στη Λάρισα, που θα στεγάζεται δίπλα στον επίμαχο σταθμό. Όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, αποφεύγοντας να σχολιάσει την επίσκεψη εκεί του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα συστήματα λειτουργίας.

Ειδικότερα, η πρώτη φάση του έργου τηλεδιοίκησης από τη Λάρισα και βόρεια θα είναι έτοιμη ως το τέλος Ιουνίου και σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, ενώ η δεύτερη προς τα νότια αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου. Εκεί που γίνεται αγώνας δρόμου είναι η προμήθεια των απαραίτητων συστημάτων για το ETCS, που πρόκειται να εγκατασταθεί εντός των συρμών. Δεδομένου ότι οι δύο διαγωνισμοί που έχει βγάλει σε πρότερο χρόνο η ΓΑΙΑΟΣΕ, που έχει στην ιδιοκτησία της το τροχαίο υλικό, παρήλθαν άγονοι, μετά από σχετική έρευνα, όπως σημείωσε ο Υπουργός, μοναδικός προμηθευτής είναι η Hitachi. Ο ίδιος είχε συν αν τόσο με τη διοίκηση της εταιρείας, όσο και με τον Πρέσβη της Ιαπωνίας, προκειμένου να μπορέσει να επισπευδθεί η διαδικασία. Το μεγάλο αγκάθι είναι η περιορισμένη παραγωγή λόγω των προβλημάτων στη λειτουργία των εργοστασίων και στην εφοδιαστική αλυσίδα που προέκυψαν λόγω πανδημίας. Παρόλα αυτά, εκτιμάται πως μπορεί η αναβάθμιση και η επιπλέον προμήθεια μπορεί να ολοκληρωθεί εντός καλοκαιριού.

Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως έχουν ξεκινήσει, παράλληλα, εργασίες ανάταξης για βελτιστοποίηση της λειτουργίας του δικτύου, όπως ο φωτισμός στις σήραγγες, έλεγχος συστήματος πυρόσβεσης, κάμερες για την κίνηση των συρμών σε εισόδους-εξόδους σηράγγων. Έχει επίσης κινητοποιηθεί η αστυνομία για την αποφυγή κλοπών των δικτύων, συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασης στις σήραγγες. Ο κ. Γεραπετρίτης διευκρίνισε ότι κάποιες παλιές σήραγγες χρήζουν μεγαλύτερων παρεμβάσεων και έχουν εξασφαλισθεί οι απαραίτητοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ως προς το σύστημα ραδιοκάλυψης, το GSMR, σημείωσε πως οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη και αναμένεται η έγκριση της ΡΑΣ για τα συστήματα που έχουν εγκατασταθεί επί των συρμών. Μάλιστα, έγινε συνάντηση με την πρόεδρο της ΡΑΣ, κυρία Ιωάννα Τσιαπαρίκου, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία.

Μάχη με τον χρόνο

«Δίνουμε μάχη με τον χρόνο» είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός. Ειδικότερα, σχετικά με τις συμβάσεις για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, οι συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς συναντήσεις (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) και τους αναδόχους είναι συνεχείς. Οι συνέργειες εξάλλου είναι απαραίτητες για ζητήματα συμβατότητας των συστημάτων. Σε σύσκεψη που έγινε εχθές διαπιστώθηκε κατά τον κ. Γεραπετρίτη πως κινούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων.

Ως όρου το προσωπικό του ΟΣΕ, πέρα από την ανανέωση των 200 εργαζομένων με μπλοκάκια, στους οποίους περιλαμβάνονται κρίσιμες ειδικότητες όπως κλειδούχοι, σταθμάρχες και τεχνικοί. Ακόμη, τρέχει ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ για μόνιμο προσωπικό, με 90 άτομα για το 2022 και επιπλέον 100 για εφέτος. Τέλος, έχει βρεθεί και νομική φόρμουλα για να επανέλθουν στην υπηρεσία τους 160 φύλακες ανισόπεδων διαβάσεων.

Μνημόνιο συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους

Αποτέλεσμα των συναντήσεων που είχε ο κ. Γεραπετρίτης στη Γαλλία, είναι ένα Μνημόνιο Συνεργασίας το οποίο πρόκειται να υπογράψει η ελληνική πλευρά με τους γαλλικούς Σιδηροδρόμους, για την μεταφορά τεχνογνωσίας και την εκπαίδευση του προσωπικού του ΟΣΕ. Παράλληλα, ο Γάλλος ομόλογός του δεσμεύτηκε ότι θα κάνει παρεμβάσεις στις γαλλικές εταιρείες που υλοποιούν τα έργα στο ελληνικό δίκτυο, κυρίως την Alstom, για την επιτάχυνση των έργων. Ανάλογες συναντήσεις έχουν γίνει και με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους.

Εντωμεταξύ, ζητήθηκε και μια ανεξάρτητη έρευνα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμού Σιδηροδρόμων για το επίπεδο ασφαλείας στη χώρα μας, η οποία αναμένεται να χρειαστεί τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Μητσοτάκης: Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας
Επικαιρότητα |

Μητσοτάκης: Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την άνευ όρων υποστήριξη στην Ουκρανία, τονίζοντας πως πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα είναι σε θέση ισχύος όταν αποφασίσει να εισέλθει σε διαπραγμάτευση με τη Ρωσία.